return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium

Pages: 1 2 [3] 4 5 6 7 8 
Mixen met software (pg. 3)
View this Thread in Original format
dj Elof
Maar dit is waar ik momenteel "the hots" van krijg...

Maar 3500 EUR is veel geld om dit te bestellen in de UK vooraleer ik dit speelgoedje eens getest heb.
Pheatus
quote:
Originally posted by Transfusion
Op die mp3-versie zie ik dat precies niet?

blijkbaar is die mp3-versie inderdaad een gestripte versie van de versie dat ik heb. Ik wist niet dat het over die versie ging, maar dacht eerder aan de MK2, waar dit duidelijk wel op zit.
Die mp3-versie is trouwens zonder eigen soundblaster en output. Dus ik veronderstel dat hij gewoon afspeelt via je bestaande soundblaster.
Toni_D2
Frank Verstraeten werkt(e) ook altijd met MP3's. Kwam dat door jou, Elof?
dj Elof
Het is eigenlijk door Frank Verstraeten dat ik mixen met MP3's gestart ben. Ik ben op een avond z'n gloednieuwe, immense, dj booth gaan testen. Ik had geen echte MP3's, dus had ik al mijn originele Zillion CD's omgezet. Dus... ik kom toe in een lege Zillion, met temidden van de zaal die grote dj booth, bestaande uit twee computers met BPM Studio erop en de nodige controllers.

Twee uur heb ik er gemixt en ik was onmiddellijk overtuigd van de mogelijkheden van MP3! Ik heb er mij beginnen in te verdiepen en kwam zo terecht bij Virtual DJ en later bij Hercules dj Console. De software staat op punt tegenwoordig en je kan er meer truukjes mee doen. Het mixt ook een stuk relaxter en zuiverder. Eén van de zovele leuke functies: auto gain. De software trekt het geluidsniveau gelijk. Dus geen surprises meer dat de ene plaat luider of zachter klinkt. Backspin, reverze, phasing, teveel effecten om op te noemen.

BPM Studio was nog onstabiel toen, de beat zweefde teveel. Ik denk dat het te maken heeft met het continue herberekenen van de beats. Alleszins, als je de eerste parties (her)beluistert hoor je dat die beats in mixen durven zweven. Eénmaal met Virtual DJ was dit volledig opgelost.

Ik denk dat je MP3 en computer mixing ook in zijn context moet bekijken. Stel je volgende voor: ik word geboekt om in het buitenland te draaien. Ofwel sleur ik loodzware platenkoffers mee waarin gemiddeld 100 platen zitten. 2 of 3 stuks maximaal. Op het vliegtuig zetten kost veel geld (moet als speciale bagage behandeld worden) plus risico dat deze verloren gaan. Eén harddisk van 40 Gb (wat tegenwoordig een minimum is) bevat ongeveer 4000 tracks... en het kan mee als handbagage.

Als je op de site van PCDJ klikt dan staat er een verslag waarin de ontwerpers van de OO DJ notebook een gesprek hadden met Paul van Dyk. Er komt dus een speciale PVD editie van. Wees er maar zeker van dat Paul binnenkort enkel met dit toestel nog draait. Het is zelfs veel handiger dan Final Scratch of andere toestellen. Gewoon twee kabels in het mengpaneel en voeding voor de notebook. Plain & simple...

Maar da's natuurlijk mijn idee erover.
dj Elof
Nu, zelfs met MP3's en digital mixing moet je echt wel gevoel voor muziek hebben. Nogmaals, een goeie dj moet de juiste plaat/MP3 op het juiste moment opleggen. Als je geen gevoel voor beatmixing hebt, dan mix je echt wel verkeerd in software. De software is een vereenvoudiging, maar de essentie is er nog. Je moet het gevoel ervoor hebben.

Op veel forums (ook D4M) zie ik dat mensen, dan vooral dj's, een verkeerd beeld opwerpen van digital mixing. Het lijkt alsof je als dj niets meer moet doen: twee knopjes indrukken en de computer zorgt er wel voor. Niets is daarvan aan... de software is geen magische tool die alles perfect in elkaar laat vloeien.
Transfusion
quote:
Originally posted by dj Elof
Be amazed...

Enig id wanneer die juist uitkomt?
Bertn
quote:
Originally posted by dj Elof

de software is geen magische tool die alles perfect in elkaar laat vloeien.

nog nooit van atomixmp3 gehoord?:toothless
diddi
Ik heb al eens een mengpaneel van Behringer getest en het was :rolleyes:
Transfusion
Kwaliteit kan van productielijn tot productielijn afhangen. Enkel door steeds goede kwaliteit te brengen bouw je een aan een sterke naam.

Maar oordelen voor je het getest hebt is uit den boze.

Hou er ook rekening mee dat de toonregeling nog altijd wordt bepaald door de software, zo'n midi-controller stuurt enkel commando's naar de computer.
diddi
^ ik zeg niet dat het nieuwe product van Behringer slecht is, ik heb enkel vastegesteld dat één van hun mengpanelen dat ik getest had niet echt deed wat ik ervan verwachtte. ;)

diddi
Trouwens, ik dacht dat Traktor ook met hardware en software mixen mogelijk maakte.

http://www.nativeinstruments.de/ind...raktor3setup_us

Vroeger vond ik dit wel een degelijk programma, juist de beatmatching die soms wat scheef liep :)
Push2005
Vraagje ivm mixmeister Pro 6 ... hopelijk gebruiken er hier dat een paar:

Ik probeer een mashup te maken; tussen een track met 138 BPM en 139 BPM; maar aangezien ik er al in geknipt en geplakt heb zal mixmeister die bassen nooit meer automatisch synchroniseren zoals da anders vanzelf gebeurd ... enig idee hoe je dat manueel doet ?
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 [3] 4 5 6 7 8 
Privacy Statement