|
house / club / groove (pg. 4)
|
View this Thread in Original format
| Phortastic |
Tis wel handig als je met andere mensen, eventueel niet Belgen, wat kunt babbelen over je favo muziekgenres.
En dan niet afkomt met:
Ow, i like groove man, it roxors my boxors.
-Uhm, what??
Genres zijn er zodat je weet waar het over hebt als je een bepaalde stijl bespreekt he, eigeel. Jij als DJ zou beter moeten weten, of ga jij een platenzaak binnen en vraag je ff naar de nieuwste hot groove vant moment :clown: |
|
|
| Push2005 |
| quote: | Originally posted by eieregooie
Ik dacht dat we in Nederland last hadden van hokjesgeest, maar dit slaat alles :tongue2 |
Dankzij hokjes kan je wel specifieker zijn in wat je graag hoort hé. Het is alleen dom om elke track per sé ergens in te willen steken; sommige passen in meerdere natuurlijk. Maar overt algemeen vind ik die benamingen goed. |
|
|
| eieregooie |
| quote: | Originally posted by Phortastic
Tis wel handig als je met andere mensen, eventueel niet Belgen, wat kunt babbelen over je favo muziekgenres.
En dan niet afkomt met:
Ow, i like groove man, it roxors my boxors.
-Uhm, what??
Genres zijn er zodat je weet waar het over hebt als je een bepaalde stijl bespreekt he, eigeel. Jij als DJ zou beter moeten weten, of ga jij een platenzaak binnen en vraag je ff naar de nieuwste hot groove vant moment :clown: |
Reken maar dat als ik om groove vraag, dat ik dan een dikke stapel voorgeschoteld krijg :p
Genre namen geven een stroming aan. De naam bescrijft een bepaald aspect van die muziek. En dat is zo breed of zo krap als je t zelf maakt. Use your imagination! ipv vage virtuele regeltjes. |
|
|
| Phortastic |
| quote: | Originally posted by eieregooie
Reken maar dat als ik om groove vraag, dat ik dan een dikke stapel voorgeschoteld krijg :p
|
ORLY?
rofl, dat was toch heel men punt in deze thread. Groove beslaat gewoon house, club, dance en soms zelfs trance dus nogal wiedes dat je een hele stapel voorgeschoteld krijgt :rolleyes:
En ik ben liever wat precieser in men genre benamingen dan zo breed als het maar kan. Als jij het liever breed houdt is je goed recht he.
Kga nog wat verder luisteren naar men "boenkboenk" muziek ;) |
|
|
| 1Million$shot |
| quote: | Originally posted by Phortastic
ORLY?
rofl, dat was toch heel men punt in deze thread. Groove beslaat gewoon house, club, dance en soms zelfs trance dus nogal wiedes dat je een hele stapel voorgeschoteld krijgt :rolleyes:
En ik ben liever wat precieser in men genre benamingen dan zo breed als het maar kan. Als jij het liever breed houdt is je goed recht he.
Kga nog wat verder luisteren naar men "boenkboenk" muziek ;) |
boenk boenk zijn voor mij toch "puta madre kijk ik kan skiën-plaatjes" :D |
|
|
| FUSyke |
| Geniet liever eens van de muziek ipv er altijd over te discussiëren. Wat maakt het uit of het voor de ene tot genre A behoord en voor de andere tot genre B. Als ge u der maar kunt op laten gaan! |
|
|
| djcresto |
| quote: | Originally posted by FUSyke
Geniet liever eens van de muziek ipv er altijd over te discussiëren. Wat maakt het uit of het voor de ene tot genre A behoord en voor de andere tot genre B. Als ge u der maar kunt op laten gaan! |
point, ware het niet dat discussieren fun is :p |
|
|
| Push2005 |
| quote: | Originally posted by FUSyke
Geniet liever eens van de muziek ipv er altijd over te discussiëren. Wat maakt het uit of het voor de ene tot genre A behoord en voor de andere tot genre B. Als ge u der maar kunt op laten gaan! |
Moest er nooit gediscussieerd worden over muziek, of moesten de producers nooit feedback krijgen van de luisteraars dan zou je (nog meer dan nu) overspoelt worden met 'random' producties hier en daar en zou de kwaliteit er ook onder beginnen lijden.
Ik geniet nog meer dan genoeg van muziek :) |
|
|
| Phortastic |
| quote: | Originally posted by Push2005
Moest er nooit gediscussieerd worden over muziek, of moesten de producers nooit feedback krijgen van de luisteraars dan zou je (nog meer dan nu) overspoelt worden met 'random' producties hier en daar en zou de kwaliteit er ook onder beginnen lijden.
Ik geniet nog meer dan genoeg van muziek :) |
.
no offense FUSyke maar uw opmerking slaat nergens op. Cafépraat zoals Bertn zou zeggen :clown: |
|
|
| FCB_Fanatic |
| quote: | Originally posted by Push2005
Moest er nooit gediscussieerd worden over muziek, of moesten de producers nooit feedback krijgen van de luisteraars dan zou je (nog meer dan nu) overspoelt worden met 'random' producties hier en daar en zou de kwaliteit er ook onder beginnen lijden.
|
FUYske heeft het erover dat het weinig zin heeft om te discussieren of een bepaalde track tot genre A of tot genre B hoort. Hij heeft nergens iets gezegd dat discussieren over de kwaliteit van muziek geen zin heeft, dat heb jij er van gemaakt ;)
verder ben ik het wel eens met hetgeen je in je post zegt :p |
|
|
| Push2005 |
Ja, ok... Maar als ik een dj aan't zien ben denk ik bvb echt niet
Plaat 1 is techtrance: wow, losgaan
Plaat 2 is tech-house: bweik, pintje gaan pakken
Plaat 3 is trance: wow terug losgaan
etc...
Dit message board dient om daarover te discussieren; het is niet dat da je uitgaan verpest ofzo. Je kan er best evenveel van genieten ;) |
|
|
| eieregooie |
| quote: | Originally posted by Phortastic
ORLY?
rofl, dat was toch heel men punt in deze thread. Groove beslaat gewoon house, club, dance en soms zelfs trance dus nogal wiedes dat je een hele stapel voorgeschoteld krijgt :rolleyes:
En ik ben liever wat precieser in men genre benamingen dan zo breed als het maar kan. Als jij het liever breed houdt is je goed recht he.
Kga nog wat verder luisteren naar men "boenkboenk" muziek ;) |
Ik onderscheid vnl de grote "hoofdgenres" trance, techno, electro, minimal, progressive, harde herrie en voor mijn part groove ja, of club, wat je wil :p En van alle voorgaande genres is er maar weinig dat ook onder groove valt (in mijn boekje dan, maar ook in de platenzaken hier in de omgeving)
Maar daar gaat het even niet om, iedereen blijft zn eigen interpretatie houden. Feit blijft gewoon, dat met groove een bepaald muzikaal element wordt aangeduid, dat in verschillende platen prominent aanwezig is. En daarmee is groove evengoed een genre als alle andere vage internationale semi-officiele genres. Zeggen dat er geen genre als groove bestaat is net zo stom als het in specifieke hokjes willen proppen van alles wat je maar hoort. Dat het in belgie, danwel het internationale genre circuit, niet, of verkeerd geinterpreteerd wordt, wil niet zeggen dat het niet bestaat :p
imho dan he :p
Zowiezo blijf ik de term "internationaal geaccepteerd genre" belachelijk vinden :tongue2 Vertel mij eens wie die regels bepaalt dan :D |
|
|
|
|