|
samenwonen (pg. 4)
|
View this Thread in Original format
| Push2005 |
| quote: | Originally posted by Nabistai
Ik kan er van mijn broer nemen als je dat wilt? 1€ per foto? |
Voor mij 5 graag ! :p |
|
|
| The_G0dfather |
| we've been through this before though |
|
|
| Lady_LizzY |
| quote: | Originally posted by Toni_D2
Ik zal hier ook kostgeld moeten betalen, wat redelijk normaal is, denk ik. :( |
Dat doe ik al 2,5 jaar ongeveer. En dat is niks in vergelijking met wat je betaalt als je samenwoont. Je moet ook denken dat het kindergeld voor je ouders wegvalt als je werkt en je kost nou eenmaal aan je ouders als je er woont.
Ik ben zelf aan 't denken om alleen te gaan wonen, maar 't is echt niet te doen.
Heb een goei job (lees, niet slecht betaald), woon dicht bij huis... in Hasselt en omstreken valt het nog mee qua prijzen als ik dat zo hoor.
Ik heb een heel fijn sociaal leven, ga uit waar en wanneer ik wil, ga sporten, heb ne auto, ... zonder dat ik echt moet kijken of ik het wel kan betalen.
MAAR ik moet wel zeggen dat sinds ik werk, ik ook niet echt kijk naar wat ik uitgeef, 't is ook niet nodig.
En 't zou verdomd moeilijk zijn om dat allemaal terug op te geven.
Dan nog maar ff wachten zeker? Ofwel een ander job zoeken, maar misschien wel naar Brussel moeten elke dag :nervous: |
|
|
| djcresto |
Ik studeer af dit jaar en nu wilt mijn vriendin gaan samenwonen. :nervous:
Wie woont er al samen met vriend/in of wie is er van plan om dit jaar samen te wonen? |
daar bestond al een thread voor :p |
|
|
| New Wave |
Oef, ik dacht al dat ik homo was. :o |
Dat ben je ook, wij weten dat al, nu jij zelf nog.:o |
|
|
| diddi |
| quote: | Originally posted by Lady_LizzY
Dat doe ik al 2,5 jaar ongeveer. En dat is niks in vergelijking met wat je betaalt als je samenwoont. Je moet ook denken dat het kindergeld voor je ouders wegvalt als je werkt en je kost nou eenmaal aan je ouders als je er woont.
Ik ben zelf aan 't denken om alleen te gaan wonen, maar 't is echt niet te doen.
Heb een goei job (lees, niet slecht betaald), woon dicht bij huis... in Hasselt en omstreken valt het nog mee qua prijzen als ik dat zo hoor.
Ik heb een heel fijn sociaal leven, ga uit waar en wanneer ik wil, ga sporten, heb ne auto, ... zonder dat ik echt moet kijken of ik het wel kan betalen.
MAAR ik moet wel zeggen dat sinds ik werk, ik ook niet echt kijk naar wat ik uitgeef, 't is ook niet nodig.
En 't zou verdomd moeilijk zijn om dat allemaal terug op te geven.
Dan nog maar ff wachten zeker? Ofwel een ander job zoeken, maar misschien wel naar Brussel moeten elke dag :nervous: |
Hmz, nix zo zalig als die vrijheid die je hebt. Ben ook verhuisd (nu een 6-tal maand) en dat valt allemaal goed (voorlopig) mee qua prijzen. Hebben ook een auto, gas, electriciteit, etc en je kan nog sparen :) |
|
|
| Nyah |
| quote: | Originally posted by diddi
Hmz, nix zo zalig als die vrijheid die je hebt. Ben ook verhuisd (nu een 6-tal maand) en dat valt allemaal goed (voorlopig) mee qua prijzen. Hebben ook een auto, gas, electriciteit, etc en je kan nog sparen :) |
zelfde hier: t leven is duur, ma tis wel te doen als je een beetje leert om je geld te beheren. Ik heb zo den indruk dat het meeste geld vloeit naar een auto: aankoop (lening), benzine/diesel, verzekering, wegentaks, ... dat kan al aardig oplopen. Maar vermits je die kosten ook zou hebben als je thus zou wonen, vind ik dat je die kosten niet in overweging moet nemen.
Als je alleen gaat wonen en je budget is beperkt, zoek dan iets: huuur 350-450€. Water, stroom, aardgas kosten = 100-150€ per maand.
Eten... ja als je thuis woont moet je ook eten (maar dan betalen je ouders het waarschijnlijk), maar met 200-300€ op de maand (lees aldi, lidl, geen delhaize dikke nekken he :p) Dus alles bijeen: tussen de 650 - 900€ per maand.
ALs je dan samenwoont, kun je die kosten delen :D en dan valt het al bij al wel best mee. |
|
|
| diddi |
| quote: | | geen delhaize dikke nekken he |
dat heb ik niet gehoord :o :mad: :D |
|
|
| FUSyke |
| Als ik in juni ben afgestudeerd dan ga ik bij mijn vriendin en haar ouders wonen. Haar ouders zijn heel leuk dus daar zal ik geen last van hebben. En gans de boven is dan van ons dus dan hebben we ook privacy (een soort eigen appartementje:)). Ik zal een stukje van mijn geld aan hen afstaan voor eten en electriciteit. Mijn andere kost is mijn auto. En de rest van het geld ga ik sparen voor, als mijn vriendin is afgestudeerd, een huisje te kopen/bouwen. |
|
|
| New Wave |
| quote: | Originally posted by Nyah
zelfde hier: t leven is duur, ma tis wel te doen als je een beetje leert om je geld te beheren. Ik heb zo den indruk dat het meeste geld vloeit naar een auto: aankoop (lening), benzine/diesel, verzekering, wegentaks, ... dat kan al aardig oplopen. Maar vermits je die kosten ook zou hebben als je thus zou wonen, vind ik dat je die kosten niet in overweging moet nemen.
Als je alleen gaat wonen en je budget is beperkt, zoek dan iets: huuur 350-450€. Water, stroom, aardgas kosten = 100-150€ per maand.
Eten... ja als je thuis woont moet je ook eten (maar dan betalen je ouders het waarschijnlijk), maar met 200-300€ op de maand (lees aldi, lidl, geen delhaize dikke nekken he :p) Dus alles bijeen: tussen de 650 - 900€ per maand.
ALs je dan samenwoont, kun je die kosten delen :D en dan valt het al bij al wel best mee. |
Ik ga gemiddeld 250 euro betalen voor een 3 kamerapp. Lidl en de Aldi zitten ook in de buurt. Zeer ideaal. Stroom en water zal wel meevallen, ben bijna nooit thuis. Is bij jullie dus nog vrij duur. |
|
|
| Toni_D2 |
| quote: | Originally posted by Lady_LizzY
Ja, soms heb je niet te kiezen en moet je dichter bij je werk gaan wonen tenzij je graag meer dan 2 uur per dag pendelt, vroeg opstaat en laat thuiskomt.
Aldi...:nervous: Dan bespaar ik liever op andere dingen ipv eten. |
|
|
|
|