return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: [1] 2 3 4 5 6 7 
Hjälp mej hoppas!!
View this Thread in Original format
GyLLe
Hälp mej hoppas att min flickväns morbror har klarat sej i Thialand! Han befann sej med sin fru och sin son på sitt hotel i Kao Lak, där det befaras varit värst. Frun och son sitter nu på väg hem i ett plan från Bangkok men ingen har hört något från morbor Ove.

Hoppet är påväg att tyna bort trots att man hoppas på de bästa. Vi har inte hört något och det betyder att han inte har hittats avliden iaf.

KOM HEM LEVANDE!!!

/

Stefan
P4z!
jag håller tummarna för att din morbror mår bra där borta..

vad heter han i efternamn? De har ju satt upp listor över folk som har lagts in på sjukhus runt om i Thailand, jag hittade en Mr. Ove Fredinsson på Phukets sjukhus, fast det kanske inte är han..

http://www.phukethospital.com/

http://www.phukethospital.com/news_...er-hospital.htm
GyLLe
Tack

När jag såg namnet Ove så hoppade jag till. Men min Ove heter Österlund i efternamn.. Säg gärna till om ni hittar honom på någon lista, även om det är en lista som jag hoppas att han inte finns med på! Ni fattar vilken jag menar....

Btw: Det är min flickväns morbor, inte min. Men det gör egentligen ingen skillnad för jag står honom väldigt nära jag med.
SWE_TRANCE
Det är så jävla tragiskt altså, får fan tårar i ögonen när jag tänker på alla som sitter själva utan vetskap om ett skit hur det gått för deras anhöriga där nere just nu :sadgreen:
Nu börjar det märkas att folk börjar bli mer oroliga och inser allvaret efter 2 dygn utan att ha hört något från sina familjer.
På denna sidan skrivs det för fullt hela tiden efterlysningar:
http://www.p-h-u-k-e-t.com/forum/viewforum.php?f=2 (seg som satan)
Sitter och hjälper folk så gott jag kan där, ska även hålla utkik efter Ove.
St_Andrew
:(
Vizay
våra grannar befann sig i phuket när det hände. Vet fortfarande inte hur det har gått med dom. Barnfamilj e dom dessutom så man blir ju minst sagt lite orolig.

Hoppas verkligen att ni hör något ifrån er morbror snart, kan inte ens tänka mig hur det måste kännas att ha någon så närstående där borta :/
St_Andrew
quote:
Originally posted by Vizay
våra grannar befann sig i phuket när det hände. Vet fortfarande inte hur det har gått med dom. Barnfamilj e dom dessutom så man blir ju minst sagt lite orolig.


samma här. min mamma hade inte hört nått av dom dock. Men jag antar att dom är okej eftersom pappan i familjen är en hyffsat känd riksdagsman, och om nått hänt honnom borde det stått nått om det?

sen känner jag en annan familj som var där, fast dom hade hört av sig och allt var okej.

sen hörde jag om iaf en snubbe från min skola i sverige som jag kände lite ytligt som var där, men ingen visste nått typ :S

tror dock det är cepe svårt att höra av sig därifrån just nu, så ska nog inte vara för orolig, även fast man är orolig :nervous:
Vizay
quote:
Originally posted by St_Andrew
tror dock det är cepe svårt att höra av sig därifrån just nu, så ska nog inte vara för orolig, även fast man är orolig :nervous:


telefonnäten är till stor del nere som jag förstått det å sen lär dom va duktigt överbelastade också om dom skulle funka.

på tv4 så har dom just nu enbart en stillbild med kort info. Står att över 40 000 människor befaras ha dött, sjukt mycket folk, känns som att det inte riktigt går att förstå omfattningen av den här katastrofen om man inte sett det med egna ögon.
RebeL9
en fråga bara. uttalas det Fuket eller Puket?

hoppas han klarat sig och må Gud visa barmhärtighet mot alla omkomna!
St_Andrew
quote:
Originally posted by Vizay
telefonnäten är till stor del nere som jag förstått det å sen lär dom va duktigt överbelastade också om dom skulle funka.

på tv4 så har dom just nu enbart en stillbild med kort info. Står att över 40 000 människor befaras ha dött, sjukt mycket folk, känns som att det inte riktigt går att förstå omfattningen av den här katastrofen om man inte sett det med egna ögon.


håller med går inte att förstå :( 40 000 är ju tex mer än 10 ggr fler än som dog 11 sept...

SteveTranz4ever
Ofattbart det som hänt, otroliga bilder man ser från orterna som är drabbade, speciellt dom privata bilder där man ser vattnet sköljer in...
Tänk er folk som låg och sov i sina bungalows, låg och solade, var ute på havet.

Mina tankar går till din tjejs morbror och alla drabbade... :(
FredAcler
Ja, detta är verkligen svårt att greppa. Fick precis reda på att en av mina arbetskollegor var där nere och hade klarat sig tack vare att han var ute o paddlade kajak när vågerna kom. Men man blir väldigt berörd när man läser alla tragiska historier om familjer som splittras. :confused: :(
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 3 4 5 6 7 
Privacy Statement