|
Trance/Prog Reviews - September/Oktober 2005 (pg. 3)
|
View this Thread in Original format
| Jasperovitsj |
Ik snap hem toch ni goed hoor :)
Ten eerste: waar staat er dan opeens prog? Ik heb ocharme 1 plaat besproken een paar weken geleden, en dan nog een plaat die openminded trance-luisteraars nog best zouden kunnen apprecieren ook. Voor de rest is er geen prog in deze thread te vinden. En so what als dat wel zo is? De thread heet toch "trance/prog reviews"? :conf:
En ja, er is al welgeteld 1 progthread, maar er is toch ook een trancethread? Dat die niet gebruikt wordt is ni de schuld van de mensen die ook over prog posten hé. En tzou een beetje unfair zijn als alle prog-posts maar in 1 thread geramd zouden moeten worden, terwijl er voor trance-posts naar believen specifieke threads gemaakt mogen worden.
En kwil nu ook ni op iemands kap zitten, maar ksnap ni goe waar de laatste weken terug die anti-prog attitude vandaan komt? :conf: |
|
|
| Push2005 |
Kaidreas had niet echt het recht van over prog te klagen, want er staat idd trance/prog reviews. En so what, op een forum post je gewoon wat je wilt vertellen hé, zolang het maar geen spam wordt.
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
En kwil nu ook ni op iemands kap zitten, maar ksnap ni goe waar de laatste weken terug die anti-prog attitude vandaan komt? :conf: |
"Spanningen" tussen Trance vs. Prog heb je op alle forums :p. Er is niet zoiets als een anti-prog attitude die plots opkomt; maar wat ik wel vind is dat de prog-liefhebbers hier wel nogal eens rapper naar tranceliefhebbers durven uithalen. Als ik nu eigenlijk vind dat ik Matthew Dekay Vs. Proluctors - Bad geen mooie plaat vindt, dan wil je precies het tegendeel bewijzen en kom je af met:
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
Bad precies nog nooit live gehoord
|
terwijl da wél zo zo was en
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
Bad live = heerserij
En energetischer m'n kl*ten. :p
|
dan vraag ik me af wie er hier de anti-attitude hanteert. En ik wil ook niet op iemands kap zitten, maar respecteer dan die mening hé. Smaak is zo divers. Ik state dat voorbeeld maar als een detail en het waren progs die het opbliezen...
Trouwens, wat kan mij het nu schelen wie naar wat luistert. Zolang het binnen het EDM genre valt mag hierover gediscussieerd worden; maar betweterij wordt nogal eens verkeerd opgevat.
En terzijde: dit is volledig mijn opinie; kan zijn dak mis ben hé |
|
|
| Jasperovitsj |
Ge hebt m'n punt over Bad ook precies niet volledig gesnapt hé :)
Het ging hem erom dat ge zei dat Bad een saaie plaat is waarop ge alleen maar kunt stilstaan. En op die uitspraak was mijn live-argument volledig legitiem toe te passen. En al dat gedoe over snelheid en pitch was iets puur DJ-technisch, en daar kwam IMO weinig persoonlijke smaak bij te kijken. Feit is gewoon dat die plaat niet gemaakt is om 6% of 8% opgepitched te worden en zo gespeeld te worden in het midden van een uplifting trance-set...
En het is uw goed recht om die plaat niet goed te vinden, ik wil absoluut niet het tegendeel bewijzen of uw persoonlijke voorkeuren betwisten. Het was alleen uw argumentatie en de redenen waarom ge die plaat niet goed vond die blijkbaar bij een paar mensen, waaronder mezelf, reacties opwekte :) |
|
|
| Push2005 |
| Ok ok, ma ik zei dat IK stilsta bij zo'n platen, nie dat het platen zijn om op stil te staan. Anyhow, nu is het een overroepen geval geworden, zonder dat het nodig is ( da vinden we beiden wel zeker :p ); ma ksnap nie goed waar je int algemeen een anti-prog attitude vandaan haalt ze. Ik kan leven met progressive luisteraars :toothless |
|
|
| Jasperovitsj |
En kom, een reviewke om al m'n gezever en betweterij wat goed te maken :p
Keenan vs Anderson - Futurestep
Plaatje dat één dezer weken op Lost Language uitkomt, een label dat al jaren garant staat voor de beste quality prog en trance met ballen. En Futurestep is weeral zo'n progtrance nummer met serieuze kloten aan het lijf, en meteen één van m'n favorieten van de laatste maanden. Het heeft alles om een bom te zijn, zowel thuis op de stereo als in de club op de dansvloer: een kick en bassline die je van de sokken blaast, lekker donkere effecten die dan weer in prachtig contrast staan met de relatief simpele maar dodelijk effectieve tranzy melodie compleet gemaakt wordt door progressie op het juiste moment. Progtrance met net dat ietsje meer, een absolute aanrader!! En te horen in mijn volgende BETA Sessions mix :) |
|
|
| Jasperovitsj |
| quote: | Originally posted by Push2005
ma ksnap nie goed waar je int algemeen een anti-prog attitude vandaan haalt ze. Ik kan leven met progressive luisteraars :toothless |
Tis hier al een hele tijd aan de gang op dit subforum hoor, meestal in vlagen. En soms terecht, soms onterecht, maar altijd vervelend in ieder geval. Kheb gewoon totaal geen zin in weeral zo'n onnozele prog vs trance bitchfights, das zo totaal voor niks nodig. :) |
|
|
| Push2005 |
Gebt gelijk :D
2 nieuwe keigoeie Alex M.O.R.P.H Remixes. Deze Duitse vetzak is goe bezig. Schijnt samen met Danjo & Styles de absolute favo. remixer van 2005 te zijn :)
Kenny Hayes - Ibiza Sky ( Alex M.O.R.P.H. Remix ) [Somatic Sense] 8/10
Zeer uplifting, wat we van Alex gewend zijn. Speciale elementen bevat deze plaat niet, behalve een leuke breakdown die wel erg lang aansleept, daarna overgaat in melodieuze synths en het wordt compleet als de bas er weer in komt. Het origineel wordt weinig behouden, maar dat is niet erg want deze remix gaat duidelijk dieper.
Andy Moor - Halcyon ( Alex M.O.R.P.H Remix ) [Armind] 8.5/10
Dit is hoe je een progressive plaat omtovert in geweldige uplifting trance. De enorm krachtige baslijn in dit nummer doet het hem wel. De speciale vocals worden behouden en een sterke melodie errond gebouwd. Één van mijn favorieten. |
|
|
| Jasperovitsj |
| quote: | Originally posted by Push2005
Andy Moor - Halcyon ( Alex M.O.R.P.H Remix ) [Armind] 8.5/10
Dit is hoe je een progressive plaat omtovert in geweldige uplifting trance. De enorm krachtige baslijn in dit nummer doet het hem wel. De speciale vocals worden behouden en een sterke melodie errond gebouwd. Één van mijn favorieten. |
Ik, als proghead zijnde, vind dit anders ook wel een serieus vette plaat! :crazy: |
|
|
| Phortastic |
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
Kben net naar CD1 aan het luisteren, en het eerste wat me opvalt: de snelheid ligt veel te hoog. Een paar BPM's lager had zeker voor de eerste paar platen absoluut geen kwaad gekund. Flow is tot nu toe wel te doen, hoewel hij meteen begint met redelijk pompende tracks die misschien beter wat later in de mix aan bod waren gekomen. Jammer genoeg ook niet echt veel exclusieve of onbekende tracks, ik had stiekem wel gehoopt op een paar nieuwe en exclusieve M.I.K.E. producties :o |
ja agree with that. Dit is echt serieus rammen van int begin al en da verveelt wel op het einde. Der zit niet echt ne build-up in. Beetje jammer. |
|
|
| Kaidreas |
inderdeed er staat trance/prog reviews, ma tegenwoordig is het precies alleen maar prog prog prog prog prog. daarom zei ik: zouden we de prog reviews beter niet tot 1 thread houden, kwestie van niet 100 keer herzelfde te posten wat opden duur als spam telt. als je wat prog reviews wil zien, ga dan naar die ene thread. het is nog altijd een trance forum. anyways dat denk ik erover.
en kzit totaal niet op de prog-heads hun kap, ik luister ook naar prog. maar het valt me op dat er weinig over trance wordt gesproken.
anyways carry on, and don't mind me :) |
|
|
| Phortastic |
| quote: | Originally posted by Kaidreas
maar het valt me op dat er weinig over trance wordt gesproken.
|
dat ligt dan meer aan de trance lovers dan aan progheads denk ik zo, niet?
| quote: | Originally posted by Kaidreas
anyways carry on, and don't mind me :)
|
roger :p |
|
|
| Jasperovitsj |
| quote: | Originally posted by Phortastic
dat ligt dan meer aan de trance lovers dan aan progheads denk ik zo, niet?
|
Dat denk ik ook...
Tis niet dat progheads dagelijks het forum volspammen met prog hé, er wordt gewoon bitter weinig over trance gepost. Dus in plaats van progheads te vragen m te minderen zou je beter de tranceheads vragen om wat meer te posten :)
En BTW, zoveel over prog wordt er toch helemaal ni meer gepost? :conf:
Ik ben bijna nog de enige, Pumaz en Phortastic zitten altijd meer over electro/minimal/house bezig. Allé, kan zijn dat ik het misschien anders zie, maar het is al véél erger geweest met het prog-gehalte :) |
|
|
|
|