return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium

Pages: 1 2 3 4 5 6 [7] 8 
Armin van Buuren - ASOT Yearmix 2005 CD (pg. 7)
View this Thread in Original format
Antony
héééél af en toe 1tje in de ID&T dance chart... ma da voting systeem trekt op niks... kunt uit 40 nummers 3 favorieten kiezen en zo de chart "helemaal zelf bepalen" :wtf:
Eagle`
quote:
Originally posted by Shadowkid
De bekendheid van trance meten aan de hand ...

Aan wa dan wel eh, aan de duivestront da smorgens op de voorruit van uwen oto plakt misschien.

highlite
sensation
tomorrowland
18 years Illusion
Tiesto @ Marktrock
Illusion @ the beach (hangar 1 oostende)
Cor Fijneman & Peter Luts @ The Mixx (Hasselt)
Yves Deruyter @ Cherry Moon - YDR Anniversary
...
en nog veel meer

clubavonden @ Illusion, Kokorico, sotto's, versuz ..met blackhole nights, matt darey, danjo & styles, Cor fijneman

rotationz op topradio

dees jaar konde gerust elke vrijdag en zaterdag avond wel ergens terecht waar ze trance draaien. Underground verre van twordt tegenwoordig al bijna door u strot geduwd
dj Elof
Heb je op één van die feestjes deze plaat gehoord: Miika Kuisma vs Kenjido Okiru - Basscore (staat in uw sig)?
Eagle`
quote:
Originally posted by dj Elof
Heb je op één van die feestjes deze plaat gehoord: Miika Kuisma vs Kenjido Okiru - Basscore (staat in uw sig)?

Most probably not, ma wa doet dat terzake als ik vragen mag ...

edit:wie zegt er trouwens dat basscore trance is
dj Elof
Omdat we beiden blijkbaar andere vormen van trance appreciëren.

Eigenlijk vind ik het goed hoor dat je zo positief denkt over de scène momenteel. Ik wou dat ik het ook zo inzag. Mijn inzicht op de zaken is maar bitter negatief op dit ogenblik. Toch blijf ik in een heropleving geloven van de Belgische clubs.
Synthesia
quote:
Originally posted by Eagle`
twordt tegenwoordig al bijna door u strot geduwd

vindde da nu echt?

Op TV al zeker niet...op de radio is het tegenwoordig ook ver te zoeken (okee Topradio en Rotationz maar dan nog, veel goeie plaatjes uitgekomen van't jaar die ze waarschijnlijk nooit hebben uitgezonden, of toch zeer weinig).

En in de discotheken is er nog altijd trance te vinden en k'geef je wel gelijk dat er bijna elk weekend toch zeker iets te vinden is...maar 1 of 2 (soms mss wel 3) trance nights op een ganse week in een gans land veel? allee k'zeg beter Vlaanderen want k'weet niet hoe het eraan toe gaat in Wallonie (nog erger waarschijnlijk :p). En dan nog zullen de meeste van die avonden niet 100% trance zijn, voeg er 50% jump, retro etc. aan toe.

Dat hebben gezegd vind ik het toch een goed jaar voor trance geweest, door onder andere die feesten die je noemde en de zo vele mooie producties die er zijn geweest...maar toch, de populariteit ervan is nog altijd niet veel ten opzichte van jump, hardstyle, techno, retro...laat staan rnb, pop, etc. :rolleyes:
Eagle`
quote:
Originally posted by dj Elof
Omdat we beiden blijkbaar andere vormen van trance appreciëren.

Eigenlijk vind ik het goed hoor dat je zo positief denkt over de scène momenteel.

Ik positief tegen over de trance-scene, ben meeral negatief maar goed ;)
Push2005
quote:
Originally posted by Eagle`
Ik positief tegen over de trance-scene, ben meeral negatief maar goed ;)

Ach Eagle; in belgië zijn helemaal geen trancefeesten.

Sensation was voor de helft house. En Marco V kon je ook nie echt zuivere trance noemen.
Illusion met Tiësto: enkel Kane & Tiësto draaiden trance; derna wast jump.
Tomorrowland: Mix van genres...

Trance kruipt idd terug. Innercity heeft geen trancehall meer; trance energy verkoopt ook nog maar amper (of misschien zelfs niet meer) uit. En Sensation in nederland is niet meer om trance te doen; da verkoopt uit omwille van de naam...
deefje
Ik vin persoonlijk dat 2004 een zeer goed jaar was kwa producties en 2005 nie anders. En idd iedereen is tegenwoordig wel dj/producer maar waarom nie, als er tussen al die rommel een paar goeie zitte, zorgt weer voor opvolging en voortbestaan van de trance scene.

Ik luister ook al zeer lang naar trance, en ik genoot er vroeger van en doe ik nu nog steeds, de nummers zijn geevolueerd en maar best ook, tenige feit waarom ik bepaalde nummers van vroeger minder apprecieer vandaag de dag is omdatter een paar dj's/producers voor de gemakkelijke weg gekozen heb om bepaalde platen maar blijven grijs te draaien en remixen, en nu ligge ze allemaal te janken dat enkel "retro" nog macheert. Tes in mijn ogen hun eigen fout, ze hebbe het publiek zover gekregen, krijgt ze nu ma is zover om terug open te staan voor nieuwe klanken, melodieen e.d. Tfeit is ook als een dj dan nieuw werk brengt, club owners zien enkel geld, dus de dj luisterd of kan vertrekken der staan er namelijk 651616 te wachten om jukebox in zijn plaats te spelen.

Van mijn part moet trance zeker niet mainstream worden, zal alleen maar nadeliger zijn voor de kwaliteit. De vraag is wel hoe laat je nieuw volk kennismaken met trance? Een paar deftige radio shows en evenementen gericht op trance anno 2005, maar dan ook enkel trance!
Bv tomorrowland, ideaal evenement, verschillende stylen en doelgroepen dus ideaal voor mensen om andere style te ondekken.
18j illusion dan weer slecht voorbeeld, aankondigen als een trance evenement me tiesto, terwijl da 80% van de avond jump/commercieel gejank was? Kben is benieuwd volgend jaar, moest tiesto der nie geweest tzou pakke minder geweest zijn kwa opkomst en tergste was dan nog datter tijdens tiesto 80% vant volk stil stond. Hij is mainstream gekend van zijn hitjes, meer nie.

Voor mij zijn er momenteel weinig of zelf geen club die ganse avond trance brengt anno 2005 in Belgie, ze roepen misch wel wij draaien trance, tot dat je langkomst dan krijg je 2 nieuwe trance plate en de rest een mix van retro/jump/groove.

In famous hebbe we het ook geprobeert, ganse avond quality trance, sind de opening al kwame ze mij 10x op nen avond lastig vallen aan't licht om te vragen of den dj gene jump/retro wil draaie. Groote clubs moete mainstream (lees: commercieel, wat in is op de moment) draaien of veel geld hebben om te blijven doorzette). En aangezien clubs de muziek niemeer bepalen maar de media dat doet zalt zeer moeilijk zijn om der verandering in te brengen, tenige da telt is $$$ en zolang bepaalde clubs volzitten ligge ze totaal nie wakker van muziekgenres.
Experimenteren kost geld.

FF on topic dan: de yearmix zieter weer netjes uit kwa platekeuze. Mooi overzicht op 2005. Heb hem nog niet beluisterd, maar de 2004 versie was super op mix vlak.

Greetz
Dave
deefje
Khad eigenlijk nog een vraag :p

Waarom moeten da altijd die bekende dj's zijn? Me alle respect voor de oudere generatie maar er loopt ook veel jong talent rond (luister naar sommige shows op etn/di/puredj) die evengoed zijn in het brengen van trance. Zouden jullie naar een trance party gaan waar bv jonger talent aan bod komt gecombineerd met een bekendere dj? Of gaan julie echt af puur op de line-up en als er geen mega namen opstaan blijve we thuis?

Trance partys in't groot macheren zelden, en asget kleiner doet hebde geen geld om echt mega namen te boeke. Maar als ik me nie vergis is het toch de muziek die belangrijk is, als ik morgen een dj tegenkom die in het zelfde genre als armin van buuren draait, dan is mijn avond ook geslaagd, tes nie omdat ik armin fan ben dat ik zijne "kop" achter de draaitafels moet zien, platekeuze en goeie mix zijn voldoende voor mij. Dus als iemand een trance event aankondigt probeer ik meestal langs te gaan, bedriegen ze mij die avond op muziekaal vlak dan is de kans ook klein dat ik terugkom.

Hoe denken jullie?

Greetz
Dave

Sh!fty
ik kom zo weinig mogelijk naar parties met grote name; past nie goe in men budget(de laatste tijd ga ik alleen nog ma na campus feesjes). En ik moet zegge dat er vaak jong talent komt. Allemaal name waar ik nooit van gehoord heb en dan verwacht ge tuurlijk ook nix. Maar dan zit er om de zoveel tijd wel ene bij die u verrast en dan vin ek et zelfs leuker dan zo'n gig met grote name. Ge zit ten eerste nie gelijk varkens in hun hok opeengestapeld en ten tweede hangt het feesje nie zo af van den dj. Zo'n gig dan komde om de name, een normale party dan kom je voor de party
djcresto
quote:
Originally posted by deefje
Khad eigenlijk nog een vraag :p

Waarom moeten da altijd die bekende dj's zijn? Me alle respect voor de oudere generatie maar er loopt ook veel jong talent rond (luister naar sommige shows op etn/di/puredj) die evengoed zijn in het brengen van trance. Zouden jullie naar een trance party gaan waar bv jonger talent aan bod komt gecombineerd met een bekendere dj? Of gaan julie echt af puur op de line-up en als er geen mega namen opstaan blijve we thuis?

Trance partys in't groot macheren zelden, en asget kleiner doet hebde geen geld om echt mega namen te boeke. Maar als ik me nie vergis is het toch de muziek die belangrijk is, als ik morgen een dj tegenkom die in het zelfde genre als armin van buuren draait, dan is mijn avond ook geslaagd, tes nie omdat ik armin fan ben dat ik zijne "kop" achter de draaitafels moet zien, platekeuze en goeie mix zijn voldoende voor mij. Dus als iemand een trance event aankondigt probeer ik meestal langs te gaan, bedriegen ze mij die avond op muziekaal vlak dan is de kans ook klein dat ik terugkom.

Hoe denken jullie?

Greetz
Dave

^al eens gehoord van de beta party ;)
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 6 [7] 8 
Privacy Statement