return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: 1 2 3 4 [5] 6 
Trance Energy masterclass (pg. 5)
View this Thread in Original format
ahp2002
quote:
Originally posted by Rubenderonde
^ haha nice! als echte puur trance liefhebber zou je mijn set toch niet helemaal super hebben gevonden:p

Het was een gezellig avondje :)

je staat in de Telegraaf maatje!:)
Rubenderonde
quote:
Originally posted by ahp2002
je staat in de Telegraaf maatje!:)

In de krant van vrijdag of van zaterdag? ik kan het niet vinden in de krant van vandaag :P
Rubenderonde
Bron telegraaf:

De lange weg naar succes als trance-dj
AMSTERDAM - „Wat? Een grotere versterker kopen? De buren worden nu al gek van mijn muziek”, reageert een van de deelnemers aan de Trance Masterclass op een tip van professioneel tranceproducer Bastian. Twintig uitverkoren trance-fanaten mochten donderdagmiddag hun tracks laten keuren door bekende dj's die volgende week op Trance Energy staan.

De weg naar de top in tranceland is lang en zwaar, zo blijkt tijdens de masterclass in het Amsterdamse Studio 80. De hobbels kunnen in allerlei vormen komen. Bij de een worden grootse ambities gestuit door zeurende buren, bij de ander liggen platenmaatschappijen dwars. Maak je muziek die op dit moment populair is, dan ben je niet origineel genoeg. Maak je iets origineels, dan is het ineens weer 'te moeilijk' voor gevestigde platenbonzen.

„Optreden op Trance Energy is echt een droom voor me”, zegt Ruben de Ronde een beetje sip, nadat zijn lekker in het gehoor liggende track gekraakt is door de jury. De kritiek van Ronald van Gelderen, die volgende week wél op het feest geprogrammeerd staat, is vrij hard. „Er zat geen verhaal in de plaat. Hij mist een eigen identiteit, een spanningsveld.”

De Ronde: „Jammer dat ze niet zo enthousiast zijn. Maar ik ben wel blij dat ik hem nu eens echt aan professionals heb laten horen. Ik treed regelmatig op en deze plaat doet het goed op de dansvloer. Maar ja, hij is niet in een studio van 100.000 euro gemaakt, misschien dat dat ook wel wat uitmaakt.”

Gelukkig voor de jonge producer wordt de productie van de volgende kandidaat nog harder aangepakt. „Deze sound was vijf jaar geleden populair, hier kun je echt niet meer mee aankomen. Bovendien is het een cover van een andere plaat, erg jammer”, aldus dj Ernesto.

Toch is er ook positieve kritiek. „Je kunt in ieder geval piano spelen”, zegt dj Cor Fijneman met een lach tegen een 'cursist' na het horen van een melodieus stukje uit een matig afgewerkt liedje. Want als er iets is, wat de gevestigde dj's op deze dag niet willen doen, is het wel nieuw talent ontmoedigen. Voor elk probleem hebben ze wel een oplossing. Zelfs voor lastige buren. Fijneman: „Je hóeft het volume niet op tien te zetten om van je muziek te genieten.”
BaRTeZ
Leuk geschreven stukje :)
Loraine
quote:
Originally posted by Rubenderonde
^ haha nice! als echte puur trance liefhebber zou je mijn set toch niet helemaal super hebben gevonden :p

:wtf: :eyes: :eek: SORRY ???!!!

Uhhhhh juist jah :toothless

Loes is behalve Trance Chica ook nog voor veel meer stromingen te porren iig ;)
Voeg (minimal)Techno, Progressive, Ambient/Lounge, Club/House enz. zowiezo maar toe, zou ik zeggen :thepirate

Zeg uhh, maar draaide Menno niet JOUW platen, Ruben ?! :o
Die waren toch aardig trensie imo :clown:
Donna
quote:
Originally posted by MdJ

Lijkt er dus op dat ik in een groot zwart gat dat de middenmoot heet zit haha! :D

MdJ

Misschien moet je de dingen die je ATM meemaakt zoals je eigen feesten veel meer waardering toekennen van binnen.
Tis logisch en gezond dat je altijd hoger en hoger wilt maar een goedlopend feest waar veelal positief over gesproken wordt en "goed" wordt bezocht is in Nederland echt wel geweldig te noemen.Plus de andere dingen waarmee je bezig bent die goed worden ontvangen!

Je verder dan de "middenmoot" begeven in de housescene is niet meer dan 1 groot wespenest,en als je er eenmaal inzit je weemoedig terugkijkt naar de tijd waarin je je nu begeeft;)

Geniet van dit,hoger is misschien aantrekkelijk maar nooit meer leuk dan dit:)
New Wave
En wat is er mis met de middenmoot? Feestjes met dj's uit de middenmoot zijn vrijwel kleiner en het publiek is veel hechter. Middenmoot betekend niet meteen dat je minder kwaliteit hebt. Als je 'bekend' bent betekend het niet dat je meteen goed bent. En de middenmoot is groot, heel erg groot. Als je daar een plaats weet te bemachtigen dan is dat al heel motiverend en verdien je al veel credits. Kijk bijvoorbeeld naar de utrechtse scene. Als je de dj's/organisatoren van de kleine feestjes spreekt dan zie je wat voor motivatie die mensen hebben. Vaak meer motivatie dan de wat grotere organisaties die enkel zenuwachtig worden om het feit dat ze wellicht duizenden euro's verlies maken. Grote organisaties zijn meestal afhankelijk van bekende namen en kleine organisatoren draaien vaak zelf op hun feestjes. Zo kan je je eigen ding aan mensen tonen. Wat ook weer extra motiverend is.
Donna
De middemoot ruled knetterhard,ontzettend jammer dat mensen dat niet waarderen op het moment dat ze erin zitten want het is echt onwijs gaaf.

Tijdens de middemoot zijn mensen laaiend enthousiast over je,staan ze te springen op je beat en niets dan lof.

In t wespenest wordt je aan alle kanten in je rug gestoken,krijg je kritiek uit alle hoeken (krijg je nu ook vast wel maar dat stelt niet veel voor)

Maja,de mannen willen MEER:P

Ik heb staan stampvoeten als een gek om RV-tje genoegen te laten nemen met wat ie had,was namelijk geweldig gezellig en leuk!
Nu heeftie der geen zin meer in,gekkehuis;)
ZZandirt
quote:
Originally posted by Donna
De middemoot ruled knetterhard,ontzettend jammer dat mensen dat niet waarderen op het moment dat ze erin zitten want het is echt onwijs gaaf.

Tijdens de middemoot zijn mensen laaiend enthousiast over je,staan ze te springen op je beat en niets dan lof.

In t wespenest wordt je aan alle kanten in je rug gestoken,krijg je kritiek uit alle hoeken (krijg je nu ook vast wel maar dat stelt niet veel voor)

Maja,de mannen willen MEER:P

Ik heb staan stampvoeten als een gek om RV-tje genoegen te laten nemen met wat ie had,was namelijk geweldig gezellig en leuk!
Nu heeftie der geen zin meer in,gekkehuis;)

vraag aan iedere artiest wat de mooiste periode was, en ze zeggen allemaal: "toen we nog hard moesten werken en onze eigen zooi in het busje moesten stampen en ook nog zelf terugrijden na een gig."

om heel eerlijk te zijn.. de enige (grote) DJ die ik ooit zijn eigen spullen zag helpen opruimen was PvD. met een dikke glimlach en niet te beroerd om ff een handje te schudden of een glimlach te werpen.

als je "groot" bent, mag je niet meer doen wat je zelf wil.... (of je moet HEEEL groot zijn)

donna en NW hebben een groot punt...

chapeaux!
Donna
Psies,en DJ-en blijft alleen leuk als je kan doen en laten wat je wilt.
Harstikke leuk hoor gigs in het buitenland,hij kon draaien in Duitsland,Israel,Noorwegen,XL een aantal keer maar niksssss was enough,BasicBeats (ons ooit zeer vette radiostationnetje) werd onbelangrijk want dat schoot niet op,en juist DAT mis ik nog steeds elke dag,n wereld tijd;)

Was niet alleen zijn ding maar potverdomme ook t mijne,alles weg,dussssss wees zuinig op je middenmoot Menno,tis een mooi iets;)

Have fun!

MdJ
Hehe, nou moeten jullie niet gaan denken dat ik niet blij ben met hoe het nu is. :o :D

Het enige nadeel is dat ik er m'n brood niet mee kan verdienen op dit niveau, en dat is wel nodig als ik er fulltime mee bezig wil zijn! En daarmee ook meteen de reden dat ik het tot pro wil schoppen - dan kan ik elke dag gewoon bezig zijn met wat ik het liefste doe: muziek maken. :D

Alles heeft z'n goede kanten natuurlijk! Heb het nu enorm naar m'n zin, en het smaakt gewoon naar meer, vandaar dat het toch wel een doel van me is om hogerop te komen. :)
Donna
Goh,die woorden heb ik eerder gehoord;)

En sja,ik snap t allemaal echt wel,en wie weet gaat t je lukken,kan altijd.
Als je inderdaad maar wel beseft dat wat je NU hebt echt toppie is!
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 [5] 6 
Privacy Statement