|
Audiogalaxy bundlas med extrem spyware! Varning! (pg. 2)
|
View this Thread in Original format
| reveal |
| behöver man ens en gång bry sig? spelar roll om Företag AB vet att jag besöker TA rätt ofta? |
|
|
| Aendy |
| quote: | Originally posted by reveal
behöver man ens en gång bry sig? spelar roll om Företag AB vet att jag besöker TA rätt ofta? |
Min dator började helt plötsligt fungera som den skulle när jag tog bort de filerna, kommer bara upp ett felmeddelande numera mot tidigare 4 st. |
|
|
| mindshooter |
Det kan även komma up pop-ups på sidor det inte ska göra det på....det var så den här killen hade kommit på hela grejen......
Det kom pop ups på hans egen sida....... |
|
|
| x-dream |
| Jag gillar inte detta heller...Fan inte klokt.... |
|
|
| reveal |
| jag hade inga så jag kan vara lugn ett tag till iaf :p |
|
|
| Aendy |
| quote: | Originally posted by Aendy
Jag leder:
Scanning finished
==================
Suspicious modules found:1
Suspicious keys found :0
Suspicious folders found:6
Suspicious files found:70
==========================
Spyware components ignored:0
Total spyware components found:77 |
Nytt rekord... kom på att det kanske var dags att scanna lite
Summary of this scan
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
Total scanning time :00:12:09:734
Objects scanned :87674
Objects identified :136
Objects ignored :0
New objects :136 |
|
|
| NordLight |
Var över hos en tjejkompis för några dagar sen. Hon hade 286 komponenter i datorn!
:D :D :D
NordLight |
|
|
| zamson |
| hehe ad-aware är ett grymt progg... installareda o scannade farsan dator nyligen - han hade 200+ infected files... haha... fast han e iofs en sån där trycker yes när gator vill installera :) |
|
|
| Dj_ExOn |
Det finns inte en chans att nån ad cookie kommer in på min dator.
Fort Knox dator vet ni! ;) |
|
|
| cviper |
Ni vet att man kan lägga till ad-servare i hosts filen, och på så sätt undivka massor med banners/popups/java-applets-som-försöker-ta-över-din-dator etc.
Hittade en liten hosts fil med en massa predefinerade servare (kommer med kazaa lite tror jag; runt 1800 servare), och sen dess har jag haft mycket mindre problem med jobbiga popups.. Fast de e ju inte borta helt.. ;) |
|
|
| wezzman |
Jag praktiserar på en datoraffär i Jönköping, vi fick in en dator som vi körde ADAware på... drygt 1800(?!) spywares hittades =)
Det var porr-dialups överallt verkligen... haha |
|
|
| TrancE_GyLLe |
hhhuummm,,,
funkar AG igen??? |
|
|
|
|