return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 [2] 3 4 5 6 
Audiogalaxy bundlas med extrem spyware! Varning! (pg. 2)
View this Thread in Original format
reveal
behöver man ens en gång bry sig? spelar roll om Företag AB vet att jag besöker TA rätt ofta?
Aendy
quote:
Originally posted by reveal
behöver man ens en gång bry sig? spelar roll om Företag AB vet att jag besöker TA rätt ofta?

Min dator började helt plötsligt fungera som den skulle när jag tog bort de filerna, kommer bara upp ett felmeddelande numera mot tidigare 4 st.
mindshooter
Det kan även komma up pop-ups på sidor det inte ska göra det på....det var så den här killen hade kommit på hela grejen......
Det kom pop ups på hans egen sida.......
x-dream
Jag gillar inte detta heller...Fan inte klokt....
reveal
jag hade inga så jag kan vara lugn ett tag till iaf :p
Aendy
quote:
Originally posted by Aendy
Jag leder:
Scanning finished
==================
Suspicious modules found:1
Suspicious keys found :0
Suspicious folders found:6
Suspicious files found:70
==========================
Spyware components ignored:0
Total spyware components found:77

Nytt rekord... kom på att det kanske var dags att scanna lite

Summary of this scan
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
Total scanning time :00:12:09:734
Objects scanned :87674
Objects identified :136
Objects ignored :0
New objects :136
NordLight
Var över hos en tjejkompis för några dagar sen. Hon hade 286 komponenter i datorn!
:D :D :D
NordLight
zamson
hehe ad-aware är ett grymt progg... installareda o scannade farsan dator nyligen - han hade 200+ infected files... haha... fast han e iofs en sån där trycker yes när gator vill installera :)
Dj_ExOn
Det finns inte en chans att nån ad cookie kommer in på min dator.

Fort Knox dator vet ni! ;)
cviper
Ni vet att man kan lägga till ad-servare i hosts filen, och på så sätt undivka massor med banners/popups/java-applets-som-försöker-ta-över-din-dator etc.

Hittade en liten hosts fil med en massa predefinerade servare (kommer med kazaa lite tror jag; runt 1800 servare), och sen dess har jag haft mycket mindre problem med jobbiga popups.. Fast de e ju inte borta helt.. ;)

wezzman
Jag praktiserar på en datoraffär i Jönköping, vi fick in en dator som vi körde ADAware på... drygt 1800(?!) spywares hittades =)
Det var porr-dialups överallt verkligen... haha
TrancE_GyLLe
hhhuummm,,,

funkar AG igen???
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 [2] 3 4 5 6 
Privacy Statement