return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium

Pages: 1 2 3 4 5 [6] 7 8 
Trance op StuBru (pg. 6)
View this Thread in Original format
TOR
quote:
Originally posted by Jasperovitsj
Marc Romboy & Stephane Bodzin - Phobos


:crazy: :crazy:
djcresto
Nu ik eraan denk, zaterdag in de videotheek, zo rond half 9, kwart voor 9 hoorde ik een zeer goeie plaat met trance invloeden, kbegon bijna spontaan te dansen :D. En toen stond de radio daar ook op Switch.
Belgian Bonzai
Hoe meer trance, hoe liever.
Fomas
quote:
Originally posted by TOR
Enkele platen van het Gui Boratto album (Chromophobia) neigen ook naar trance.


Vreemd genoeg was ik net zijn cd aan het beluisteren toen ik dit las (volledig op http://3voor12.vpro.nl/speler/luisterpaal/33536390). Een paar redelijk sterke nummers en een paar mindere, maar Xilo springt er wel degelijk uit. Misschien wel een verwijzing naar de Leuvense locatie die 24 maart tot aan de nok vol zal zitten en hopelijk niet enkel voor 'Winter'... Fans van Gui Boratto zou ik ook zijn remix voor 'Monoroom - Memory Inc.' kunnen aanbevelen -> www.myspace.com/monoroom. Het zou even goed een remix van Depeche mode kunnen zijn. Eveneens de originele versie is een pareltje wat je onder (sta me toe even te fronsen) neo-trance zou kunnen catalogiseren. De stijl is niet echt nieuw te noemen, maar zulke melodieën zijn spijtig genoeg al langer dan vandaag niet meer te vinden in de platenwinkel onder het label 'trance'. Mijns inziens denken verstokte trancehaters, die de stijl enkel van MTV&co moeten kennen, daardoor dat ze iets (ver)nieuw(end) in handen hebben en blijven de verstokte trancefanaten achter met nintendodeuntjes.

quote:
Originally posted by Bertnhugg & pepp - snabeln blijft voor mij nog steeds hét typevoorbeeld van hoe je trance, elektro en minimal kan mengen in de perfecte danceplaat. Jammer dat de andere platen van dit project véél minder trancy klinken...


John Dahlbäck lijkt wel vaker de verschrikkelijke neiging te hebben om maar 1 goede plaat onder een project uit te brengen. Deze keer valt 'Beckster - Howyadoin'(samen met David Ekenbäck) op de Greetings EP te beurt(http://www.discogs.com/release/690870). Minder bekend en rustiger dan snabeln, maar ook weer een onterechte b-kant. Nog 2 goei platen en ze kunnen ne volwaardige 'best of' uitbrengen.
Pumaz
Iemand enig idee hoe de term 'neotrance' onstaan is ?
Want 'mcprog' is eigenlijk gewoon hier op TA ontstaan, en hierbuiten ben ik hem ook nog niet tegengekomen..

Er mogen een paar van jullie trouwens een schop in uw gat krijgen, wat sommigen onder 'trance' verstaan :p
CygnusX
quote:
Originally posted by Pumaz
Iemand enig idee hoe de term 'neotrance' onstaan is ?
Want 'mcprog' is eigenlijk gewoon hier op TA ontstaan, en hierbuiten ben ik hem ook nog niet tegengekomen..


Ik dacht eerst ook dat neotrance een 'uitvinding' van een paar TA's was, maar de term blijkt al langer te bestaan: http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/28920182
Devilex
De muziek van Booka Shade vind ik nu wel echt geen trance ze :conf:
Push2005
quote:
Bij de term trance krijgt hij alles behalve fijne associaties. "Ik denk dan aan stadions gevuld met glowsticks," verzucht hij.


:stongue:
Devilex
quote:

De minimal hype is nog amper over zijn hoogtepunt heen, of een nieuwe muzikale stroming staat al in het middelpunt van de belangstelling. Het publiek en de producers werden wat moe van de staande recepties met monotone bliepjes en klikjes, en wilde weer melodie en sfeer op de dansvloer. Minimal met melodie: de term neotrance was snel geboren.

Eén van de producers die deze sfeervolle tracks levert is Mathew Jonson. De producer uit Vancouver werd vooral bekend dankzij de tijdloze en zeer sfeervolle track Marionette en bracht muziek uit op aansprekende labels Perlon, Itiswhatitis recordings, Sub Static en Richie Hawtin’s prestitgieuze m_nus label. Daarnaast remixte hij underground acts als Swayzak en Duplex 100 maar ook mainstream artiesten als Moby, Nelly Furtado en de Chemical Brothers. Het laatste jaar timmert hij met name met zijn eigen Wagon Repair label en de live-band Cobblestone Jazz hard aan de weg, waarmee hij op dit moment twee grote hits scoort (‘Dump Truck’ en ‘India in me’).

Hoewel hij gezien wordt als een van de smaakmakers van de minimal techno, is zijn sound niet te vergelijken met echte minimal-iconen als Richie Hawtin of Ricardo Villalobos. Al zijn muziek bevat een indrukwekkende mate van melodie en muzikaliteit, puttend uit invloeden van jazz, house, techno en trance. Tekenend voor de impact die Mathew Jonson international heeft gehad, is het feit dat zijn muziek door top dj’s uit allerlei muzikale hoeken gedraaid wordt. Van zijn ‘ontdekker’ Carl Craig tot Gilles Peterson, van Richie Hawtin tot Sven Väth: Jonson is een vaste waarde in ieders platentas. En dat hij ook een begenadigd live-artiest is, heeft hij de laatste jaren wel bewezen in clubs als Fabric in Londen en op festivals als Sonne Mond Sterne (zie filmpje hieronder).

Een week later is niemand minder dan Jake Fairley uit Canada aanwezig bij Pixel @ 11, die deze avond live on stage staat als Fairmont. Onder dit alter ego verwierf hij dit jaar internationale naam en faam met zijn monsterhit Gazebo op het Border Community label. Dat mister Holden himself Fairmont inlijfde is niet zo vreemd, want Fairmont maakt sprookjesachtige melodieën waar de gebroeders Grimm nog een puntje aan kunnen zuigen!
Eagle`
Ik moet altijd glimlachen als ik de woorden hype & minimal in één zin zie staan :toothless

Jasperovitsj
quote:
Originally posted by Devilex
De muziek van Booka Shade vind ik nu wel echt geen trance ze :conf:

Dat is ook geen trance. :)
Er moet wel opgepast worden dat nu niet alle minimal met melodische invloed als neotrance geklasseerd wordt, want dat het melodisch is wil nog niet zeggen dat het iets met trance te maken heeft...
DJ Sid
Pig & Dan - Touch op hun release "After Ibiza"

zeker eens checken!

valt voor mij ook te klasseren onder "neo-trance"
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 [6] 7 8 
Privacy Statement