|
Mixen met software (pg. 2)
|
View this Thread in Original format
| Transfusion |
naast treble staat volume, rotary baby!
blijkbaar kunnen de faders ook voor volume gebruikt worden
--> http://europe.hercules.com/images/products/126/DJControlMP3_ProductSheet_Eng.pdf |
|
|
| Push2005 |
| Ik wist niet dat ik zoveel interesse zou opwekken met het plakken van dat ding :toothless |
|
|
| Shadowkid |
| Bestaan er eigelijk ook nog alternatieven voor de dj console van Hercules? Van andere merken ofzo? |
|
|
| Antony |
als de Hercules FisherPrice was is dit toch al Lego Technik hoor :D |
|
|
| Pheatus |
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
Bij die Hercules-console, heb je daar een externe mixer voor nodig als je gewoon op de pc wilt mixen? |
Nope ;). Gewoon aansluiten via USB en speakers van je pc aansluiten op uitgang van console, en klaar is kees. De soundblaster in je pc wordt trouwens gedisabled (maar kan eventueel in dual mode gebruikt worden, samen met ingebouwde soundblaster in de console).
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
Kan je op de pc zelf met de bijgeleverde software echt mixen alsof het een virtueel mengpaneel is, of moet je om dat te doen effectief een mengpaneel tussen de console en je pc zetten? Want daar heb ik geen zin in, dan kan ik evengoed boven wat op koptelefoon gaan mixen :) |
Je kan volledig mixen met het paneel zelf. Dit is toch de bedoeling ;). In feite stuurt de console de software aan (je zal zien dat je bij het draaien aan knoppen, de knoppen op het scherm eveneens veranderen:)). Je hoeft dus geen mengpaneel er tussen te zetten hé! Voorbeluistering gebeurt trouwens ook op de console zelf. Dus gewoon koptelefoon in console, en knop van voorbeluistering indrukken zoals ongeveer bij een gewoon mengpaneel hé, want dat is het infeite! Allen zitten de mogelijkheden om een track te starten ook op het bordje. Je hebt dus in feite een mengpaneel + pitchcontrol ;).
Je kan inderdaad die tempo-sliders gebruiken voor volume.
Zo zijn mijn knoppen ingesteld: de tempo slider is mijn volume, en de volume knop is mijn tempo regelaar (pitch control) |
|
|
| Antony |
| quote: | Originally posted by Pheatus
Voorbeluistering gebeurt trouwens ook op de console zelf. Dus gewoon koptelefoon in console, en knop van voorbeluistering indrukken zoals ongeveer bij een gewoon mengpaneel hé, |
heb je het over de Mp3 of de MK2 versie? want bij de Mp3 zou je een hoofdtelefoon uitgang op je geluidskaart moeten hebben, op de fotos zie ik ook niet waar die plug zit... |
|
|
| Pheatus |
| quote: | Originally posted by Antony
heb je het over de Mp3 of de MK2 versie? want bij de Mp3 zou je een hoofdtelefoon uitgang op je geluidskaart moeten hebben, op de fotos zie ik ook niet waar die plug zit... |
beide ;)
als je de voorkant van beide paneeltjes bekijkt, zie je weinig verandering. En de koptelefoon wordt vooraan ingeplugged dusja ;) |
|
|
| Antony |
| quote: | Originally posted by Pheatus
beide ;)
als je de voorkant van beide paneeltjes bekijkt, zie je weinig verandering. En de koptelefoon wordt vooraan ingeplugged dusja ;) |
wat is hier gebeurt dan? of kan je der een front aftrekken ofzo...
hier de uitleg: Hercules |
|
|
| Transfusion |
Op die mp3-versie zie ik dat precies niet?
 |
|
|
| dj Elof |
| Wacht tot de Behringer BCD-2000 eindelijk gereleased wordt! 189 EUR voor een toch wel leukere uitvoering van een controller. Wie momenteel top of the top will: XP10's. Kosten wel 499 EUR... |
|
|
| dj Elof |
Be amazed...
 |
|
|
|
|