|
Förbud eller ej mot rökning på krogen (pg. 3)
|
View this Thread in Original format
| AC. |
Jag tycker alla ska läsa igenom den hära tråden: Klick
Det är nog en av mina favorittråder genom åren här på TA kanske inte mest för diskutionen i sig utan utgången av den vilken jag är väldigt nöjd med :toothless |
|
|
| nekholm |
Får mej att tänka på det här citatet från bash:
i love it when people bitch in a bar about smoking, though
it's like "hey pal, i don't want to get lung cancer while i'm over here getting liver disease" |
|
|
| Proximus |
clickeli click
Där ser ni, rökning blir förbjudet från och med 2005.. ett jävla tag men it, jag är skitnöjd! |
|
|
| dbl |
| quote: | Originally posted by nekholm
Får mej att tänka på det här citatet från bash:
i love it when people bitch in a bar about smoking, though
it's like "hey pal, i don't want to get lung cancer while i'm over here getting liver disease" |
hahahahahahahahahahaha... hel ball citat.. hahahahaha :p
men som nån sa så finns ju alltid snus om man nu måste ha nikotin i sig..... o jag skulle tänka mig att när det förbjuds så kommer det att finnas andra alternativ till det där man fortfarande får i sig nikotinet... typ plåster o sån skit..
vilket isåfall inte skadar oss andra ickerökare.
sen på många ställen så kommer man inte kunna gå ut stup i kvarten för att röka... e det mycket folk i kön och så, kanske man inte ens får gå ut... o sen kan det bli ett jävla problem att komma in igen. |
|
|
| cviper |
Nästa logiska steg är ju helt klart att förbjuda alkohol på krogen... öhh. kanske :D :p
Naja, tycker att det är bra med rökförbud på krogen. Sen röker jag ju inte heller ;) |
|
|
| chjo |
| Dom gånger man vart på nått ställe där det vart rökfritt mår jag som en prins, ingen ofresh doft, klarare i huvudet.. kort sagt, bara fördelar med rökfritt.. |
|
|
| Virus |
| quote: | Originally posted by AC.
Jag tycker alla ska läsa igenom den hära tråden: Klick
Det är nog en av mina favorittråder genom åren här på TA kanske inte mest för diskutionen i sig utan utgången av den vilken jag är väldigt nöjd med :toothless |
Den tråden hade jag roligt med. Apropå utgången så känner jag mig fortfarande inte säker på att din att din professorpolare är helt pålitlig.*Tänder en Marlboro, tar ett fett halsbloss, njuter och blåser röken i nyllet på AC.*:D
Fan hörru, det ser inte kul ut inför nästa säsong. Råttsunda och ingen Kimpa |
|
|
| Glorie |
| på de två mest populära studentställena i linköping har man infört rökförbud, alla kvällar de är öppna. vilket lyft! Go flamman och Herrgårn! |
|
|
| Aendy |
| Älskar rökförbud. Sitter just nu med fullständigt ade kläder bara för att jag joinade en polare på en pub i nån timme! |
|
|
| Cloudburst |
| 100%, för rökförbud. Ögonen rinner och , plus allt stinker... :wtf: |
|
|
| ScuL |
i Holland är nya lagen infört nu..
alltså alla arbetsgivare måste skapa ett rökfrittplats när personalen ber om det.
sen 01.01.04 är det oxo förbjudet att röka i alla tåg och på järnvägstationer. om man inte gör det och järnvägspolisen ser dig koster det stora pengar :p
bara bra med det tycker jag.. PS för de som går till TE -> RÖK INTE I UTRECHTS STATION ;) du kommer garanterat att få problem.
jag undrar hur resultatet av en poll här skulle se ut.
i Holland är de mesta partybesökare ganska EMOT ett rökförbud.
50% tycker att rökare blir demoniserade (vilket skit :stongue: ) |
|
|
| SnAQ |
Jag röker inte så jätte mycket, men jag minns inte när jag drack en öl utan att röka en cigg...
Så, för mig att det totalt odiskutabelt att förbjuda rökning på ute...
Ska "vi" rökare inte få röka inne, så ska inte snusarna snusa inne, det luktar ju snus när dom kramar sin snus/tar upp sin portion snus... |
|
|
|
|