|
Koptelefoon (pg. 10)
|
View this Thread in Original format
| Roeler |
| quote: | Originally posted by Real
EINDELIJK een nieuwe headset gekocht. :D
Het is de nieuwe SynQ HPS-2 geworden, die ligt vanaf deze week in de winkels.
http://www.beglec.com/products.php?product=508&lang=NL
Ik heb hem heel even getest in de winkel, en het lijkt me echt een prachtige headset. :) Hij heeft me 59euro gekost.
Even testen! :) |
En, bevalt em u ?
Ik zoek namelijk ook ne koptel van ong die prijs. |
|
|
| Real |
Yes. :)
Test hem gewoon eens ergens uit in de winkel, want headphones verschillen sterk van persoon tot persoon. |
|
|
| Phortastic |
Sorry om ne oude thread te bumpen maar om voor mijn vraag ne nieuwe thread te openen is ook belachelijk.
Anyway mijn vraag:
heb nu paar weken ne nieuwe sennheiser (HD 595) en ben er heel content van.
Alleen is er 1 ding dat me meer stoort ten opzichte van de oude sennheiser die we 10 jaar lang hadden.
Bij de 595 zit er enkel nog in het linkeroor ne kabel. Die int rechteroor is verdwenen wat wel voor minder last met de kabel zorgt.
MAAR als ik met men hoofd beweeg, waardoor het bovenste gedeelte van de kabel dat in het linkeroor steekt ook mee beweegt en bijgevolg ergens tegen schuurt, dan hoor je dat redelijk fel in het linkeroor :wtf:
ook als je het bovenste gedeelte van de kabel gewoon aanraakt hoor je dit redelijk fel. Als je muziek luistert heb je daar weinig last van maar het blijft toch storend.
En het gekke is dat enkel de laatste 15 a 20 cm (of de eerste 15 cm, tis maar hoe je het bekijkt) van de kabel zo gevoelig is. Na dat punt hoor je nog amper iets als je de kabel aanraakt of beweegt.
dus samenvatting van het probleem: want het is een beetje lang :o
De eerste 15 - 20 cm van de kabel vertrekkend vanuit de koptelefoon is uiterst gevoelig aan beweging, wrijving (je hoort die wrijving/beweging in de linkerhelft van de koptelefoon).
Is dat normaal? Gaat dat misschien verminderen na gebruik? Iemand die dat ook heeft? |
|
|
| FredNova |
Ik heb sinds kort de Technics HPDJ1200. Ben er super tevreden over!

(hiervoor had ik een Pioneer SEDJ5000, ook super) |
|
|
| Belgian Bonzai |
| quote: | Originally posted by Phortastic
Sorry om ne oude thread te bumpen maar om voor mijn vraag ne nieuwe thread te openen is ook belachelijk.
Anyway mijn vraag:
heb nu paar weken ne nieuwe sennheiser (HD 595) en ben er heel content van.
Alleen is er 1 ding dat me meer stoort ten opzichte van de oude sennheiser die we 10 jaar lang hadden.
Bij de 595 zit er enkel nog in het linkeroor ne kabel. Die int rechteroor is verdwenen wat wel voor minder last met de kabel zorgt.
MAAR als ik met men hoofd beweeg, waardoor het bovenste gedeelte van de kabel dat in het linkeroor steekt ook mee beweegt en bijgevolg ergens tegen schuurt, dan hoor je dat redelijk fel in het linkeroor :wtf:
ook als je het bovenste gedeelte van de kabel gewoon aanraakt hoor je dit redelijk fel. Als je muziek luistert heb je daar weinig last van maar het blijft toch storend.
En het gekke is dat enkel de laatste 15 a 20 cm (of de eerste 15 cm, tis maar hoe je het bekijkt) van de kabel zo gevoelig is. Na dat punt hoor je nog amper iets als je de kabel aanraakt of beweegt.
dus samenvatting van het probleem: want het is een beetje lang :o
De eerste 15 - 20 cm van de kabel vertrekkend vanuit de koptelefoon is uiterst gevoelig aan beweging, wrijving (je hoort die wrijving/beweging in de linkerhelft van de koptelefoon).
Is dat normaal? Gaat dat misschien verminderen na gebruik? Iemand die dat ook heeft? |
Ik ben jaloers, ik wil er ook zo-een. Ik heb een HD-545, oude doos dus, kabels waren links en rechts. Die kabels waren geisoleerd met speciaal 'zacht' plastiek, zoals van een soft touch balpen, ik heb er weinig last van gehad.
Ik zie weinig oplossingen, behalve de kabel omwikkelen met een ander materiaal, of 'een lusje' maken en 30cm vasthechten aan de koptelefoon zelf. Weinig elegante oplossingen dus :( |
|
|
| diddi |
| quote: | Originally posted by FredNova
Ik heb sinds kort de Technics HPDJ1200. Ben er super tevreden over!

(hiervoor had ik een Pioneer SEDJ5000, ook super) |
Hoeveel kost die? |
|
|
| FredNova |
| de Technics HPDJ1200: 189 euro |
|
|
| diddi |
| quote: | Originally posted by FredNova
de Technics HPDJ1200: 189 euro |
:nervous:
kwaliteit heeft zijn prijs natuurlijk... |
|
|
| Soley84 |
Heb over't laatst ne Stanton DJ Pro 2000S gekocht van ne maat van mij voor maar € 40. Enkele maanden oud, enkel paar krasjes op.
Klinkt wel zwaar goed :D |
|
|
| Tiger777 |
HDJ1000 > all
Die stanton 2000 is anders ook gene kak. |
|
|
| Jasperovitsj |
| Ik ben wel eens benieuwd naar die nieuwe Denon en Beyer Dynamic dj-hoofdtelefoons. Zien er strak uit, en zeker Beyer kennende zal daar ook fameus goed geluid uit komen :) Iemand al ervaring mee? |
|
|
| Antony |
was deze stanton al van het begin aan het volgen op e-bay. Kwam uit met 1 euro, wilde zelf nog wel tot 30 gaan... maar vandaag is hij al tot 56,50 gestegen. Misschien heeft iemand van jullie er meer voor over? Ken zelf wel niet veel van die types en prijzen...
bieding loopt nog maar 2 uur ! |
|
|
|
|