return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 2 3 [4] 5 6 
Is mode really a slang term from blowjob in swedish... (pg. 4)
View this Thread in Original format
iammesol
quote:
Originally posted by anuga
Cause your a pratically a Swed already :D SweTA-in-Training :D

lol... I just love what the country produces. Or wait... I do have blonde hair... I do get burned easily... OMG NOOOOOOOOOOOOOOOO! :p
Ry Diggs
worst thread evar
anuga
quote:
Originally posted by Ry Diggs
worst thread evar

Cause?
iammesol
cuz he was the one that told me it was blowjob :stongue:
anuga
quote:
Originally posted by iammesol
cuz he was the one that told me it was blowjob :stongue:

:haha: How wrong he was then :crazy:
Pjox
Haha jag har daknat swe-ta. Man kan lära sig så mycket onödigt och konstigt här. :tongue2
jofawe
själv är jag svensk, svenska föräldrar men efter lite snabb släktforskning så ser man att min mors sida härstammar i österike (släkten Mozart faktist) och min fars släkt är från spanien.. Det ni!
nils
quote:
Originally posted by jofawe
själv är jag svensk, svenska föräldrar men efter lite snabb släktforskning så ser man att min mors sida härstammar i österike (släkten Mozart faktist)

haha inte illa! då förväntar vi oss lite musik från din del då :p

jag är född i LA (amerikansk farsa), men vi flög hit efter bara något år.. så jag är svensk. tycker jag.

quote:
Originally posted by benni
när jag kom till sverige 2003 kunde jag endast säga hej hejdå

den är cool! grymt att lära sig svenska så fort. jag menar, isländskan är väl inte så pass 'svensk'?
ScuL
quote:
Originally posted by nils
jag menar, isländskan är väl inte så pass 'svensk'?

mer än du tror. det är bara mycket svårt att läsa
jag har kollat lite på nordiska språk. både norska och danska är VÄLDIGT lätta när man kan svenska... det bara kräver lite sisu :p

faröerska och isländska är båda väldigt svåra språk att läsa men många ord har sitt ursprung i danska och norska :D
Joe Nas
quote:
Originally posted by ScuL
mer än du tror. det är bara mycket svårt att läsa
jag har kollat lite på nordiska språk. både norska och danska är VÄLDIGT lätta när man kan svenska... det bara kräver lite sisu :p

faröerska och isländska är båda väldigt svåra språk att läsa men många ord har sitt ursprung i danska och norska :D

är det inte snarare danskan och norskan som har många ord från isländska. Isländskan påminner mycket om det språk alla i norden pratade under vikingatiden

ScuL
quote:
Originally posted by Joe Nas
är det inte snarare danskan och norskan som har många ord från isländska. Isländskan påminner mycket om det språk alla i norden pratade under vikingatiden

joa det sägs att danska var ganska likt isländska under den tiden fast på kontinenten har språket utvecklats och moderniserats och på öerna (island/fåröer) är det nästan likadant till gammla vikingspråket.
isländska har fortfarande flera artikel och grejer som finns i tyska till.ex men inte längre i swe/nor/dk
jofawe
quote:
Originally posted by Joe Nas

Är det bara något jag fått för mig, eller förstår inte islänningarna svenska rätt bra? Jag träffade nämnligen en islänsk tjej när jag var på kreta för måååånga år sen och hon pratade och förstod svenska..
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 [4] 5 6 
Privacy Statement