return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium

Pages: [1] 2 3 4 5 6 7 8 
Trance op StuBru
View this Thread in Original format
TOR
Gisteren de eerste tekenen opgevangen van een evolutie die zich in de eerstvolgende maanden hopelijk zal doorzetten. De presentatrice van Switch durfde zowaar het woord 'trance' in de mond te nemen.

Concreet ging het om de plaat 'Winter' van Aril Brikha, die op TA nog als 'neo trance' wordt geclassificeerd maar binnenkort hopelijk als hoofdstroming zal worden beschouwd. Trance is al langer aan een naamszuivering toe en nu staat het misschien eindelijk te gebeuren.

Devilex
Ik weet niet echt goed wat ik mij moet voorstellen bij neo trance, kan je dit ergens mee vergelijken?
MikeVee
Stubru = bekakte en overhypte zender :o
Op donna spelen ze elk weekend trance platen, zelfs op q-music komt er af en toe een trance klassieker langs. :toothless
domineesje
quote:
Originally posted by MikeVee
Stubru = bekakte en overhypte zender :o
Op donna spelen ze elk weekend trance platen, zelfs op q-music komt er af en toe een trance klassieker langs. :toothless


ah mikevee
doe iets aan u cultuur :whip:

switch vind ik zo'n beetje concurent van rotationz op topradio

de voorganger van Switch (kom er zo direct niet op, zijn cd's ook van en spreek over de periode van '90-94 ) toen hoorde je toch ook trance..
TOR
quote:
Originally posted by Devilex
Ik weet niet echt goed wat ik mij moet voorstellen bij neo trance, kan je dit ergens mee vergelijken?


http://www.myspace.com/arilbrikha

Neo trance is eigenlijk een vorm van trance die terugkeert naar de roots, die geen beroep doet op de intro-breakdown-climaxformule maar de melodieën zelf hun werk laat doen. Het klinkt gewoon spontaner, reëler. StuBru is af en toe misschien overhypet, maar de woorden van gisteren kunnen mijns inziens van belang zijn. Neo trance is de toekomst.
Push2005
Ik was gisteravond aan het rondrijden met de wagen, en had sinds lange tijd nog eens topradio aanstaan. Ik was werkelijk verrast met de geweldige tracks die ik te horen kreeg in die ultra dance top 30 ofzo ?

Solee - Impressed
Aril Brikhna - Winter
enz enz
:crazy:

Het was genieten; ook Rotationz blijft min of meer een goed programma.
Switch daarentegen vond ik maar eerder plat totnutoe; maar ik zie inderdaad een verandering in de muziek. Miss terug wat meer de radio opzetten. Ik ben totaal geen StuBru fan eigenlijk, maar ik ben benieuwd.
Ik ben alvast blij dat topradio toch nog in het weekend zijn kwalitatieve muziek behoudt
Blue Sky 99
Die plaat gaat echt veel te veel gehyped worden naar mijn goesting he :(
domineesje
quote:
Originally posted by Push2005
Ik was gisteravond aan het rondrijden met de wagen, en had sinds lange tijd nog eens topradio aanstaan. Ik was werkelijk verrast met de geweldige tracks die ik te horen kreeg in die ultra dance top 30 ofzo ?

Solee - Impressed
Aril Brikhna - Winter
enz enz
:crazy:

Het was genieten; ook Rotationz blijft min of meer een goed programma.
Switch daarentegen vond ik maar eerder plat totnutoe; maar ik zie inderdaad een verandering in de muziek. Miss terug wat meer de radio opzetten. Ik ben totaal geen StuBru fan eigenlijk, maar ik ben benieuwd.
Ik ben alvast blij dat topradio toch nog in het weekend zijn kwalitatieve muziek behoudt



ultra dance top 30 = (y) en niet te commercieel vind ik ook
TOR
quote:
Originally posted by Push2005
Ik was gisteravond aan het rondrijden met de wagen, en had sinds lange tijd nog eens topradio aanstaan. Ik was werkelijk verrast met de geweldige tracks die ik te horen kreeg in die ultra dance top 30 ofzo ?

Solee - Impressed
Aril Brikhna - Winter
enz enz
:crazy:

Het was genieten; ook Rotationz blijft min of meer een goed programma.
Switch daarentegen vond ik maar eerder plat totnutoe; maar ik zie inderdaad een verandering in de muziek. Miss terug wat meer de radio opzetten. Ik ben totaal geen StuBru fan eigenlijk, maar ik ben benieuwd.
Ik ben alvast blij dat topradio toch nog in het weekend zijn kwalitatieve muziek behoudt


Ik wilde niet echt reclame maken voor Switch, gewoon ff aantonen dat trance opnieuw dé stijl bij uitstek kan worden in België, althans de stijl die nu onder de term 'neo trance' functioneert.
Devilex
We zullen zien zeker? Hangt er ook vanaf hoe lang de elektro/minimal hype nog stand houdt.

Push2005
quote:
Originally posted by TOR
Ik wilde niet echt reclame maken voor Switch, gewoon ff aantonen dat trance opnieuw dé stijl bij uitstek kan worden in België, althans de stijl die nu onder de term 'neo trance' functioneert.


Idd, en ik begin steeds meer te voelen voor die stroming. Creatieve tranzy elementen stoppen in andere genres, zonder al te minimal te gaan. Het zou inderdaad positief zijn moest een melodische elektronische stroming terug de bovenhand krijgen.
TOR
quote:
Originally posted by Devilex
We zullen zien zeker? Hangt er ook vanaf hoe lang de elektro/minimal hype nog stand houdt.


Neo trance vloeit voort uit die elektro/minimal-hype, dus ik zie de toekomst bijzonder rooskleurig in. :)
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 3 4 5 6 7 8 
Privacy Statement