return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium

Pages: [1] 2 3 4 
De GSM thread
View this Thread in Original format
Dj LPG
Ik weet niet of ik de enige ben die nogal gefrustreerd loop over de manier waarop we behandeld worden door grote bedrijven, maar misschien kunnen we elkaar een beter beeld geven door onze ervaringen met gsm's en merken... Zo weten we wat wel en niet te kopen eh:)

bon ik zal dus maar beginnen...
Deze zomer kocht mijn vriendin een Samsung x480 en 10 dagen later leest ze even een berichtje op een truckshow waar het een beetje aan het motregenen was. Plots valt de gsm uit... Ze doet hem binnen en moet meteen 40€ betalen omdat ze hem zouden willen opsturen om hem onder garantie na te kijken. Een goeie week later krijgt ze van de winkelier met een grote smile de gsm terug met een stikkertje "waterschade" op en is ze haar 40€ kwijt omdat ze dat hebben willen vaststellen...
Dat was dus 260€ op 14dagen tijd dat ze kwijt was. We sturen dus een mailtje naar samsung met ons probleem en de vraag hoe het mogelijk is dat die toestellen zo snel kunnen kapot gaan.In eerste instantie kregen we het antwoord dat ze het gingen "onderzoeken" (waarschijnlijk voornamelijk omdat we ook een brief naar test aankoop hadden gestuurd), maar toen hoorden we maanden niets meer... Tot we vandaag een mailtje terug kregen.
Blijkbaar hebben ze er 4maand over gedaan om in hun gebruiksovereenkomst ergens iets terug te vinden dat erop wijst dat hun toestellen niet waterdicht zijn. Beter nog, het is onze eigen fout dat het toestel kapot is, want wij hebben ervoor gekozen om het toestel buitenshuis te gebruiken... In de winkel hadden ze ons ook al zo'n mooi verhaaltje aan de hand gedaan, dat toestellen kapot gaan door er gewoon naar te ademen of als je handen wat zweten...

Door zo'n dingen ga ik mij dus grote vragen stellen bij het niveau waarop dingen geproduceerd worden. Ikzelf heb bij Nokia nog geen enkel probleem gehad met mijn toestellen (en ik gebruik het merk nu toch al 5 jaar), maar bij Samsung moeten ze hun dus blijkbaar indekken omdat ze weten dat hun toestellen zo snel kapot gaan. Voor de rest ontkennen ze wel dat hun toestellen slecht zijn, want ze hebben veel tevreden klanten.
Misschien moet ik er ook nog bij zeggen dat ze nu bij the phone house en dergelijke een verzekering aanraden tegen waterschade wanneer je een Samsung koopt... Dan vraag ik mij toch af waarom mensen die dingen nog willen kopen?
Sh!fty
'k heb het nog al dergelijke toestanden over samsung gehoord,

Ik heb een Siemens S35
Da ding is klein, al 5 jaar oud ent kan tege practisch alles
Kheb al me da ding gegooid uit frustratie twil ma nie kapot gaan,
Zelf me harde regen waarbij men klere doorweekt zijn gaat da ding nie kapot :p
So why bother buying an expensive peace of garbage :rolleyes:
Tiger777
wat een buchtmerk.
Zehra
kheb ook n nokia al paar jaar, zelfs nie nieuw gekocht, was oude gsm van mn broer en kheb die gekregen. heb m al paar keer vies laten vallen :o marcheert nog heel goe moet ik zeggen
Toni_D2
Ik heb een Samsung (D500). Ik ben er tevreden over. Ik heb hem nog niet geprobeerd in de regen. Van zweetdruppels zal hij wel niet doodgaan.

Voor de rest moet je niet denken dat dat alleen bij Samsung is. Bij dat programma vroeger op donderdag op één (Ombudsman?), werd net hetzelfde probleem aangekaart, enkel ging het toen over Nokia.

Dat ze er 4 maanden overdoen om jouw dossier te behandelen, heb je ook wel wat aan je zelf te danken. Tegenwoordig moet elke dag bellen om iets voor elkaar te krijgen. Dus met jouw taktiek kom je niet ver.

Ps:

:stongue: :stongue: ;)
Vishnu
Samsung eigenaar en tevreden klant :D

Bedankt voor de watertip. Heb er nog geen last van ondervonden maar zal er beke mee opletten nu als het regent.
Dj LPG
quote:
Originally posted by Toni_D2
Voor de rest moet je niet denken dat dat alleen bij Samsung is. Bij dat programma vroeger op donderdag op één (Ombudsman?), werd net hetzelfde probleem aangekaart, enkel ging het toen over Nokia.

Dat ze er 4 maanden overdoen om jouw dossier te behandelen, heb je ook wel wat aan je zelf te danken. Tegenwoordig moet elke dag bellen om iets voor elkaar te krijgen. Dus met jouw taktiek kom je niet ver.

Ik heb nog geen enkel merk geweten waar ze vanuit de winkels beginnen aan te raden om een verzekering te nemen voor schade die buiten de garantie valt... Ze hebben dat natuurlijk wel ingevoerd om er geld mee te verdienen, maar het idee zal toch wel gegroeid zijn uit klachten van klanten denk ik...

En ik heb wel degelijk regelmatig mails gestuurd hoor, maar wat is voor hun 1 kleine ontevreden klant in de massa...
Bl@ckOut
quote:
Originally posted by Sh!fty
'k heb het nog al dergelijke toestanden over samsung gehoord,

Ik heb een Siemens S35
Da ding is klein, al 5 jaar oud ent kan tege practisch alles
Kheb al me da ding gegooid uit frustratie twil ma nie kapot gaan,
Zelf me harde regen waarbij men klere doorweekt zijn gaat da ding nie kapot :p
So why bother buying an expensive peace of garbage :rolleyes:

idd. Ik heb nu een goei 3 jaar ne siemens en daarvoor had ik ook al ne siemens. Ook nooit problemen mee gehad. Nooit kapot gegaan hoewel da ook al een paar tegen de vlakte is gegaan. Op tomorrowland nog een hele tijd aan't bellen geweest in een hevige regenbui, was geen probleem.
Toni_D2
Die toestellen zijn niet verloren. Je moet naar zo'n gsm winkel gaan met eigen hersteldienst. Die herstellen dat vrij snel en vrij goedkoop. Er is er zelfs ene die niets anders doet. Heb ik ook in de reportage gezien.:D
Kaidreas
mijn eerst gsm was 4 jaar geleden een nokia 3410
een jaar kunnen behouden tot ik begon te werken---> scherm kapot, en de ik moest hem redelijk veel opladen.
daarna een samsung gekocht---> rommel, zo klantonvriendelijk ding... bleh
en terug gegaan naar een nokia, meer nu zo'n outdoor gsm (kan tegen stof enz,+met waterpas en zaklamp (heb ik al zeer veel moeten gebruiken in den bouw.. raar maar waar)
en ik kan tot 100 berichten in men inbox steken (wat toch wel vreed handig en leuk is.) maw... ik ben content

Toni_D2
quote:
Originally posted by Dj LPG
Ik heb nog geen enkel merk geweten waar ze vanuit de winkels beginnen aan te raden om een verzekering te nemen voor schade die buiten de garantie valt... Ze hebben dat natuurlijk wel ingevoerd om er geld mee te verdienen, maar het idee zal toch wel gegroeid zijn uit klachten van klanten denk ik...

Ik ben ook nog geen enkele winkel tegengekomen waar ze al beginnen over waterschade als je het toestel nog niet eens gekocht hebt. Dan ga je toch niet meer over tot een aankoop.
Toni_D2
quote:
Originally posted by Tiger777
wat een buchtmerk.

http://www.telecomvergelijker.nl/thread/7400
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 3 4 
Privacy Statement