|
Vilket TV-spel väljer du?
|
View this Thread in Original format
| reveal |
| Som rubriken lyder |
|
|
| jofawe |
jämnt än så länge :)
jag väljer xboxen pga att den är MER än en spelmaskin.
DOCK finns det inget modchip som funkar bra än.. så jag väntar tills dess ;)
Men min gamla trotjänande xbox som jag har nu tuggar på som aldrig förr med sin moddning och större hd och med linux på ;) |
|
|
| fede |
jag valde PS3 eftersom jag är playstation fanboy:p :D
annars så gillar jag kontrollen, spelen osv. osv.
även ps3 är "mer än en spelmaskin" coolt att man kan installera linux på den "lagligt", tummen upp för sony att inte låsa konsolen. |
|
|
| zoric |
Skaffa er ett bättre tidsfördriv, nördar :haha:
Nej, men om jag ska välja så får det faktiskt bli Playstation 3 eftersom jag inte är så förtjust i Nintendo Wii. Tycker att båda två har en riktigt snygg design, dock ett plus till Wii som har en snygg handkontroll.
Grafikmässigt som mördar PS3 just Wii, dock så är XBOX också riktigt läckert samtidigt som de roligaste spelen skall vara Nintendos. Det är mina första intryck såhär i början av det här kriget mellan de olika spelkonsollerna.
Bli dock INTE som dessa amerikaner i Los Angeles när det gäller de olika konsollerna :haha: |
|
|
| RebeL9 |
jag fick en fnatt i fjol och hade 4000 som låg och skräpade så jag ringde polaren och frågade om han ville med dagen efter och köa för en Xbox360. sure vi stod där och köade bland byggarbetare och kontorsnissar och lyckades lägga vantarna på de första maskinerna i Sverige. Jag spelade den i några timmar men stoppade in den i boxen igen. Där har den legat än idag. Jag insåg nog att den nya tidens spel inte var något för mig.
Nyligen tankade jag hem ett helt arkiv med spel till Megadrive. Jisses vad sköna nostalgitrippar. Streets of Rage, Golden Axe mfl. Sådana sköna lir.
Ska köpa en Megadrive bara för det och spela som ett barn på nytt :DD |
|
|
| Vizay |
rebel så jävla väl talat, det görs inte lika bra spel längre...än så länge iaf :)
jag röstade wii, enda konsollen som kommit med något nyskapande. Kanske inte superrevolutionerande men det är nytänk iaf.
Och nej jag klassar inte ny hårdvara som stödjer bättre grafik som nytänk... |
|
|
| fede |
Äsch sluta klaga :p
jag tror att ps3 kommer va skitroligt utan någon kontroll jag måste vifta med hit o dit även om ps3 också har en rörelsekänslig kontroll..
jag som lirar mycket fotbollspel t.ex. längtar inte tillbaka till FIFA94 t.ex. ;D tvärtom, man vill ha mer realistisk grafik samt bästa möjliga bollfysik och AI...
visst är megaman, mario etc. fortfarande bland det bästa spelen som finns fortf. men det finns väldigt många roliga spel till de nya maskinerna också. |
|
|
| Vizay |
just fotbollsspelen är något undantagna iom att själva innehållsreceptet redan finns där, det ställs inga krav på en story eller något avancerat eller nytänkande gameplay. Folk vill precis som du säger spela sitt lag och då vill man ha grym fysik och verklighetstrogen grafik.
Men ta Doom 3 som exempel, sjukt snygg teknisk demonstration när den dök upp men spelet i sig sög verkligen, otroligt tråkigt helt enkelt. |
|
|
| Laszlo |
| Svårt som fan...PS3:an kommer nog rocka prestandamässigt men sen är den så sjukt jävla dyr. Wii å andra sidan kommer gå lös på lite över tvåtusen spänn...och jag är säker på att den lär ge mycket mer spelglädje. Vi hade hoppats på att få hem ett testexemplar till tidningen innan vi går i tryck på fredag men det är sånt sjukt tryck efter den så vi lär få vänta ett par veckor till... |
|
|
| Gate 42 |
playstation 3 utan tvekan. enda jag har emot den är just den rörelsekänsligakontrollen... hoppas att det inte blir allt för viktigt att använda den i spel utan att den "kan vara bra att ha" ..
wii ser ut som ett skämt och det finns inte en chans att jag ställer mig och fäktas mot tv'n med 2 ihoptvinnade plastbitar i händerna. visst är mario och hans polare oftast med i sjukt bra spel. men jag nöjer mig med min gamecube och super paper mario 2 då.
xbox360 har 2 anledningar till inköp. var sjukt nära att gå och tjacka en när dead rising släpptes. zombie slakt på högsta nivå, men exlusivt!! gah! även gears of war verkar asfett. annars känns inte maskinen särskillt intressant.
äh nu drar jag till jobbet och tjänar ihop lite kosing som man kan spara undan tills i mars ;) |
|
|
| RebeL9 |
| kan nämnas att Xbox360 har den överlägset bästa ergonomiska handkontrollen. men maskinen i sig är på tok för högljudd. fläkten låter som värsta datorn. |
|
|
| hustler |
Har ungefär samma resonemang som jofawe. Har en äldre Xbox med större hårddisk och dylikt, den fungerar som ett smäck.
Kommer vänta tills det släpps ett rejält chip till 360, sälja min nuvarande box för en spottstyver och köpa en 360. |
|
|
|
|