return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium

Pages: 1 2 3 4 5 [6] 7 
Qlimax: Science & Religion, 4 Februari, Ethias Arena (pg. 6)
View this Thread in Original format
FredNova
Er hingen 30 lasers (in 3 cirkels)... echt wel ZEER vet.

Knapste dj booth die ik ooit zag (overdag toen het licht allemaal aan was, zag je heel goed wat daar allemaal in hing: lagen en lagen materiaal, echt gigantisch) en die schermen (waarvan er tijdens Dana wel 3 uitvielen) maakten het helemaal af. Het jaarlijks stroomverbruik van Hasselt is volgens mij verdubbeld nu :p

Het is dezelfde setup als Nederland. Wacht maar tot de foto's online komen die van helemaal achteraan getrokken werden, dan heb je een beter overzicht.

Het geluid was zo verschrikkelijk zuiver dat het los door je blies en je toch nog kon praten! (SUPER!!!) De show, vuurwerk (vuurpijlen die horizontaal vlogen :eyes: ), filmpjes,... allemaal uitstekend. En geweldige LJs! Knap werk! Organisatorisch: AF!

Toch +/- 10.000 bezoekers (en dat voor de eerste keer Qlimax wat toch niet 'zo' gekend is bij ons)

Twas nu niet mijn muziekstijl, maar heb het toch tot Furax uitgehouden (vanaf Dana werd het me wat hard).

YDR begon inderdaad wel onmiddellijk te beuken. Kai Tracid speelde heel wat klassiekers (Ultra Shock - Sound of E! en Hennes & Cold - The second trip!). Scot Project best wel te pruimen, Pavo heel sterke opbouw, heel wat interactie. Dana hard en rechtdoor, Furax echt wel plat (maar er waren heel wat Walen afgezakt naar Hasselt, ook Spanjaarden gezien en natuurlijk bussen Hollanders).

Volgend weekend Trance Energy :D
jp
quote:
Originally posted by FredNova
30 lasers

12 ;)
Dark Apostle
Net een uurtje uit mijn bed :D

Qlimax was echt wel goed, alleen het er naartoe geraken was een pak minder.

Trein Antwerpen - Hasselt reed stipt, maar dan...
Om te beginnen waren er geen extra bussen ingelegt, er was zelfs geen aanduiding van welke bus je moest pakken richting Ethias Hallen, maar al een sjaans dat vragen helpt en dat eeuwe oude traditie van de kudde te volgen ook zijn effiëntie heeft. Dus ong 15 minuten na het afstappen van de trein stonden we gezellig te staan richting Ethias Hallen (aka Ethias Arena!!!!!!!) - merk op, lijn bussen zijn de helft hoger dan Antwerpse, altijd goed voor onze talrijke landgenoten die 2 m 50 zijn -.
Naar al oude Belgische traditie waren er al een aantal goed bezopen en het startschot voor de avond werd geven door een meisje die bij het uitstappen de halte zegende met 3 keer discreet te kotsen.

Vanaf dan ging alles inderdaad super vlot, alleen vonden ze het nodig om mijn kaartje totaal kapot te scheuren zodat ik geen aandenken meer heb, stelleke klootzaken dat ze zijn - beuh -. Na een sleuteltje te hebben gekocht en de eerste dosis bonnetjes te gaan halen was het tijd om te gaan volksdansen.

Eerste DJ die ik zag was onze Kai Tracid, tijdens den Yves zat ik nog op den trein.
Was geen slechte set, al de klassiekers kwamen voorbij, zowat de zelfde als op TE 3 jaar terug, maar het volk leek nog niet meurig genoeg om de acid sounds volledig te appreciëren, hoewel er wel talrijke oerkreten weergalmde bij Hardcore Will Never Die (in de Derb Remix).

Toen was het de tijd voor DJ Scot Project.
Voor mij persoonlijk was dat de beste set van de avond die goed de balans vond tussen hard en melodieus. De mensen die kwamen om te vesten waren al wat losser en de bollepakkers waren nog maar aan hun tweede dosis die avond, dus er kwam al wat meer sfeer in de keet.

En dan was er...Pavoooooo!!!!
Het was een stevig setje, maar voor mij zat er nog genoeg variatie in om me nog te kunnen bekoren. Sfeer zat er nu helemaal in iedereen was aan het feesten en andere waren nog hun 2de pilletje rustig aan het laten uitwerken, dus dat was allemaal dik ok.

vervolgens was er...tja de Mathilde van de harde stijle, de Fabiola van de beats met de spontaniteit van een slecht uitgeslapen Arnold ....Danaaa....*zucht*
Die haar set was saai, altijd de zelfde beats, altijd hetzelfde ritme, hier en daar een ander piepgeluid, maar dat was het dan ook.
Ondertussen waren de straalbezope overjaarse puppers op het lumineus idee gekomen om te komen "dansen", pilletje 3/4/5 werd ingeslikt en het IQ zakte beneden het record niveau van het jaar 0. Als ik rond me keek was er niemand meer met zijn ogen normaal open, sommige trokken zelfs een gezicht alsof iemand een eekhoorn in hun gat had geramt. De fun was er voor toen wel even af.
Toen ze het Anthem van het event draaide kon ik me terug even amuseren en het voorwerk was inderdaad enorm indrukwekkend.

Zij werd opgevolgd door Furax.
Eerlijk gezegd had ik het erger verwacht of miss klinken tuning-beats beter op zo'n groot systeem dan uit een voorbij chasend ibizake/poloke/golfke. Ik vond hem in ieder geval beter dan Dana.

Daarna kwam The Prophet.
Beetje hetzelfde als Dana, iets spontaner, maar had besloten om me even dicreet terug te trekken voor een hamburger (er was van keer zelfs gebakken ajuin! Jaja ze gaan er nog geraken met hun catering) en wat rust.
Ondertussen waren al de nodige ineengestuikte menskes afgevoert en naar het schijnt was er zelfs een vechtpartijtje.

Ik keerde terug om Zany te zien
In het begin kon het me echt niet boeien, maar naar het einde van zen set begon hij imo heel wat boeiender te draaien. De sfeer was ook een beetje opgeklaard, maar ik begon toch al wat moekes te worden, desondanks mijn pauzeke. Naar het einde toe werd hij wat beter en heb ik een beetje mijn schoonzolen verder afgesleten.

Die brave mens werd opgevolgd door Technoboy en Luna
Geen slechte set, meeste bollepakkers lagen ondertussen al ergens te kreperen, de straalbezopennen waren ook afgedropen en veel ander volk was ook al weg, dus er was veel meer ruimte en het werd ook een beetje koeler. Heb me wel geamuseerd, maar ik was moe en ik wou Promo

En als afsluitere dus Promo.
Zalige beukende set, het volk dat er nog was huppelde vrolijk mee en de sfeer was echt terug dik inorde. Wou nog tot 6.45 blijven, maar heb het helaas moeten opgeven om 6.30...ik was echt moe, maar had ik geweten, wat ik 15 minuten later zou te weten komen, dan had ik staan janken.

Terug naar het kasje, terug wat warmpjes aangekleed, sleuteltje afgeven, 5 euro teruggekregen, nog wat promo rommel in mijn handen en hop naar de bus richting station......richting station....er was geen bus richting station, toch niet tot twintig na acht....serieus er was geen bus. Er was godverdomme geen kutbus voorzien voor ons! Er waren taxies ja...maar dan kon je gemakkelijk 30 minuten in de kou gaan staan koekeloeren totdat je ereen had....dus we gingen een wandelinkske maken, das altijd fijn hé zo na een hele nacht te zijn opgebleven zo een wandelinkske maken door de kou...echt moet ik zeker nogis doen, zo fijn...\^^/ *jeuj!*

Trein Hasselt - Antwerpen reed perfect en tegen tien uur lag ik in mijn nestje.

+ punten
* de stage (de lichten, de lasers, het geluidsysteem, de show en de dj's waren allemaal dik ok.
* organisatie van het event (alles ging vlotjes)

- punten
* de lijn of Q-dance die niets heeft geregeld met de lijn :whip:
* meer pilleslikkers dan ik al op andere events heb gezien, moeten in het oog houden waar die mensen hun armen zwaaien is nu zo leuk en gasten die met iedereen last beginnen zoeken nog minder

- hoogte punten
* Het Anthem met al het vuurwerk
* Lethal Industry in een harder mix
* Iedereen die nog ff alles gaf wat ze hadden tijdens Promo

- diepte punten
* Frank Molnar die met zijn crew de meest marginale types ging interviewen en het niet kon laten om elke meiske dat hij tegenkwam voor de camera te herleiden tot een stuk vlees, zal weer een heel uitgebalanseerde reportage zijn dat die vent van Qlimax heeft gemaakt.
* Een groepje van 5 dronken mannen in de fleur van hun midlife crisis, die zo opgingen in hun "geweldig zijn", een ervan zei zelfs "wey areu greet!!"

- bizar momenten
* ik werd angesproken door 2 jonge gasjes die met vertelde dat ze voor id&t (ja...vooral :roll: ) werkte, zaten de lullen dat ik niet mocht paintballen en dan met mij op een foto gingen pozeren terwijl de andere een legen vuilbak openhield....iets zegt mij dat die foto wel snel genoeg zal opduiken

PS: sorry voor typos of spellingsfouten, ben te lui om alles terug te gaan overlezen.
Jasperovitsj
Heerlijke review :)
Lady_LizzY
quote:
Originally posted by FredNova
Het jaarlijks stroomverbruik van Hasselt is volgens mij verdubbeld nu :p

Jeuj, goed voor mijne bonus :D :p
FredNova
quote:
Originally posted by jp
12 ;)

10 + 10 + 10 = 30 ;)
Bl@ckOut
quote:
Originally posted by Dark Apostle
* Frank Molnar die met zijn crew de meest marginale types ging interviewen en het niet kon laten om elke meiske dat hij tegenkwam voor de camera te herleiden tot een stuk vlees

offtopic: Hebben wij een week of 2 geleden ook meegemaakt, meer bepaald een vriendin van mij. Hij wou hare bh losmaken voor de camera. Da laatste is waarschijnlijk de reden dat ze hem geen patat op zijne smoel heeft gegeven. Van ne spast gesproken :whip:
jp
Dat zijn spiegelbollen waar 2 x 1 laser op gericht staat vanuit de soundbooth

10 + 2 = 12
MikeVee
30 klopt ook niet, stonden er ook nog links en rechts op de drankenstand voor de megaspiegelbollen.
jp
quote:
Originally posted by MikeVee
30 klopt ook niet, stonden er ook nog links en rechts op de drankenstand voor de megaspiegelbollen.

Goed gezien

filmpje: download video

De laser komt van links...

FredNova
inderdaad, kzal volgende keer mijn bril opzetten ;)
jp
Gewoon vaker naar Q-Dance feesten gaan :toocool: :wtf: :crazy:

In Qontrol (april) of Defqon Festival in Juni bijvoorbeeld :)
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 [6] 7 
Privacy Statement