|
Armin van Buuren - ASOT Yearmix 2005 CD (pg. 5)
|
View this Thread in Original format
| Push2005 |
| quote: | Originally posted by Bertn
nee, ge moet gewoon knn zeggen: "wow. wat een plaat. dit was geweldig, laat ik die nog eens opzetten!"
heb ik minder en minder eigenlijk:o |
Wel; ik doe dat meer met de nrs van 2004-2005 dan die van vroeger :p |
|
|
| Bertn |
matter of taste he.
maar dan houdt gij gewoon meer van die afgeproducete, cleane, trance-sound waarschijnlijk:) |
|
|
| Bunz |
Ik deel Push zen mening
De platen van nu klinken wel anders, da klopt, ma da wilt nie zegge da die van nu slechter zijn. Ik kom nog veel platen tegen waarvan ik denk 'waaaaaw' :eyespop:
Het ding is natuurlijk da ik nog niet lang in trance zit en dus de "gouden tijden" nie heb meegemaakt. |
|
|
| Push2005 |
| quote: | Originally posted by domineesje
CD1:
02 Yilmaz Althanan - Eighties
03 Deepsky ft. Jess - Ghost
17 Gabriel & Dresden ft. Molly - Tracking Treasure Down
18 Mike Foyle vs Signalrunners - Love Theme Dusk
30 Mark Otten - So Serene (Menno De Jong's Heading South Dub Mix)
31 Carrie Skipper - Time Goes By
32 Goldenscan - Halcyon
CD2:
10 Above & Beyond - Alone Tonight
11 Will Holland - Timeless (Deepwide Remix)
21 Mark Norman - Touch Down
22 Mr. Sam - Lyteo (Rank 1 Remix)
23 Yahel ft. A Force - Behind Silence
32 Luminary -Amsterdam (Smith & Pledger Remix)
33 Kamil Polner - Heart Of Sun
|
Die overgangen zijn op z'n minst geniaal te noemen :crazy:
Ik vind deze megamix fantastisch... zeker hoe armin die edits maakt... lyteo omg :eyespop: en sunset enz...
Best een geslaagd overzicht van Asot platen :) |
|
|
| djcresto |
| quote: | Originally posted by Push2005
Neem nu Stenna - Skyline (Arizona Remix); dat vind ik bij de beste platen van het jaar; dat nummer is supersimpel; geeft me totaal geen kippenvel... maar het is zo perfect geproduced dat ik het zo fantastisch vind. |
Dus jij wordt enkel verliefd op een perfect gebouwde vrouw, gevoelens en innerlijk zijn totaal niet belangrijk,als ze maar goed gemaakt is.
Het goed vinden van muziek heeft toch net alles met gevoel te maken imo. Net als verliefd zijn. |
|
|
| Push2005 |
| quote: | Originally posted by djcresto
Dus jij wordt enkel verliefd op een perfect gebouwde vrouw, gevoelens en innerlijk zijn totaal niet belangrijk,als ze maar goed gemaakt is.
Het goed vinden van muziek heeft toch net alles met gevoel te maken imo. Net als verliefd zijn. |
Zo'n vergelijkingen gaan niet op ... en nogmaals ; ik hou van muziek met gevoel; maar perfect afgeproducete tracks doen daar voor mij niet aan onder. Trouwens in techtrance zit ook amper gevoel en dat kan me ook behoorlijk boeien :) |
|
|
| Antony |
| quote: | Originally posted by Bunz
Ik deel Push zen mening
De platen van nu klinken wel anders, da klopt, ma da wilt nie zegge da die van nu slechter zijn. Ik kom nog veel platen tegen waarvan ik denk 'waaaaaw' :eyespop:
Het ding is natuurlijk da ik nog niet lang in trance zit en dus de "gouden tijden" nie heb meegemaakt. |
iere zowa tselfste... |
|
|
| Jasperovitsj |
| quote: | Originally posted by djcresto
|
Mooie vergelijking :) |
|
|
| Push2005 |
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
Mooie vergelijking :) |
Bewijs naar analogie is nochtans een drogredenering; zou jij moeten weten :o |
|
|
| Soliplex |
Ik zie het zo:
mensen die al een tijdje in de trancescene zitten & vóór 2000 al intensief trance luisterden, die
vinden denk ik hun gading ni meer in de trance van nu, wrsch deels omdat ge het al allemaal eens
gehoord heb en het beu zijt, deels omdat de sound te fel veranderd is en het hen daarom
ni meer aanspreekt. Kzit ook in die categorie; kvind het allemaal veel te steriel
en afgelikt. Tis trance, tgaat toch om emotie, maar het raakt mij totaal ni meer, kan er
ni aan doen. En een perfect geproducete track, das mooi meegenomen, maar dat interesseert
de doorsnee tranceliefhebber geen reet. kheb liever een
hemelse melodie met ne slechten bass onder(zoals het vroeger vaak was) dan omgekeerd.
Maar ik kan mij perfect voorstellen dat als ge maar pas in de trancewereld zijt gerold, ge de
hedendaagse trance t einde vindt. Als newbie in de trance vond ik al die rave/hardtrance-toestanden
enzo ook dikken brol gewoon omdat da 'van voor uwen tijd' is en da voor mij allemaal
zo passé klonk. Ik probeer mij nu voor te stellen (en das echt weird) da ne jonge gast
Universal Nation beluistert zoals wij als jonge knaapjes nr The house of house luisterden.
Ge identificeert u met de sound die op da moment furore maakt & wa voor en achter u ligt, zult ge
wrsch verwerpen. Zo gaat het voor de meesten, ge hebt natuurlijk mensen die blijven mee-
evolueren met de stijl v/h moment, maar ik zie mij da toch ni doen |
|
|
| Push2005 |
| quote: | Originally posted by Soliplex
Ik zie het zo:
mensen die al een tijdje in de trancescene zitten & vóór 2000 al intensief trance luisterden, die
vinden denk ik hun gading ni meer in de trance van nu, wrsch deels omdat ge het al allemaal eens
gehoord heb en het beu zijt, deels omdat de sound te fel veranderd is en het hen daarom
ni meer aanspreekt. Kzit ook in die categorie; kvind het allemaal veel te steriel
en afgelikt. Tis trance, tgaat toch om emotie, maar het raakt mij totaal ni meer, kan er
ni aan doen. En een perfect geproducete track, das mooi meegenomen, maar dat interesseert
de doorsnee tranceliefhebber geen reet. kheb liever een
hemelse melodie met ne slechten bass onder(zoals het vroeger vaak was) dan omgekeerd.
Maar ik kan mij perfect voorstellen dat als ge maar pas in de trancewereld zijt gerold, ge de
hedendaagse trance t einde vindt. Als newbie in de trance vond ik al die rave/hardtrance-toestanden
enzo ook dikken brol gewoon omdat da 'van voor uwen tijd' is en da voor mij allemaal
zo passé klonk. Ik probeer mij nu voor te stellen (en das echt weird) da ne jonge gast
Universal Nation beluistert zoals wij als jonge knaapjes nr The house of house luisterden.
Ge identificeert u met de sound die op da moment furore maakt & wa voor en achter u ligt, zult ge
wrsch verwerpen. Zo gaat het voor de meesten, ge hebt natuurlijk mensen die blijven mee-
evolueren met de stijl v/h moment, maar ik zie mij da toch ni doen |
Ik luister al lang naar trance; sinds 2001 ben ik het beginnen opvolgen gecombineerd met de commerciële muziek; en pas in 2003 ben ik volledig omgeslagen dus laat da newbie maar achterwege. Trouwens er zijn er nog genoeg zoals mij dat al een tijd naar trance luisteren en de huidige trance nog steeds appreciëren...
Ik kan me voorstellen als ge al van voor 2000 intensief naar trance luistert dat het je niet meer echt aanstaat; maar diegenen die zich er nu niet meer in vinden... jah, jammer hé; er is geen weg terug :p |
|
|
| Jasperovitsj |
| quote: | Originally posted by Push2005
Ik luister al lang naar trance; sinds 2001 ben ik het beginnen opvolgen gecombineerd met de commerciële muziek; en pas in 2003 ben ik volledig omgeslagen dus laat da newbie maar achterwege. Trouwens er zijn er nog genoeg zoals mij dat al een tijd naar trance luisteren en de huidige trance nog steeds appreciëren...
|
Kijk, wat zijn nu 4 miezerige jaarkes? :)
Ik vind het eerlijk gezegd een tikkeltje arrogant dat ge de mening van een paar mensen hier een beetje als simplistisch en krampachtig nostalgisch afdoet. Ik kan nu alleen maar voor mezelf spreken, maar ik krijg een beetje het gevoel dat ge bijvoorbeeld mijn mening over dit onderwerp ni respecteert omdat ik toch maar een biased proghoer zou zijn. Maar ik weet niet of ge beseft dat ik al van pakweg 1997 naar trance luister. Das dubbel zo lang als u, en ik ben er ook vrij zeker van dat ik in die tijd even intensief met trance bezig was als gij nu. ;)
En er zijn hier nog meer mensen die zelfs nog veel langer naar trance luisteren en nog veel meer trancebagage hebben dan mij, en het valt toch op dat de meningen toch grotendeels overeen komen? De trance nu is zeker niet slecht, maar de toon ligt té erg op de productiekwaliteit, en dat gaat ten koste van het gevoel en de emotie. En laat dat nu net de 2 dingen zijn die goeie trance maken tot wat het is. Maar trance is en blijft gevoelsmuziek, en ik vind dat ge trance daarom maar tot op een zeker niveau kunt rationaliseren. Sure, ge kunt wel respect hebben voor een prachtig geproduceerde plaat, maar als die u niks DOET, dan is het toch geen goeie plaat, ook al is het dat wel op basis van objectieve criteria? Trance is toch puur persoonlijke, individuele, subjectieve en gevoelsgeladen muziek, dus ik zou nooit dezelfde waarde kunnen geven aan een goed geproduceerde plaat die me niks doet (objectief) dan aan een minder goed geproduceerde plaat die me wel met een "wauw-gevoel" achterlaat (subjectief). En ik vind het dan ook een jammere evolutie dat het tegenwoordig meer draait rond de productie dan rond de inhoud...
En denk ook niet dat er een "in 1999 was alles goed en nu is alles slecht" attitude gehanteerd wordt. Toen waren er ook veel crappy platen, en nu zijn er evengoed steengoeie platen. Maar voor zover ik het ervaar komen er tegenwoordig te veel middelmatige producties uit tegenover vroeger, en ook het aantal echt goeie platen daalt, zowel absoluut als relatief.
Anyway, wat ik dus eigenlijk wou zeggen :p
Ge hebt zeker recht op een eigen mening, net zoals eender wie hier. Maar doe aub niet zo neerbuigend over de mening van mensen met meer baggage dan u, ook al gaat die mening lijnrecht tegen de uwe in. :) |
|
|
|
|