return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: [1] 2 3 4 5 6 
MP3 spelare?
View this Thread in Original format
Christian Ö.
Går i tankar om att köpa en MP3 spelare.
Vilken ska man köpa? Var säljs det billigast Mp3 spelare? Har du någon Mp3, vilken? är du nöjd? :conf:
Rikard
köpte min för 299kr på elgiganten precis innan sensation..

128mb minne och 15timmars batteritid på ett AAA-batteri


ser mp3spelare mer som förbrukningsvara än statuspryl så jag är grymt nöjd, synd bara att man inte kan spola.
Gate 42
Har haft en budgetspelare ett tag och tröttnat totalt. Finns nog bra men den jag hade var kass, MpMan tror jag den hette. Helt ok antagligen om man vill lyssna på senaste radio hitsen och inte bryr sig om ljudkvalite för fem öre. Men för mig gick det inte alls.

Beställde mig en IPod Mini 6gigare förra veckan och den är på väg hem hit as we speak, tror jag kommer bli mäckta nöjd. köpte den från IPod Store där man också fick en fin lasergravering "utan extra kostnad" :D

www.ipodstore.se
Christian Ö.
quote:
Originally posted by Gate 42
Har haft en budgetspelare ett tag och tröttnat totalt. Finns nog bra men den jag hade var kass, MpMan tror jag den hette. Helt ok antagligen om man vill lyssna på senaste radio hitsen och inte bryr sig om ljudkvalite för fem öre. Men för mig gick det inte alls.

Beställde mig en IPod Mini 6gigare förra veckan och den är på väg hem hit as we speak, tror jag kommer bli mäckta nöjd. köpte den från IPod Store där man också fick en fin lasergravering "utan extra kostnad" :D

www.ipodstore.se

Hehe okej:) Vad blir det för lasegravering då?
jofawe
jag har en BenQ JoyBee 120 .. prisvärd, liten och kanonljud!
Gate 42
quote:
Originally posted by Christian Ö.
Hehe okej:) Vad blir det för lasegravering då?


Kan posta en bild sen när jag får den ;)
Christian Ö.
quote:
Originally posted by Gate 42
Kan posta en bild sen n�r jag f�r den ;)

Aight, hur mycket kosta det totalt, inklusive frakt osh sånt?
zoric
Jag har en Creative Micro Zen 5GB som är fantastisk. Fina funktioner och ljudet är härligt också, Jag ser inga stora fel på den, Men det enda som du ska akta dig för om du nu skulle falla för den och köpa den så är det Hörlursjacket. Jacket gick sönder efter ungefär 25 dagar. Knappt en månad alltså, Jag har inte lyckats fixa det eller lämnat in den, För när jag skulle ha lämnat in den så hade jag fullt upp med annat.

Hörlursjacket har gått sönder på många av den här typen av MP3-spelare.

Lycka till!
Zoran.
Gate 42
quote:
Originally posted by Christian Ö.
Aight, hur mycket kosta det totalt, inklusive frakt osh sånt?


2395:- frakten var gratis.. Men jag tror den går att få tag på billigare på andra ställen.

Spana runt lite på www.prisjakt.nu :)
hustler
iPod är det enda rätta. Tror du kommer bli grymt nöjd. Har själv en Mini, dock den äldre 4 GB modellen och är hur nöjd som helst.

Hauken
iPod är långt ifrån "det enda rätta".

Det du först och främst ska bestämma dig för är vad du prioriterar. Vilka egenskaper hos en Mp3 spelare är viktigast för dig? Ljud? Batteritid? Användarvänlighet? Design? Vad får det kosta?

Sedan gäller det att välja iaf du ska ha HD baserat eller flash. Mini HD (iPod mini, H10 mfl) är ett bra mellanting.

Jag drar några snabba rekommendationer;

Flash:
JoS mp120: Det bästa budget-valet du kan göra bland flash spelare. Riktigt budget är dock SanDisk 256mb även ok.

Mer kvalite skulle jag föreslå iAudio U2 eller iAudio 5 alt iRiver IFP799. Meizu har fått mycket goda omdömmen och jag har hört bra om dem, men aldrig testat själv. Av recensioner att dömma bör det dock helt klart vara en kandidat!

Mini HD:
iPod mini eller iRiver H10. Jag personligen skulle tveklöst tagit en H10, men vad som är rätt för dig är svårt att säga utan mer info. Creative Zen har jag inte testat tillräckligt för att säga särskilt mycket om men baserat på lite testning avråder jag från den (Ta med en nypa salt).

HD:
Tre att välja mellan; iPod. iAudio X5. Sony NW HD5. Måste veta mer om vad du prioritetar i en spelare för att ens diskutera där... väldigt svåra val.

Jag har ägt alla spelare jag nämner här, HD5 har jag inte testat särskilt mycket än, men den är bra... jag anser det bästa köpet av mp3 spelare man kan göra idag är en iriver h10.

iPod är väldigt bra, men i mitt tycke, grovt överskattad. Shuffle tänker jag inte ens diskutera.

Ljudet i iPod är inte särskilt bra. Mediokert skulle jag säga. Väldigt dålig equalizer! Navigationen är bra, men du tvingas att använda ett särskilt filsystem och iTunes (Det finns substitut, men inget värdigt.). Jag gillar inte ID3 tag systemet och hatar att behöva använda iTunes. Jag stör mig på ljudet och equalizern. Färgskärmen är dålig (Gäller iPod color). Saknar radio, något jag skiter i, men kanske inte du. Det är krångel med att plugga den hos polare och dra över musik, inge USB OTG med mera...

Men... den är så otroligt vacker :) Designen är oslagbar! Sen är det faktiskt en "iPod"... ett varumärke värt att betala för. Hur mycket är märket värt för dig? Klickhjulet är den bästa kontroll som någonsin gjorts. Otroligt bra.

Allt som sagts om ljud btw är baserat på att du tänkt investera i ett par bra earphones / headphones. Tänkte du använda dom som medföljer kan vi väl nöja oss med att säga att ljudet är värdelöst i alla spelarna :D
hustler
quote:
Originally posted by Hauken
iPod är långt ifrån "det enda rätta".

Det du först och främst ska bestämma dig för är vad du prioriterar. Vilka egenskaper hos en Mp3 spelare är viktigast för dig? Ljud? Batteritid? Användarvänlighet? Design? Vad får det kosta?

Sedan gäller det att välja iaf du ska ha HD baserat eller flash. Mini HD (iPod mini, H10 mfl) är ett bra mellanting.

Jag drar några snabba rekommendationer;

Flash:
JoS mp120: Det bästa budget-valet du kan göra bland flash spelare. Riktigt budget är dock SanDisk 256mb även ok.

Mer kvalite skulle jag föreslå iAudio U2 eller iAudio 5 alt iRiver IFP799. Meizu har fått mycket goda omdömmen och jag har hört bra om dem, men aldrig testat själv. Av recensioner att dömma bör det dock helt klart vara en kandidat!

Mini HD:
iPod mini eller iRiver H10. Jag personligen skulle tveklöst tagit en H10, men vad som är rätt för dig är svårt att säga utan mer info. Creative Zen har jag inte testat tillräckligt för att säga särskilt mycket om men baserat på lite testning avråder jag från den (Ta med en nypa salt).

HD:
Tre att välja mellan; iPod. iAudio X5. Sony NW HD5. Måste veta mer om vad du prioritetar i en spelare för att ens diskutera där... väldigt svåra val.

Jag har ägt alla spelare jag nämner här, HD5 har jag inte testat särskilt mycket än, men den är bra... jag anser det bästa köpet av mp3 spelare man kan göra idag är en iriver h10.

iPod är väldigt bra, men i mitt tycke, grovt överskattad. Shuffle tänker jag inte ens diskutera.

Ljudet i iPod är inte särskilt bra. Mediokert skulle jag säga. Väldigt dålig equalizer! Navigationen är bra, men du tvingas att använda ett särskilt filsystem och iTunes (Det finns substitut, men inget värdigt.). Jag gillar inte ID3 tag systemet och hatar att behöva använda iTunes. Jag stör mig på ljudet och equalizern. Färgskärmen är dålig (Gäller iPod color). Saknar radio, något jag skiter i, men kanske inte du. Det är krångel med att plugga den hos polare och dra över musik, inge USB OTG med mera...

Men... den är så otroligt vacker :) Designen är oslagbar! Sen är det faktiskt en "iPod"... ett varumärke värt att betala för. Hur mycket är märket värt för dig? Klickhjulet är den bästa kontroll som någonsin gjorts. Otroligt bra.

Allt som sagts om ljud btw är baserat på att du tänkt investera i ett par bra earphones / headphones. Tänkte du använda dom som medföljer kan vi väl nöja oss med att säga att ljudet är värdelöst i alla spelarna :D


*host* PC-extremist *host*




;)
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 3 4 5 6 
Privacy Statement