|
Trance/Prog Reviews - September/Oktober 2005 (pg. 2)
|
View this Thread in Original format
| Jasperovitsj |
| De Madoka remix van Turn It Into Gold vind ik anders ook redelijk uplifting breaks, die mean lead is toch serieus tranzy, zeker als hij opgepitched wordt :) |
|
|
| ahp2002 |
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
Prog reviews ay :p
Yunus Güvenen - Let go/Fever [Bedrock]
Nog niet uit (pas binnen 2 weken), maar wel al op de hubs te vinden. Yunus is bijna 2 jaar inactief geweest doordat hij verplicht op legerdienst moest, maar nu is hij terug, en hoe!! Twee tracks in zijn typische stijl, heel donker en diep met geweldige geluidseffecten, maar tegelijk heel melodisch zonder cliché of plat te worden. Fever is wel een pak dieper dan Let Go, en daarom eerder een dansvloerbom. Let Go is op zijn beurt dan weer een melodisch monster, een beetje te vergelijken met Planisphere tracks: een diepe atmosfeer met donkere beats die langaam opbouwen naar een fantastische melodische breakdown. Met stip één van zijn sterkste tracks tot nu toe, check deze zeker!! :crazy:
Let Go zit trouwens zeker in mijn volgende BETA Sessions :toothless
And there's much more, maar das voor later want kga nu wa int zonneke liggen :p |
klinkt wel heel vet die review, ff die plaat uitchecke |
|
|
| CygnusX |
Tiesto - A Tear In The Open (Leama & Moor Remix)
Weeral een dijk van een remix van L&M. Hoe meer ik het hoor, hoe beter het wordt. Van het origineel is niet bijster veel meer terug te vinden, op de "Cura Me"-vocals na. Als je hun Brian Eno, Starkid of Orbital remix goed vond, dan ga je deze ook appreciëren waarschijnlijk. Heerlijk vind ik de fluit rond de 4e minuut.
8.5/10
Kuffdamn & Plant - Summer Dream (Stoneface & Terminal Remix)
Bij de PvD en Whiteroom remix zit ook deze meer uplifting remix. Ik heb me laten wijsmaken dat Stoneface & Terminal alle producties voor Alex MORPH maken, dus dan weet je wat je kan verwachten.
7.5/10
Stenna - Skyline (Arizona Remix)
Uplifting monster, een van de beteren van 2005 imo. Heerlijke melodie en veel power. Stenna is John O'Callaghan en Arizona is Thomas Bronswaer.
8.5/10 (bijna 9/10 :)) |
|
|
| Push2005 |
Voor de liefhebbers van jump is er een marginale 2005 remix van da Boy Tommy - Kol Nedra verschenen !
:whip: |
|
|
| Phortastic |
Formulate - Abbreviated Funk
Original: 9/10
Opencloud's Funkspell Mix: 9.5/10
Prachtig progressive house monster met een heavy en funky bassline en in de background gestuurd door prachtige melodieën. De remix is nog iets meer club oriented met de nog zwaardere bassline. |
|
|
| Bertn |
Sonicvibe - desert island/nostalgia
Normaal gezien hou ik niet meer zo van dat soort klassieke trance, met opbouw, melodietje, break, enz, maar dit is toch een bom van formaat geworden...
desert island: Een energetische intro, fijne percussie, enz. Moet zeker vet klinken op de dansvloer. Ook de bassline is classic, maar hij is wel vet geproduced en draagt zeker bij aan de energie die in deze track zit.
Het leukst vind ik echter de opbouw. Een simpele maar enorm effectieve melodie, perfect uitgewerkt volgens de regels van de kunst. Op het moment dat deze track volledig losbarst gaat de dansvloer zeker helemaal loos!
8,5/10
nostalgia: ook een heel leuke track op de b-kant van deze plaat. Een heerlijke melodie, een paar fijne akkoorden en leuke strings, meer moet dat niet zijn voor een B-side!
8/10 |
|
|
| Phortastic |
Wat vinden we eigenlijk allemaal van M.I.K.E. zen nieuw album?
Post reviews maar in deze thread i guess. Ben benieuwd wat jullie er van vinden. Dus wie hem gehoord heeft post uw mening maar ;)
Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik er van vind... Men eerste indruk is nice maar niet geweldig. |
|
|
| Push2005 |
| quote: | Originally posted by CygnusX
Stenna - Skyline (Arizona Remix)
Uplifting monster, een van de beteren van 2005 imo. Heerlijke melodie en veel power. Stenna is John O'Callaghan en Arizona is Thomas Bronswaer.
8.5/10 (bijna 9/10 :)) |
W O W ! Wat een plaat :eyespop:
Merci voor die te posten ! |
|
|
| Jasperovitsj |
| quote: | Originally posted by Phortastic
Wat vinden we eigenlijk allemaal van M.I.K.E. zen nieuw album?
Post reviews maar in deze thread i guess. Ben benieuwd wat jullie er van vinden. Dus wie hem gehoord heeft post uw mening maar ;)
Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik er van vind... Men eerste indruk is nice maar niet geweldig. |
Kben net naar CD1 aan het luisteren, en het eerste wat me opvalt: de snelheid ligt veel te hoog. Een paar BPM's lager had zeker voor de eerste paar platen absoluut geen kwaad gekund. Flow is tot nu toe wel te doen, hoewel hij meteen begint met redelijk pompende tracks die misschien beter wat later in de mix aan bod waren gekomen. Jammer genoeg ook niet echt veel exclusieve of onbekende tracks, ik had stiekem wel gehoopt op een paar nieuwe en exclusieve M.I.K.E. producties :o |
|
|
| Kaidreas |
ik wil nu niet de voze uithangen ze, ma hebben we al niet genoeg prog threads? kan je er niet gewoon eens een trance thread van maken. voor de prog hebben we er al eentje.
gewoon een gedachtje ze |
|
|
| Jasperovitsj |
Uh? :conf:
Prog, wat, waar? |
|
|
| Kaidreas |
^Prog Appreciation Thread
kwas gewoon maar een punt aan het maken e, kzit op niemand zen kap ofzow e... dus no need to get angry (you can never be certain enough these days) |
|
|
|
|