return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium

Pages: 1 2 3 4 [5] 
Trance/Prog Reviews - September/Oktober 2005 (pg. 5)
View this Thread in Original format
CygnusX
Hawk - Need For Cognition (Original Mix/Planisphere Remix)
De Original Mix is een rustige progressive trancer, à la Markus Schulz. De Planisphere Remix bevat de typische dreamy Planisphere-sound. Twee topnummers, zeker als je Markus Schulz en/of Planisphere kan appreciëren.
Original : 7/10
Planisphere : 7/10

Ryan G - Supernova (Original Mix/Sonicvibe Remix)
Deze wordt al een tijdje op ASOT gespeeld. De opvolger van Emoticon en een energiek uplifting trancebom. De Original Mix krijgt mijn voorkeur, maar de Sonicvibe Remix is ook niet slecht.
Original : 8/10
Sonicvibe Remix : 7/10

Epos - Vivagio (Danjo & Styles Remix)
Uplifting/melodic trance om de vingers van af te likken. Heerlijke breakdown en melodie, die me het gevoel geeft alsof ik boven de wolken vlieg, zo uplifting is ie :) Één van de toppers van 2005 voor mij. De Original Mix moet ik nog horen.
Danjo & Styles Remix : 9/10

Aalto - Resolution (Original Mix/Oliver Prime Remix)
Een nieuwe van het duo Paavo Siljamaki (1/3 van Above & Beyond) en Miika Eloranta (Super 8) en dat is eraan te horen. De goeie melodie en heerlijke drive maken dit een nummer dat al vele keren in mijn hoofd is blijven hangen. De Oliver Prime Remix is voor de liefhebbers : nogal techy en minimal, met een "donkere" sfeer.
Original Mix : 8/10
Oliver Prime Remix : 6.5/10

Solid Globe vs. Nickelson - Black Wood/Crystal Water(Woken)
Black Wood doet veel denken aan Sahara, maar is wat rustiger en spijtig genoeg ook saaier. Crystal Water (Woken) is net als Yin een trance-versie van een film-theme (welke film weet ik niet). Vergelijkbaar ook met qua sound, maar niet zo goed als Yin. Het zijn zeker geen slechte nummers, maar wel de minst goeie Solid Globe-release tot nu toe imo.
Black Wood : 7/10
Crystal Water (Woken) : 7/10

Grenz & Fillmore - Waterworld (Original Mix/Mystery Islands Remix)
Nieuw nummer van Ryan G en nog een kerel. Deze viel me op tijdens ASOT 211. Zeer uplifting en energiek, met een heel mooie melodie. De Mystery Islands Remix focust meer op het melodische aspect, met de typische Mystery Islands/Kaste-sound. De Original Mix heeft meer punch en een hoop verrassende/nieuwe geluidjes, waardoor het geheel behoorlijk "fresh" klinkt.
Original Mix : 8/10
Mystery Islands Remix : 8/10
Jasperovitsj
quote:
Originally posted by CygnusX

Epos - Vivagio (Danjo & Styles Remix)
Uplifting/melodic trance om de vingers van af te likken. Heerlijke breakdown en melodie, die me het gevoel geeft alsof ik boven de wolken vlieg, zo uplifting is ie :) Één van de toppers van 2005 voor mij. De Original Mix moet ik nog horen.
Danjo & Styles Remix : 9/10

Doet mij qua sounds en melodie enorm aan een oudere tranceplaat denken, maar ik zou begot niet meer weten welke :conf:
Jasperovitsj
quote:
Originally posted by CygnusX
Hawk - Need For Cognition (Original Mix/Planisphere Remix)
De Original Mix is een rustige progressive trancer, à la Markus Schulz. De Planisphere Remix bevat de typische dreamy Planisphere-sound. Twee topnummers, zeker als je Markus Schulz en/of Planisphere kan appreciëren.
Original : 7/10
Planisphere : 7/10

Waaaah, de Planisphere remix is weer een bom!!!! :eyespop: :crazy:
CygnusX
quote:
Originally posted by Jasperovitsj
Doet mij qua sounds en melodie enorm aan een oudere tranceplaat denken, maar ik zou begot niet meer weten welke :conf:

Ik heb dat ook al zitten denken, maar volgens mij is dat omdat het zo'n erg melodische plaat is, zoals ze er vroeger veel maakten. Tis in ieder geval niet gepikt volgens mij. Misschien klinkt de melodie u bekend in de oren, omdat het origineel de theme van Mellomania 2004 was.
Gladius
tx benny.
solid globe - black wood heb ik een set gehoord gisteren. WOW! zalige plaat, eindelijk weer 'ns een ECHTE goeie na northpole!
CygnusX
quote:
Originally posted by Gladius
solid globe - black wood heb ik een set gehoord gisteren. WOW! zalige plaat, eindelijk weer 'ns een ECHTE goeie na northpole!

Daar verschillen we dan toch wel van mening.
Voor mij is de volgorde van voorkeur :
Sahara > Yin > North Pole > Found > Lost Cities > Black Wood > Crystal Water

Don't get me wrong, Black Wood & Crystal Water zijn 2 sterke nummers, maar de andere Solid Globes waren nog beter imo.
Bertn
die lost cities vond ik anders ook niet al te bijzonder...
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 [5] 
Privacy Statement