return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium

Pages: 1 2 [3] 4 5 6 
pronostiek Eurosong finale (pg. 3)
View this Thread in Original format
TOR
lol mensen, amai :rolleyes: jullie zoeken echt wel achter alles iets..


@ BB: vooraleer je op tv mag, worden er selecties gehouden, en volgens mij geraken Mike of Laurent zelfs daar niet door :)
X-Tune
quote:
Originally posted by Jasperovitsj
Khoop het voor u vriend...


Voor Cresto bedoel je? Zijn frustraties zullen nog wel aanwezig zijn door de 1e plaats van Turkije waardoor Urban Trad 2e werd. ;)
Die 2e plaats hadden we aan ons (?) zelf te danken, door Turkije 12 punten te geven.




Om nu op zijn vraag te antwoorden:

Landen die geheel of gedeeltelijk (in dit geval Turkije) in Europa liggen, mogen meedoen.
In het geval van Israël, dat helemaal in Azië ligt, is dat anders. Israël is lid van de EBU, Europeau Broadcasting Union, het samenwerkingsverband tussen de openbare omroepen van Europa, die vooral informatie, nieuwsberichten en beelden uitwisselen. Daarom mag het meedoen en ook het festival zelf organiseren.
djcresto
quote:
Originally posted by X-Tune
Om nu op zijn vraag te antwoorden:

Landen die geheel of gedeeltelijk (in dit geval Turkije) in Europa liggen, mogen meedoen.
In het geval van Israël, dat helemaal in Azië ligt, is dat anders. Israël is lid van de EBU, Europeau Broadcasting Union, het samenwerkingsverband tussen de openbare omroepen van Europa, die vooral informatie, nieuwsberichten en beelden uitwisselen. Daarom mag het meedoen en ook het festival zelf organiseren.


dankjewel, meer moest ik niet horen :D


het nummer van Turkije indertijd vond ik trouwens veel beter dan dat van Urban Trad. Dat was niet echt mijn stijl.
Kaidreas
quote:
Originally posted by X-Tune

Om nu op zijn vraag te antwoorden:

Landen die geheel of gedeeltelijk (in dit geval Turkije) in Europa liggen, mogen meedoen.
In het geval van Israël, dat helemaal in Azië ligt, is dat anders. Israël is lid van de EBU, Europeau Broadcasting Union, het samenwerkingsverband tussen de openbare omroepen van Europa, die vooral informatie, nieuwsberichten en beelden uitwisselen. Daarom mag het meedoen en ook het festival zelf organiseren.

"check out the big brains on X-tune!" :cool:
TOR
mijn favorieten op een rijtje


Hongarije - erg leuk qua muziek, wat jammer van het refrein - 7,5/10

Noorwegen - grappig tot en met, The Darkness style; wat repetitief - 7,5/10

Moldavië - origineel; het hele gebeuren was leuk, het nummer iets minder - 7,5/10

Israël - klassieke ballad, maar ijzersterke compositie en zeer goed gebracht - 8/10

Bosnië-Herzegovina - Abba-kopie, maar het werkt wonderwel; het nummer is op zich niet zo sterk, maar het was zeer goed gebracht - 7,5/10


en dan ten slotte het land voor wie ik gestemd heb:

Spanje - het heeft eigenlijk wat weg van de Ketchup-song, maar het refrein is gewoon zeer catchy en die drie vrouwen hebben het nummer met zeer veel overtuiging gebracht - 8,5/10


over de winnares:

op zich niet zo'n slecht nummer, maar wat een oerslechte tekst :rolleyes:


en dan nog een kleine observatie:

de toenemende aanwezigheid van ethnische instrumenten kan ik alleen maar toejuichen. helaas werden prachtige muzikale stukken zeer vaak overschaduwd door slechte vocalen (ik denk bijvoorbeeld aan Turkije, Groot-Brittannië, etc.)
Freezel
Zegt dit niet genoeg waarom Griekenland gewonnen heeft:



:D
TOR
Duitsland had ook een knappe zangeres en dat land heeft niet bepaald veel punten gehaald ;)
Freezel
Duitsers, je zegt het zelf al :D
FredNova
Toen ik gisteren thuiskwam van de voetbal zag ik net de winnaar op tv1, ze ziet er inderdaad leuk uit :)
En dan het liedje, vlotte muziek maar mijn eerste indruk was dat die tekst geschreven was door één of andere tiener :nervous:
Ben blij dat ik het puntengeven niet gezien heb (buurtje hier, buurtje daar) en ik denk dat ik qua muziek voor de rest niet veel gemist heb
djcresto
het concept van de winnaars is al 3 jaar hetzelfde:
dansbaar, ritmisch, etnische invloeden, goede choreografie en een knappe zangeres.

TOR
quote:
Originally posted by djcresto
het concept van de winnaars is al 3 jaar hetzelfde:
dansbaar, ritmisch, etnische invloeden, goede choreografie en een knappe zangeres.


yep, en veel landen hebben dit concept gekopieerd, waardoor geen van die nummers er bovenuit stak, inclusief het Griekse. daarom ben ik echt verrast dat het land veel punten heeft gehaald..

Moldavië en Noorwegen kwamen met iets unieks (voor deze editie dan); die landen hadden beter bovenaan gestaan
1Million$shot
quote:
Originally posted by djcresto
het concept van de winnaars is al 3 jaar hetzelfde:
dansbaar, ritmisch, etnische invloeden, goede choreografie en een knappe zangeres.


Wie sturen wij dus volgend jaar ??? Hadise !!! :crazy:

Alleen denk ik wel dat het ook niet enkel aan de nummers ligt. Als je ziet hoeveel buurlanden er op mekaar stemmen :whip: Daar word ik elk jaar gewoon mottig van.
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 [3] 4 5 6 
Privacy Statement