|
Förbud eller ej mot rökning på krogen (pg. 2)
|
View this Thread in Original format
| staz |
| quote: | Originally posted by Virus
Då tycker jag att man ska förbjuda alkohol på krogen för att fulla människor är sjukt jobbiga och att kyssa en alkis smakar skit! ;) |
folk som är för fulla och uppträder störande gentemot andra människor kastas ju oftast ut också.
kan lägga till ang rökning att snus antagligen inte förbjuds , och de som eftersöker en nikotinkick på dansgolvet som jag, förmodligen kommer att kunna ta en snus. |
|
|
| Powell |
| Jag tycker det är underbart, nu slipper man komma hem från krogen och fullständigt stinka rök överallt, sammtidigt som man slipper bli frestad att röka på fyllan :). Tycker nästan det är överdrivet hur mycket folk röker på krogen nuförtiden, är nästan som en mani där alla måste röka. Men som sagt, det är ju gott efter 4-5 öl. |
|
|
| JayBee |
det skulle säkert bli en shock för krogerna men jag är ganska säker på att de som var i staden typ åkte till granstadens krogar.
jag röstar 100%igt JA för att förbjuda rökning. |
|
|
| Funfrock |
| Jag ser gärna ett förbud men undrar hur det kommer gå om en massa högljuda människor står utanför klubbar och barer och röker. Kommer bli väldigt störigt om för folk som bor runt dessa ställen. Gissar också att det kommer bli större risk för bråk utanför klubbar. |
|
|
| SteveTranz4ever |
Har vart på nåt fick och nån krog med rökförbud... var en jä'vla skillnad och det var skönt att sitta där... länge :)
Vet inte hur det skulle funka med förbud på alla ställen... isf. bara på restaurang och cafeer men på nattklubbar med fulla människor är det få som bryr sig... mest personalen de e synd om då... |
|
|
| St_Andrew |
| quote: | Originally posted by Virus
Då tycker jag att man ska förbjuda alkohol på krogen för att fulla människor är sjukt jobbiga och att kyssa en alkis smakar skit! ;) |
mjaaaaaaaa, helt ärligt, finns fan inge äckligare o kyssa än nån som röker!!! måste vara nån jävligt snygg för att man ska göra det....
sen tycker jag det låter underbart med rökförbud. :D |
|
|
| JayBee |
det finns så jävla många fördelar med rökförbud. den enda nackdelen är att de LATA rökarna måste gå utanför när de röker. bid deal liksom, det vore ologiskt om dem inte satt dit ett rökförbjud.
fan vad jag hatar att min jacka alltid ska lukta rök när jag kommer hem, och lukten sitter gärna i ett tag oxo. |
|
|
| Virus |
| quote: | Originally posted by JayBee
det finns så jävla många fördelar med rökförbud. den enda nackdelen är att de LATA rökarna måste gå utanför när de röker. bid deal liksom, det vore ologiskt om dem inte satt dit ett rökförbjud.
fan vad jag hatar att min jacka alltid ska lukta rök när jag kommer hem, och lukten sitter gärna i ett tag oxo. |
"LATA?" Du skulle inte tycka att det var jobbigt att springa ut 10 ggr i kylan en kväll i Februari? Ganska "bid deal" om du frågar mig.
Hursomhelst så är det omöjligt att diskutera den här frågan mellan rökare och icke-rökare (Gudarna ska veta att jag försökt!). Icke-rökarna störs av röken, men för en kedjerökare är det en praktisk omöjlighet att gå ut utan cigg. Dödläge. Kommer inte ge mig djupare in i diskussionen.
Hursomhelst ser det mörkt ut. T.o.m. i Italien ska rökning förbjudas på klubbar i början av året sägs det. |
|
|
| ScuL |
som det såg ut tidigare var det även så att det skulle bli en rökförbjud på stora fester i holland.
anledningen av det är de nya EU-lagar som ställer att alla har rätt till en rökfritt arbetsplats. (asså också de som jobbar på en fest).
tyvärr har holländska regeringen beslutat att de vill inte införa det den 01.01.04 ännu, men det är inte långt innan det blir så tror jag.
en helt positiv utveckling tror jag, för att röken är bara irriterande för många människor. och det luktar dåligt också.. |
|
|
| Proximus |
| jag ber till gud att det blir rökfritt på klubbar. för många gånger har jag kommit hem, luktat som en kedjerökare, håret fullt med rök och what not.. börjar bli jobbigt och det känns så jävla egoistiskt och fult att jag som icke rökare måste lida på grund av några andras begär för något idiotiskt som de gjorde när de var fjårtisar och nu fastnat för. skitjobbigt |
|
|
| staz |
| quote: | Originally posted by Funfrock
Jag ser gärna ett förbud men undrar hur det kommer gå om en massa högljuda människor står utanför klubbar och barer och röker. Kommer bli väldigt störigt om för folk som bor runt dessa ställen. Gissar också att det kommer bli större risk för bråk utanför klubbar. |
I New York är det förbjudet att röka inom en räckvid på tiotals meter från varje klubb numera ;)
Ofta när jag kommer hem från en kväll ute är näsan full av sot pga all rök.. fatta hur det ser ut i lungorna. tragiskt.
Kedjerökare får väl leta efter alternativ om de är beroende.. snus, tuggummin, whatever. finns iaf alternativ. |
|
|
| TrancE_GyLLe |
| quote: | | mjaaaaaaaa, helt ärligt, finns fan inge äckligare o kyssa än nån som röker!!! måste vara nån jävligt snygg för att man ska göra det.... |
har du kysst nån med bak snus... skulle tro att de är äckligare...
Nej, jag tycker att man ska får röka på krogen.... |
|
|
|
|