return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 [9] 10 
Tinnitus (pg. 9)
View this Thread in Original format
DjAviander
quote:
Originally posted by SWE_TRANCE
OK, nu är det allvar här...
Börjar bli riktigt orolig nu.
Jag var ju nere på Fokused i Malmö den 15/5.
Efter kanske halva kvällen tappade jag min ena öronpropp :(
Letade som en idiot i fickor men den hade väl ramlat ut.
Tänkte att "jaja, jag får väl skifta mellan öronen dårå.."
Nu vare så att jag hade ruskiga problem att få i proppen så att den satt skönt (första gången det händer). Tillslut blev jag så förbannad så jag slängde iväg öronpropp nr2:whip:
Och wips, så står jag där utan öronproppar.
Nu efter så tjuter det i mitt vänsteröra hela tiden, inte så att jag störs av det i vardagen men såfort det blir tyst och jag tänker efter så hör jag skiten :(
Frågan är ju nu om jag har fått tinnitus:conf:
Hur utspelade sig erat "händelseförlopp" (ni som har det nu) när ni fick tinnitus?



Började med att tryckluftspumpen som jag pumpade min cykel med låste sig och pumpade in så stor mängd luft på så kort tid att jag inte hann reagera.
Däckte exploderade och de 20 m. ifrån mig sa att det lät som ett hagelskott på nära håll, då hade jag suttit ca. 20 cm ifrån däcket.:whip:
Gick till doktorn som trodde att det var en öroninflammation och gav mig pensilin(?) som inte funkade :P :rolleyes:.
Vet inte om det berodde påatt jag förklarade krassligt eller hur det var :P.

Hade jävligt ont i örat i en vecka och sen sista kvällen så vaknade jag av att jag hade så ont. Funderade då allvarligt på att skära av mig örat, (:crazy:) men insåg att det inte skulle hjälpa.
När jag vaknade nästa morgon så hörde jag ett plopp och sen var värken borta.:conf:
Sen dess har jag gått omkring med tinnitus.
Nu på senare tid så har den "utvecklats" till 2-3 toner + brus.
Inte kul!:(:whip:

Kontakta en läkare är mitt råd men förklara noggrant vad som hänt så ska du nog få hjälp!
Dioxys
välkommen till min värld sve_trans :)
haft så så länge jag kan minnas! :) inte så jobbigt egentligen, men jag går inte utan öronproppar på fester dock, är grymt rädd för att det kan bli värre!
Vizay
har haft tinnitus sen jag kan minnas, börjar undra om jag föddes med det eller fick det redan i väldigt tidig ålder för det bruset jag har har jag alltid haft, har minnen sen jag va 4-5 år som involverar suset jag ständigt hör om jag koncentrerar mig på det...

hur som helst e jag glad att det inte är värre än sus och svagt svagt pipande, man har ju hört skräckhistorier om folk som har upp till motsvarande 70db pip konstant :nervous:

ska nog investera i ett par sånna porppar för 1400:- så fort jag får råd :) öronen är ovärderliga, särskillt om man kanske kommer jobba med dom som huvudverktyg i framtiden :)
St_Andrew
quote:
Originally posted by SWE_TRANCE
OK, nu är det allvar här...
Börjar bli riktigt orolig nu.
Jag var ju nere på Fokused i Malmö den 15/5.
Efter kanske halva kvällen tappade jag min ena öronpropp :(
Letade som en idiot i fickor men den hade väl ramlat ut.
Tänkte att "jaja, jag får väl skifta mellan öronen dårå.."
Nu vare så att jag hade ruskiga problem att få i proppen så att den satt skönt (första gången det händer). Tillslut blev jag så förbannad så jag slängde iväg öronpropp nr2:whip:
Och wips, så står jag där utan öronproppar.
Nu efter så tjuter det i mitt vänsteröra hela tiden, inte så att jag störs av det i vardagen men såfort det blir tyst och jag tänker efter så hör jag skiten :(
Frågan är ju nu om jag har fått tinnitus:conf:
Hur utspelade sig erat "händelseförlopp" (ni som har det nu) när ni fick tinnitus?


asså det kan ordna upp sig ändå :) jag har flera gånger haft ett ganska starkt tjut i mina ören kanske men än en vecka efter själva grejen, men sen har det gradvis försvunnit... har antagligen haft en jävla tur men det kan väl du oxå ha :)
SteveTranz4ever
Hämtade mina UMEC Earfoon proppar idag... Fan så skönt dom sitter, man hör tal alldeles utmärkt... Blir till att testa dom rejält ikväll på Monay Bar (Adam Beyer) sen kan man göra lite justeringar efter hand om man vill... andra filter eller justera storleken på propparna något så dom sitter perfa...
Dom har ju sån pass passform att man kan ha i dom hur länge som helst utan dom känns jobbiga...

Enda trista är att dom gav ut priserna till mig ex.moms innan så dom kostar 1800:- nu jö
:wtf:
DjAviander
quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Hämtade mina UMEC Earfoon proppar idag... Fan så skönt dom sitter, man hör tal alldeles utmärkt... Blir till att testa dom rejält ikväll på Monday Bar (Adam Beyer) sen kan man göra lite justeringar efter hand om man vill... andra filter eller justera storleken på propparna något så dom sitter perfa...
Dom har ju sån pass passform att man kan ha i dom hur länge som helst utan dom känns jobbiga...

Enda trista är att dom gav ut priserna till mig ex.moms innan så dom kostar 1800:- nu jö
:wtf:


Då undrar jag; kostar propparna 1800:- totalt? Jag funderar nämligen på att beställa ett par =) Blev sugen med tanke på att dom verkar rusktigt bra ;)
SteveTranz4ever
Från dagens Expressen...
Lite mer att lära.
http://www.expressen.se/index.jsp?a=205451
BetaFactory
Jag skulle nuförtiden ej kunna tänka mig att fara på clubbing utan öronproppar. Tjut i öronen har jag haft så länge jag minns, och inte blir det väl bättre av att man både producerar (främst med hörlurar) och fortfarande springer på rave lite nu som då. Jag stör mig lite på det, att det skall vara så förbaskat svårt att sänka volymen till lite humanare nivåer på klubbarna. Vissa arrangörer skall ha ett plus i kanten för det, men de är i absolut minoritet. :(
ScuL
hmm

Riskfaktorer
# Lite motion.
# BMI över 25.
# Sömnproblem.
# Oregelbundna måltider.
# Tillfälliga höga ljud.
# Stress.
# Hög musik i hörlurar.
# Bullriga och stressiga miljöer.

de som jag skrev i fett har jag iaf
:eek:
rememberence
jag är dj på min fritidsgård här, och angående tinnitus så har vi riktigt låg ljudnivå, vi satsar mer på ljudkvalitet, och om man jämför ljudet på våran fritidsgård och fritidsgården i stan brevid (i samma kommun) så är det så är det en enorm skillnad, förra gången dom hade disco så smällde dom två högtalare utan att ens veta om det.

DjAviander
Uj uj uj, så här efter Juletid kan jag passa på att skryta lite om min älskade moder.

I julklapp fick jag nämligen ett par Bellman&Symfon hörselskydd!
Formgjutna med linjär dämpning på 15 dB :thepirate

Har redan testat dom på dansgolvet, och SA**N I GATAN vad skönt det var :D.

Rekommenderas starkt trots att priset för dessa guldklimpar landade på 2300:- inkl. formgjutning och frakt.
gurra
Fan att mäniskoöron skall vara så förbannat känsliga. Hoppas de blir genetiskt förbättrade i framtiden så ens efterlevande kan avnjuta musik på hög volym utan risker. :D

Vet inte om jag har tinnitus eller inte, men nåt slags brus är det iaf. Som tur var piper det inte. Har haft det längre utan att det varit särskilt störande, men för typ 1½ år sen blev det lite värre. Hörs rätt tydligt när jag går och lägger mig. :(
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 [9] 10 
Privacy Statement