|
Het Club Topic
|
View this Thread in Original format
| Devilex |
| Aangezien er daar in de upcoming parties thread een discussie ontstaan is over de kwaliteit die heden ten dage nog te vinden is in de Belgische clubs heb ik er hier maar een draadje over gestart :) |
|
|
| djcresto |
| Hoeveel clubs kunnen er eigenlijk nog overleven? Al mijn favoriete clubs van vroeger (ckomilfoo, cherry moon, bbc, zillion) zijn al gesloten. |
|
|
| TOR |
| Voor zover ik kan vergelijken met vroeger (ben pas rond de eeuwwisseling beginnen te clubben), is Pulse Factory de enige club die momenteel nog dezelfde magie brengt. |
|
|
| Config |
| quote: | Originally posted by djcresto
Hoeveel clubs kunnen er eigenlijk nog overleven? Al mijn favoriete clubs van vroeger (ckomilfoo, cherry moon, bbc, zillion) zijn al gesloten. |
Ik had ooit ergens gelezen dat België leider was qua aantal clubs per vierkante kilometer.. nu weet ik niet of dat nog het geval is.. denk dat 'Clubbing' in het algemeen enorm gedaald is in België. Als er iemand met wat statistieken kan afkomen die dat bewijzen/weerleggen dan mogen ze die hier gerust posten, ik zou ook wel es willen zien als er nu werkelijk een dalende trend is, maar volgens mij is het wel zo. Al de clubs die moeten sluiten, dat kan niet anders dan op een dalende trend wijzen. De clubs die het goed blijven doen zijn clubs met ofwel lage prijzen en gratis inkom, of anderzijds clubs die meegaan met de meest gehypte muziekstijl op dat moment.. The Oh is ook niet altijd de jumpclub geweest zoals die het nu is.. Misschien is het gewoon wachten tot jump terug wat uitdooft en dan te kijken hoe clubs daarop gaan inspelen.. Ik hoorde onlangs nog dat Zenith in de volgende maanden ook volledig van jump wil afstappen..
Maar wat is het gedacht van de andere leden er over eigenlijk? Zien jullie die hele jumphype nog lang duren? En wat moeten andere clubs doen om toch nog volk te blijven trekken? |
|
|
| Devilex |
| quote: | Originally posted by TOR
Voor zover ik kan vergelijken met vroeger (ben pas rond de eeuwwisseling beginnen te clubben), is Pulse Factory de enige club die momenteel nog dezelfde magie brengt. |
Dat denk ik ook, maar dat komt mede door de patron van de club die ook wel een reputatie heeft.
En het is niet enkel jump hoor in de Belgische clubs, ik denk dat groove/elektro/happy house zowat de meest populaire stijl is. |
|
|
| djcresto |
| quote: | Originally posted by Devilex
groove/elektro/happy house zowat de meest populaire stijl is. |
Tis te zien wat ge eronder verstaat he. Het lijkt mij er toch op dat commerciele muziek en jump het momenteel het best doen. Dingen als the Oh!, complex, het feestpaleis, de carré trekken nog vrij veel volk waarschijnlijk. Voor de rest zijn het ook danscafé's die de klok slaan. En dan nog kunnen daar enkel de bestdraaienden overleven. |
|
|
| Config |
| quote: | Originally posted by Devilex
En het is niet enkel jump hoor in de Belgische clubs, ik denk dat groove/elektro/happy house zowat de meest populaire stijl is. |
Ah , sorry, het was niet de bedoeling om jump hier aan te duiden als nr 1 stijl.. maar volgens mij is het wel de meest gehypte stijl op dit moment.. en dat heeft onomtegensprekelijk ook een effect op de overblijvende clubs in ons landje. Vooral groove is toch een stijl die er altijd is blijven staan.. zij het dan niet altijd op de voorgrond ofzo.. het is meer iets voor danscafé's..
Wat me aan het denken brengt.. misschien zijn die danscafé's wel de grootste bedreiging voor de overblijvende clubs.. Ze spelen namelijk een van de grootste troeven uit; lagere drankprijzen. |
|
|
| FUSyke |
* Hardere muziek is er altijd geweest en zal er altijd zijn. Het zal mss wat verminderen maar het zal altijd aanwezig zijn.
* The Oh is mss een jumpkot maar die mannen gaan toch al jaren mee. In Tropicana zit er ook veel jong (en soms marginaal) volk. En ze hebben ook al eens een mindere periode gehad maar toch staan ze er nog altijd (ondertussen al 24 jaar).
* Pulse Factory lijkt mij zeker een goede dancing voor het moment maar meer kan je er ook nog niet over zeggen want ze gaan nog maar een jaartje mee.
* Illusion en La Rocca verdienen respect omdat ze al jaren meegaan en nog steeds elke week vol zitten. Ze brengen ook regelmatig guests. Maar echt vernieuwend is zijn ze toch niet meer).
* Fuse & CdA zijn de clubs die nog het beste draaien. Elke week is er wel een guest en ze zijn vernieuwend. Silo brengt ook leuke en vernieuwende namen.
* Louise Gallery lijkt mij ook een zeer leuke club die regelmatig met grote namen programmeert.
Een favoriete club heb ik niet. Ik ga gewoon naar de guests kijken in verschillende clubs. Moest er een La Rocca of Versuz in de buurt zijn dan zou ik daar wel regelmatig vertoeven. |
|
|
| christina |
| quote: | Originally posted by FUSyke
* Fuse & CdA zijn de clubs die nog het beste draaien. Elke week is er wel een guest en ze zijn vernieuwend. Silo brengt ook leuke en vernieuwende namen. |
silo draait niet zo heel goed meer hoor. ze hebben echt moeite om volk te krijgen voor hun feestjes. |
|
|
| Bertn |
| de minimalfeestjes in silo scoren anders gigantisch goed. er is ook een nieuwe minimalclub in leuven (the factory) die naar het schijnt erg goed draait. en in gent is er nog de culture club... |
|
|
| _Jedi |
| quote: | Originally posted by FUSyke
* In Tropicana zit er ook veel jong (en soms marginaal) volk. En ze hebben ook al eens een mindere periode gehad maar toch staan ze er nog altijd (ondertussen al 24 jaar).
|
:) dat van dat jong volk is juist, is wel veel verbeterd sinds de verplichte lidkaart, maar langs de andere kant.. de jeugd is de toekomst!
dat marginaal .. haha .. Ja dat kan wel, maar zou ge die dan de ingang weigeren omdat ze er 'marginaal' uitzien.. zolang ze hun gedragen is daar niets fout mee.
De heropleving na de mindere periode (2002 - 2004) heeft ook te maken met in 2004 een keuze te maken waar Tropicana met zen muziekaal beeld naartoe ging en wat er zou gebracht worden, dit tussen het kiezen van 'regionaal' populairdere stijlen: oftewel groove, electro, house, .... oftewel Jump, harddance, hardstyle...
Aangezien er waarschijnlijk meer toekomst en kwaliteit te vinden was/is in het eerste, was de keuze ook snel gemaakt (toen hielp ik nog mee).
In de topuren klinkt het wel wat commercieel, 's ochtends ist al beter maar muziekaal is het niet echt het lekkers wat ik voor de oren graag op het menu heb.
De deejays die er draaien en komen luisteren en kopen dan ook heel andere platen dan wat hier populair is bijv.
Nu blijkt dat in die/deze regio er zoveel clubs zijn die naar dezelfde stylen zijn gegaan: Arenchi (op vrijdag) Insomnia, The Move, ... door den duur klinken ze weer allemaal hetzelfde :rolleyes:
| quote: | Originally posted by FUSyke
* Illusion en La Rocca verdienen respect omdat ze al jaren meegaan en nog steeds elke week vol zitten. Ze brengen ook regelmatig guests. Maar echt vernieuwend is zijn ze toch niet meer.
|
Klopt, maar ik denk wel dat ze min of meer wel pogingen ondernemen om ergens vernieuwend te zijn maar je voelt ergens een achterstand die niet makkelijk te overbruggen valt. |
|
|
| FUSyke |
| Als ik de reviews lees over de feestjes in Silo dan doen ze het daar heel goed. Afgelopen woensdag hebben ze nog Luciano over de vloer gehad. En het geluid moet er naar het schijnt ook fantastisch zijn. |
|
|
|
|