|
Audiogalaxy bundlas med extrem spyware! Varning! (pg. 3)
|
View this Thread in Original format
| dbl |
| quote: | Originally posted by TrancE_GyLLe
hhhuummm,,,
funkar AG igen??? |
neee.. gammal tråd.. checka datumen på posterna ;) |
|
|
| Endre |
152 infected på 3 diskar.
|
|
|
| Vizay |
hade 137 spywarefiler...
varav typ 80% va gator....har god lust å säga skaparen av gator ett å annat :mad: |
|
|
| Xo|oX |
| quote: | Originally posted by reveal
behöver man ens en gång bry sig? spelar roll om Företag AB vet att jag besöker TA rätt ofta? |
jodå... då säljer dom den informationen till skvibolag och affärskedjor som säljer tranceplattor ... its 3v1l! |
|
|
| Aendy |
Nytt tvivelaktigt rekord!
Conditional scan result:
»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»
New critical objects: 105
Objects found so far: 357
12:06:46 Scan Complete
Summary Of This Scan
»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»
Total scanning time:00:21:56.797
Objects scanned:232239
Objects identified:357
Objects ignored:0
New critical objects:357 |
|
|
| Hauken |
Att vissa får spyware och andra inte beror givetvis på något.
Jag kan ganska säkert säga att ni som har mycket spyware använder Internet Explorer som webbläsare.
Spywre ar din dator på alla sätt och vis. Lägger sig i Bootsector, trojaner, worms... det vanligaste viruset är spyware. Att ha sådan skit i registret är aldrig kul.
För att på allvar bli av med spyware och slippa problemet;
1.
Byt webbläsare! Internet Explorer läcker som ett såll. Säkerhet kan dom inte ens stava till på Microsoft. Dessutom tillåter den popups och annat bös. Mitt förslag är ett byte till Mozilla Firefox. En browser byggd med säkerhetstänkande i grunden, men inte på kostnad av funktionalitet... vad sägs om popupblocker? utomordentligt skydd mot spyware och virus? "tabbed browsing"? En gång Firefox och ni kommer fråga er hur ni kunde stå ut med internet explorer. www.mozilla.org
2. Använder du outlook? Sluta med det. Klienten är kass i övrigt, men också väldigt osäker. Mozilla thunderbird är lätt att förstå sig på, funktionsrikt, snyggt och säkert. www.mozilla.org.
vill du ha mozilla programmen på svenska > www.mozilla.se
3. Brandvägg! Gärna hårdvara (Router t ex) men mjukvara får "duga" i brist på annat. Jag tycker Kerio personal firewall är bäst. Googla.
Efter det borde ni vara relativt säkra, då gäller det bara att ta bort skiten som redan finns.
Ad-Aware hjälper bara mot mindre svåra problem, vill du på allvar slippa skiten så gör följande:
Börja med ad-aware, scanna och starta sen om datorn. Scanna igen.
Sedan kör du Spybot S&D (Googla), scanna fullständigt, rensa, starta om, scanna igen.
Efter det Pest Patrol, scanna fullständigt, rensa, starta om, scanna igen.
Har du något problem som absolut inte går bort finns det mer avancerade lösningar, men de orkar jag inte gå in på ;)
EDIT:
Inte scannat mig på några månader, ad-aware hittade 5 spywares. ;) |
|
|
| Dioxys |
| mozilla är för datornördar som ska hävda sig :rolleyes: |
|
|
| ScuL |
| Om du vill helst vara en ko i hjorden och använda ett program som har mer håll än ett durkslag... be my guest. |
|
|
| Dioxys |
| quote: | Originally posted by ScuL
Om du vill helst vara en ko i hjorden och använda ett program som har mer håll än ett durkslag... be my guest. |
har ett ord till er :) kompatiblitet (hahaha, ingen aning om jag stavat rätt) :p |
|
|
|
|