return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium

Pages: 1 2 3 [4] 5 
Digitale Kameras (pg. 4)
View this Thread in Original format
djcresto
Die Ixus 65 met 3 inch scherm ziet er ook wel vetjes uit
Synthesia
quote:
Originally posted by Hydra
Die Cybershot DSC-P200 is volgens reviews super goed in situaties met weinig licht. Ik ben benieuwd naar uw eerst party pics :). Ik heb zelf ook efkes getwijfeld om zo een te kopen, maar ik had de indruk dat ie wat te groot was om in een broekzak te passen. Klopt dat?


Sony heeft net ook de nieuwste camera in hun prachtige ultracompacte T-series uitgebracht, de T30:



More user-friendly than ever, the new DSC-T30 offers new function guides and easy-to-operate buttons in the compact body dimensions of the T series. In addition to the features offered in the previous model (DSC-T9) - slim size body, large LCD and the 'Dual Anti-blur Solution' of Super SteadyShot and high sensitivity - the DSC-T30 offers even higher sensitivity (up to a maximum ISO 1000), a resolution of 7.2 megapixels and the impressive 3-inch Clear Photo LCD Plus. It has enhanced battery stamina, allowing you to take up to 420 high-resolution shots per charge.

* 7.2 megapixels (effective)
* 3 x Optical Zoom, 6 x Precision Digital Zoom, 14 x Smart Zoom (VGA)
* Carl Zeiss® Vario-Tessar® lens
* Real Imaging processor
* "Super SteadyShot" optical image stabilizer
* 58 MB internal memory
* Memory Stick Duo(TM) / Memory Stick PRO Duo(TM) compatible*
* 3-inch hybrid (230K dots) Clear Photo LCD Plus
* Stamina: approx. 420 pictures - ook weer verbeterd
* USB 2.0 Hi-speed
* Modes: Auto, P-Auto, scene selection (high sensitivity, twilight, twilight portrait, snow, beach, fireworks, landscape, high-speed shutter)
* AF area: multi-point (5 points, auto), centre-weighted, spot
* ISO sensitivity setting: auto, 80, 100, 200, 400, 640, 1000 (NEW)
* White balance: auto, daylight, cloudy, fluorescent, incandescent, flash
* MPEG Movie VX Fine (640 x 480, 30 fps), MPEG Movie VX Std (640 x 480, 17 fps), Video Mail (120 x 112, 8 fps)
* PictBridge (USB Direct Print)
* Dimensions (W x H x D): 95.0 x 56.5 x 23.3
* Weight: 132 g (or 169 g with Memory Stick Duo(TM) and supplied accessories)
* Supplied accessories: NP-FR1 InfoLITHIUM(TM) battery, BC-CS3 battery charger, multi cable (USB/AV/DC-IN), NEW PC application (Cyber-shot Viewer), wrist strap
* Memory Stick(TM) and adapter not included

Vooral die nieuwe Steady Shot / Dubbel Anti-Blur is interessant, weinig onscherpe foto's meer zoals in de T9 dat ik heb. De video'kes alhoewel wat donker hebben ook uitstekende audio voor een fotocamera (ervaring met T7 en T9, geen of weinig ruis zelfs als de bass super luid stond)

Richtprijs: 499,00 €

Zal wel te vinden zijn onder de 450 €
djcresto
wat ik ook belangrijk vind is of ge snel foto's kunt nemen na het opstarten, of ge snel na elkaar foto's kunt nemen en of de batterij lang meegaat. Zijn zowat de dingen waaraan ik me stoor bij men huidige camera en waarom ik mij dus een nieuwe wil kopen.
diddi
Die duurtijd van de batterij was voor mij ook belangrijk, daarom heb ik gekozen voor een Lithium-toestel. Gene zever meer met batterijen wisselen en opladen etc...

Opstarttijd is ongeveer 1,3 seconden (volgens link), wat volgens sony een "snelle bediening" heet.
Synthesia
quote:
Originally posted by djcresto
wat ik ook belangrijk vind is of ge snel foto's kunt nemen na het opstarten, of ge snel na elkaar foto's kunt nemen en of de batterij lang meegaat. Zijn zowat de dingen waaraan ik me stoor bij men huidige camera en waarom ik mij dus een nieuwe wil kopen.


Gaat toch tamelijk rap en vlot met de T9, de T30 zal nog ietske beter zijn (zeker op't gebied van batterijduur). Besten is om ne keer eens de camera te testen in een foto-zaak en zien hoe die ligt in uw hand en zo.
djcresto
quote:
Originally posted by Synthesia
Gaat toch tamelijk rap en vlot met de T9, de T30 zal nog ietske beter zijn (zeker op't gebied van batterijduur). Besten is om ne keer eens de camera te testen in een foto-zaak en zien hoe die ligt in uw hand en zo.


mja testen in een fotozaak dan ergens online kopen, voel me der toch nie zo goe bij :p
Belgian Bonzai
quote:
Originally posted by Oester
accu is een zaligheid ... batterijen .. brr of je moet dure 2350 mhz gaan kopen

Ik heb al oplaadbare AA's gezien van 2800mAh, da zijn interessante investeringen.
Bomar
ik heb vorige maand de Panasonic Lumix DMC-FZ5 gekocht,
als koopje voor 350 euro, want het nieuwe model kwam uit

http://www.dpreview.com/reviews/panasonicfz5/

-12 maal zoom
-beeldstabilisator
-5 megapixels
-Leica-lens

tot nu toe ben ik er erg tevreden mee; maakt superscherpe foto's en hij heeft een zalige zoom; gewoon een degelijk toestel!!
Tiger777
Hier hebben ze ook zo'n Sony Cybershot gekocht. Foto's zijn wel erg goed -maar noemt mij van den ouden stempel- maar ik vroeg mij af, moet dat nu écht altijd met zo'n LCD schermpje zijn? Er moeten toch toestellen bestaan zoals vroeger, gewoon een schermpje als rechtstreekse aftakking van hetgeen der rechtstreeks door de lens komt (ook ni gewoon zo'n doorkijkgat hé :p ). Allé, op zo'n klein schermpje zie ik niet goed hoe scherp mijn foto's staan bvb. Ik heb graag foto's die ietwat overscherp staan. Dat zie ik dus niet op zo'n scherm.

Nog zoiets, al die automatische belichtingsinstelling, ik doe dat allemaal liever zelf, dan maakt ge foto's zoals gij dat wilt.

Enfin, ik zoek gewoon een goeie ouderwetse kodak die ipv met film gewoon digitaal opslaat. Bestaat zoiets?
Tomorrow Traxx
quote:
Originally posted by Tiger777
Hier hebben ze ook zo'n Sony Cybershot gekocht. Foto's zijn wel erg goed -maar noemt mij van den ouden stempel- maar ik vroeg mij af, moet dat nu écht altijd met zo'n LCD schermpje zijn? Er moeten toch toestellen bestaan zoals vroeger, gewoon een schermpje als rechtstreekse aftakking van hetgeen der rechtstreeks door de lens komt (ook ni gewoon zo'n doorkijkgat hé :p ). Allé, op zo'n klein schermpje zie ik niet goed hoe scherp mijn foto's staan bvb. Ik heb graag foto's die ietwat overscherp staan. Dat zie ik dus niet op zo'n scherm.

Nog zoiets, al die automatische belichtingsinstelling, ik doe dat allemaal liever zelf, dan maakt ge foto's zoals gij dat wilt.

Enfin, ik zoek gewoon een goeie ouderwetse kodak die ipv met film gewoon digitaal opslaat. Bestaat zoiets?


Als ge echt volledige controle wilt over uw foto's moet ge nen digitale spiegelreflex-camera aanschaffen. Zoiets kost wel al rap een 1000 EUR, maar uw foto's zijn wel van top kwaliteit en ge kunt alles handmatig instellen. En ge ziet het beeld rechtstreeks door de lens zoals het op de foto staat.

Nadeel: ge kunt het nie in uwen broekzak steken.

emma
ja, zo een spiegelreflexcamera wil ik mij ook op termijn aanschaffen
(nu nog effe te duur :( )

Ik heb momenteel de Canon Ixus 700.
Heb hem al bijna een jaar en ik ben er echt tevreden mee.
Ikzelf ga niet echt liefdevol om met mijn cameras; ze zitten vaak zonder hoesje in mijn handtas tussen de sleutels en gsm en ik durf het ook wel eens te laten vallen. Maar deze kan het allemaal percies wel goed aan.
Verder start hij ook snel op, een heleboel leuke extra functies voor mooie fotos en mooie kwaliteit.
Ik neem ook vaak fotos voor partysites zoals dancelinx en love2party en die zijn ook altijd zeer tevreden over de fotos.
Een echte aanrader volgens mij ;)
djcresto
Ondertussen een vriend piloot gevonden die ene van Hong Kong wil meebrengen :D
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 [4] 5 
Privacy Statement