return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10 
Tinnitus (pg. 4)
View this Thread in Original format
JayBee
Ett bra tipps med öron proppar som jag gör (har lite pengar och kan inte köpa proppar för 50 000) så kan man köpa sånna där skitbilliga proppar för typ 5 kr och klippa dom lite. de jag har brukar sticka ut lite men efter jag klippte till dem lite kortare och smalare syntes de knappt.

men altså varför sänker inte alla klubbar lite? det finns ju ingen som behöver så jävla hög musik som de har, ok det ska ju självklart vara högt men på vissa ställen överdriver de verkligen.

Om man e på klub och nån frågar varför man har öronproppar (har alldrig hänt mig) så är det bara att säga "varför har du inte" dem är dummt att förstöra öronen i onödan ju :P

Föresten amnezia fan vilken cooool brun gubbe du har på bilden ;)
cool2002
quote:
Originally posted by JayBee
Ett bra tipps med öron proppar som jag gör (har lite pengar och kan inte köpa proppar för 50 000) så kan man köpa sånna där skitbilliga proppar för typ 5 kr och klippa dom lite. de jag har brukar sticka ut lite men efter jag klippte till dem lite kortare och smalare syntes de knappt.
/smart tips ska tänka på nästa gång jag köper öron proppar,

men altså varför sänker inte alla klubbar lite? det finns ju ingen som behöver så jävla hög musik som de har, ok det ska ju självklart vara högt men på vissa ställen överdriver de verkligen.
/dom kankse inte sänker p.g.a att dom vill att folk ska känna
basen trycket? även man skulle säga till så skulle det inte hjälpa
dj lär nog knappas höra vad man säger p.g.a av den höga ljud nivån,

Om man e på klub och nån frågar varför man har öronproppar (har alldrig hänt mig) så är det bara att säga "varför har du inte" dem är dummt att förstöra öronen i onödan ju :P
/sprider budskapet vidare så kankse folk börjar fatta hur mycket
dom utsätter sig för,

Föresten amnezia fan vilken cooool brun gubbe du har på bilden ;)
Virus
Jag har aldrig tagit det här med tinnitus riktigt på allvar, men det är nog dags att ändra på den inställningen. Får ofta komentarer om att jag hör dåligt och efter att varit ute på rajraj(speciellt efter fester där det spelas elektronisk musik), så piper eller brusar det i öronen upp till 24 timmar efteråt. Ibland händer det annars också. Är nog dags att införskaffa sig lite öronproppar och inse att man inte är odödlig.
MojjMojj
Dras lite emellan att köpa musik-öronproppar på "jam" lr att bara ha vanliga "arbetar-proppar".. morsan har arbetat som mekaniker på Volvo och hon säger att de vanliga klassiska öronpropparna räcker gott och väl. Det är meningen att dessa proppar ska ta bort extremt höga "tjutande" ljud så det borde funka. ska iaf testa.
;)
SteveTranz4ever
quote:
Originally posted by MojjMojj
Dras lite emellan att köpa musik-öronproppar på "jam" lr att bara ha vanliga "arbetar-proppar".. morsan har arbetat som mekaniker på Volvo och hon säger att de vanliga klassiska öronpropparna räcker gott och väl. Det är meningen att dessa proppar ska ta bort extremt höga "tjutande" ljud så det borde funka. ska iaf testa.
;)


Saken är ju att om du köper lite bättre proppar så kan du dämpa bort mycket samtidigt som du får en mycket bättre ljudbild... Jag rekomenderar Apotekets mörkblåa proppar för ca.72 kronor... är mycket nöjd med dom :)
MojjMojj
quote:
Saken är ju att om du köper lite bättre proppar så kan du dämpa bort mycket samtidigt som du får en mycket bättre ljudbild... Jag rekomenderar Apotekets mörkblåa proppar för ca.72 kronor... är mycket nöjd med dom
:)

Jo, tänkte testa att köpa apotekets 75 kronors öron-proppar också :) Skulle dra ner och köpa dem imorgon faktiskt :p
dbl
quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Saken är ju att om du köper lite bättre proppar så kan du dämpa bort mycket samtidigt som du får en mycket bättre ljudbild... Jag rekomenderar Apotekets mörkblåa proppar för ca.72 kronor... är mycket nöjd med dom :)


sånna har jag.. e himla nöjd med dem.. har 2 par t.om.
tappade bort dem första och köpte nya för att sen hitta dem gammla igen...
Vizay
asså jag har funderat på en sak...i sverige kallar man tinnitus för den nya folksjukdommen, statistiken pekar på att väldigt många lider av detta "fenomen"

tänk er då hur det måste vara i holland, efter alla historier jag hört så verkar det som att holländare inte använder öronproppar alls...jag tippar nog på att säkert varannan holländare har tinnitus i nuläget...

bara en liten rolig tänka på post :)
SteveTranz4ever
quote:
Originally posted by Vizay
asså jag har funderat på en sak...i sverige kallar man tinnitus för den nya folksjukdommen, statistiken pekar på att väldigt många lider av detta "fenomen"

tänk er då hur det måste vara i holland, efter alla historier jag hört så verkar det som att holländare inte använder öronproppar alls...jag tippar nog på att säkert varannan holländare har tinnitus i nuläget...

bara en liten rolig tänka på post :)


He he jo exakt det där har jag tänkt på vid ett flertal gånger... Såg endast en person på Mysteryland med proppar så jag var ju tvungen att säga att ha nvar den första jag sett med proppers... hans svar var inte så typiskt Hollänskt "Yeah, I can´t live without them" :)
Dj Memento
quote:
Originally posted by ScuL
Jag skulle själv gärna vilja köpa proppar men även jag har absolut ingen åning vart jag ska kunna köpa dem. Användningen av proppar i Hollandska partylivet blir absolut inte stimulerad av de stora organisationer som ID&T.


Svenska Apotekets är bra. Du kan säkert hitta nån på TA som är villig att skicka ner ett par till dig. Alternativt kan du ju kolla om Apoteket har någon sorts postorder? Dom julgransformade propparna är tokbra. Jag brukade ha nedsatt hörsel hela dagen efter klubbande, men nu märker jag ingenting av en natt med hög musik längre.

Dominote
Låt mig som musiker och synskadad ge min synpunkt på detta ämne.

Jag har haft ultrapipet ett par gånger, och varje gång trott att jag har fått Tinnitus. Det har lärt mig att vara försiktig med stark ljudvolym. När jag spelar upp musik i Winamp t.ex så kör jag med volymen på 25%. Låg volym kan tänkas, men det skyddar mina öron emot tinnitus. Skulle jag bli drabbad av Tinnitus så kommer jag ha ett helvete att ta mig fram i och med att jag ser inget på mitt vänstra öga samt 10% på mitt högra öga. Skulle jag få Tinnitus så kommer jag ha extra svårt att orientera mig.

Så till alla som ignorerar öronproppar: Du gör dig själv en stor otjänst som gör det. Ta det lugnt, var smart. använd öronproppar!
MojjMojj
Håller med fullt ut :) Glömde mina öronproppar till förra festen, inte bra. Haft ont i öronen i en vecka nu, inte jätte-ont, ni vet känslan.. ska inte glömma dem till Trinity II :)
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10 
Privacy Statement