|
Trance/Prog Reviews - September/Oktober 2005 (pg. 4)
|
View this Thread in Original format
| Phortastic |
| ja idd een proginvasie zou ik het ook niet noemen :) |
|
|
| Vadro |
Wat is prog en wat is trance?
Voor mij (ik zeg wel voor mij) is bijvoorbeeld Chable & the dirty fours - Tokyo eigenlijk trance. |
|
|
| Phortastic |
als tokyo trance is ben ik ne chinees :nervous:
das prog house / breaks
edit: chable heeft naar mijn weten nog nooit trance gemaakt :) |
|
|
| Jasperovitsj |
Kvind Tokyo ook redelijk zwaar naar trance neigen, tis in ieder geval geen diepe prog IMO :)
Blijft wel een klasseplaat, no matter what :) |
|
|
| Vadro |
| quote: | Originally posted by Phortastic
als tokyo trance is ben ik ne chinees :nervous:
das prog house / breaks
edit: chable heeft naar mijn weten nog nooit trance gemaakt :) |
Kzeg het toch, spleetoog ;-): VOOR MIJ is Tokyo progressive trance en dus trance. (de yellow mix natuurlijk)
Was gewoon een opmerking, ben er nie echt mee bezig onder welke categorie iets gestoken wordt. |
|
|
| Phortastic |
kvind da ni echt prog trance ze, mja ook beetje kwestie van persoonlijke interpretatie he ;)
maakt ook ni uit wat het is, tis een super plaat ;)
en on topic (en speciaal voor Kaidreas :p) een prog review.
Speedcats feat. Owen Jarvis - Speedcats (Original Mix)
zeer lekker en originele prog met zelfs wat rock invloeden. Geniaal :eyes:
9.5/10
Speedcats Feat Owen Jarvis - Speedcats (Roel Remix)
voor de meeste waarschijnlijk te electro, maar dit is wel een KNALLER remix :crazy:
Normaal ben ik ook niet echt voor die electro toestanden maar dit is wel zeer sterk. Ook een echte grower deze plaat. Kvond hem eerste keer niet zo goed als nu...
9-9.5/10
Full review here: http://www.progressive-sounds.com/r...s-Speedcats.asp |
|
|
| Kaidreas |
^:rolleyes:
wete spam heel het forum vol met prog, maar dan hoeft er ook geen gezeik te zijn dat er voor het minste een nieuwe thread wordt gemaakt.
(en neen ik ben niet slecht gezind ofzow, als dat iemand zen volgende reply moest zijn :D ) |
|
|
| Phortastic |
| kheb naar mijn weten nog nooit gezeikt over teveel threads ;) |
|
|
| Kaidreas |
^wie zegt dat ik het alleen op u heb? er zijn toch nog prog spammers
anyways, kga het laten want kzie dat er toch altijd een excuse is... dus het heeft geen nut |
|
|
| Jasperovitsj |
| Ik volg echt ni meer ze, zeg dan eens waar er zoveel prog gespamd wordt? Kvoel me deels persoonlijk aangesproken als proghead, en kvind het een beetje unfair dat alles wat wij zeggen "excuses" zijn, terwijl wij begot niks verkeerd doen :conf: |
|
|
| CygnusX |
Randy Katana - Play It Loud(er)
Ik vind het echt spijtig dat die Blade-melodie erbij komt tegen het einde van 'Play It Louder', want anders was het een echte topper. Zoals Giesber me het zei, bevat Play It Louder de vette geluidjes uit alle vorige Katana's. A-kant 'Play It Loud' heeft die Blade-melodie niet, maar mist ook wat elementen die de B-kant zo goed maakt.
Play It Loud : 6.5/10
Play It Louder : 6/10
Play It Louder (enkel eerste 6 minuten) : 8/10
Armas - Angels & Demons
Doet misschien wat denken aan 'Adagio For Strings', maar toch is het nog een trancer van formaat. Een heerlijke melodie en veel energie, zo heb ik ze graag :) De Carl B Remix is energetischer en krijgt mijn voorkeur boven de Original Mix.
Original Mix : 7/10
Carl B Remix : 8/10
Mike Foyle vs. Signalrunners - Love Theme Dusk (Airbase pres. Parc Mix)
Zeer stevige remix, weinig uplifting en serieus "techy". Van het origineel is nog maar weinig te bespeuren, de bekende melodie neemt maar 30 seconden van het nummer in. Het heeft iets...
7/10 |
|
|
| Push2005 |
B & W - Mistaken [A State Of Trance]
A1: B&W - Mistaken (Fictivision Remix):
Het nummer begint met een vrij standaard bassline. De build-up is betrekkelijk flauw en daarna krijg je weer de gekende Fictivision elementen. Toch klinkt het weer naar Symbols, en daarom is het ook geen originele plaat meer.
5/10
B1: B&W - Mistaken (Mindsensation Remix)
Deze mix klinkt iets harder en origineler. Dit bevat wel wat variatie in de opbouw en na de break is er zelfs een erg sterke melodie. Dit nummertje mag er wezen.
8/10 |
|
|
|
|