|
Trance op StuBru (pg. 7)
|
View this Thread in Original format
| TOR |
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
Dat is ook geen trance. :) |
Een aantal platen uit je lijst van enkele dagen terug, zou ik eigenlijk ook niet onder de trancenoemer plaatsen. Mandarine Girl en ook Oxia - Domino neigen al meer toe naar het genre.
Benny's artikel lijkt alles bij het rechte eind te hebben. De term 'neo trance' is ook al op enkele compilaties verschenen, zoals deze:
http://www.discogs.com/release/819346 |
|
|
| Push2005 |
| quote: | Originally posted by TOR
Een aantal platen uit je lijst van enkele dagen terug, zou ik eigenlijk ook niet onder de trancenoemer plaatsen. |
Dat gevoel had ik eigenlijk ook, hehe. Ik zou sommige evenmin onder Neotrance klasseren. |
|
|
| Jasperovitsj |
| Goes to show dat het dus nog een beetje te vroeg is om gewichtig te doen over een "nieuw genre" :) Net zoals McProg lijkt het makkelijk te zijn om alles in te delen, maar in de praktijk blijkt het toch moeilijker te zijn en vaak af te hangen van persoonlijke percepties en voorkeuren. |
|
|
| Pumaz |
Het is dan ook geen genre, maar een fusie van reeds bestaande :)
Als ik een supersaw op een housebeat zou zetten, is dat daarom toch ook geen nieuw genre? :p |
|
|
| Push2005 |
| quote: | Originally posted by Pumaz
Als ik een supersaw op een housebeat zou zetten, is dat daarom toch ook geen nieuw genre? :p |
Jawel:
HOUNCE |
|
|
| TOR |
Vanmiddag rond een uur of twee op StuBru:
Gregor Tresher - A Thousand Nights |
|
|
| FredNova |
| quote: | Originally posted by TOR
Vanmiddag rond een uur of twee op StuBru:
Gregor Tresher - A Thousand Nights |
inderdaad, maar wel nog geen minuutje voor het nieuws van 14u
alle stijlen lopen in elkaar over he (en dat is goed)
ik denk dat vooral het 'lounge' gehalte van deze platen ze populair kan maken...
het gaat goed :) |
|
|
| Bertn |
| bij veel van die nieuwe "trance" platen kan je nog bezwaarlijk van trance spreken. het is niet omdat er melodie in een plaat zit dat het ook trance mag genoemd worden he:-) |
|
|
| FredNova |
| quote: | Originally posted by Bertn
bij veel van die nieuwe "trance" platen kan je nog bezwaarlijk van trance spreken. het is niet omdat er melodie in een plaat zit dat het ook trance mag genoemd worden he:-) |
klopt
en net omdat er 'van elk genre wel wat in zit' gaat het een breder publiek aanspreken
en als er dan een leuke melodie in voorkomt valt het woord 'trance' |
|
|
| Push2005 |
Niet akkoord. De structuur van dergelijke tracks hebben veel weg van trance. Het is natuurlijk niet trance only; net zomin is het zuivere techno of echte minimal. Zoals gezegd is het genre-mixend/overstijgend... Maar al bij al gezien heeft het het meeste weg van trance; vandaar dat ze dat onder de waaier 'neotrance' plaatsen. Dikwijls zijn de dominerende elementen in die tracks de strings(soms zelfs supersaws)/melodieën, ja. Maar dat maakt het sowieso toch al een stuk tranzier. De bassline is dan weer van elders ontleend.
Zo'n gregor tresher plaat leunt in mijn ogen 100x meer aan bij trance dan alle sunloungers bij mekaar (wat zogezegd wél onder de noemer trance doorkan :confused: )
Het is dus maar een kwestie van perceptie. Echte trance is eigenlijk gewoon (bijna) dood. Maar als je die tracks analyseert komt het overwicht van invloeden uit oude tranceplaten. |
|
|
| Bertn |
| als je het vergelijkt met de trance voor 1997, akkoord. maar daarna is trance toch een vrij specifieke structuur gaan aannemen dankzij de Hollanders, en dat lijkt niet op wat tegenwoordig onder de noemer "Trance" op pakweg stubru wordt gedraaid:-) |
|
|
| FredNova |
| Vanmorgen iets voor 7u op StuBru (grote PVDV ochtendshow): Aril Brikha - Winter |
|
|
|
|