|
Förbud eller ej mot rökning på krogen (pg. 4)
|
View this Thread in Original format
| Cloudburst |
hmm, snus stör ju knappast någon annan? (om dom inte kastar dom på väggar och i tak, vilket är fruktansvärt kul)
Hur många gånger kommer man hem och "Oh, nej! vad jag luktar snus!"... :rolleyes:
Jag snusar inte själv.
Men jag kan förstå att rökare tycker detta är jobbigt, men detta förbud är det enda rätta enligt mitt tycke... ;) |
|
|
| dbl |
| quote: | Originally posted by SnAQ
Ska "vi" rökare inte få röka inne, så ska inte snusarna snusa inne, det luktar ju snus när dom kramar sin snus/tar upp sin portion snus... |
helt annan sak... rökning skadar andra.. snusning gör inte det..
samma sak som dem som säger att om det förbjuds att röka på krogen borde dem förbjuda alkohol också... men samma där.. rökning skadar andra, men alkohol gör inte det....
så jag tycker bara det e bra med att förbjuda rökning.. taskigt att låta oss icke rökare lida för ett behov andra har |
|
|
| staz |
| men ett par white lineZ skadar väl ingen annan heller`? ;) |
|
|
| n0bben- |
| quote: | Originally posted by dbl
rökning skadar andra, men alkohol gör inte det....
|
indirekt kan nog alkohol skada andra. :P
jag är ändå allergisk mot allt skit i hela världen så lite rök e skitsamma :p |
|
|
| dbl |
| quote: | Originally posted by n0bben-
indirekt kan nog alkohol skada andra. :P
|
tänkte ha skrivit med det.. men hoppades på att folket här inte va så dumma så dem skrev nått sånt ;)
hehe |
|
|
| dj_hysterix |
| förbjud skiten, punkt slut. :mad: |
|
|
| TrancE_GyLLe |
vet inte om det har pratats om det jag ska skriva om men jag provar..
när man är på krogen så tycker jag att det är mer folk som röker än dom som inte röker! är det inte så på uteställerna där "ni" är ute på???
å nån/några har kommit med förslaget "om du verkligen behöver nikotinet, ta en snus" va fan är de för argument?? det är ju som att säga, "fan jag är så sugen på ett äpple! ok här ta en banan!!??" de är ju helt olika saker...
undrar vart världen är på väg om man ska börja förbjuda allt som kan skada dej själv + andra. Ganska mycket saker som skulle behövas förbjudas då!!
personligen tycker jag att ciggaretrök + en god parfym luktar gott. men de är nog BARA jag som tycker så men det hör inte hit menmen... |
|
|
| Dj_ExOn |
| quote: | Originally posted by lonne
Jag tvivlar starkt på att beslutet kommer gå igenom redan till -05.
Jag tycker personligen att det vore bättre att införskaffa rökfria sektioner, precis som på resturanger. |
Jag tycker att de ska förbjuda rökning på dansgolvet istället och införa flera röksektioner på ställena.. :)
Gillar inte att dansa i röken av nån snubbes cigg även om jag själv är en rökare. :) |
|
|
| TrancE_GyLLe |
| quote: | | Jag tycker att de ska förbjuda rökning på dansgolvet |
du har en poäng där!!! även om jag tycker att men ska få röka på krogen så irreterar jag mej på att folk (även jag) viftar med ciggen så de händer ju ganska ofta att man bränner någon eller blir bränd själv!! så ett rökförbud på dansgolvet skulle vara en bra lösning... |
|
|
| SteveTranz4ever |
| quote: | Originally posted by TrancE_GyLLe
du har en poäng där!!! även om jag tycker att men ska få röka på krogen så irreterar jag mej på att folk (även jag) viftar med ciggen så de händer ju ganska ofta att man bränner någon eller blir bränd själv!! så ett rökförbud på dansgolvet skulle vara en bra lösning... |
Exakt cigaretter och ölglas/drinkar hör INTE hemma på ett dansgolv... Har fått min beskärda del av brända hål i favvo skjortor och glasskärvor under skorna :mad: |
|
|
| JayBee |
| jag undrar om låten "dirty sticky floors" har med dans golv att göra? när jag hör den låten tänker jag i alla fall på någon klubb som folk har spillt öl på golvet så att det blir sådär geggigt och klistrigt när man går på det. smutsigt med fimpar här och var osv. :) |
|
|
| AC. |
| quote: | Originally posted by TrancE_GyLLe
undrar vart världen är på väg om man ska börja förbjuda allt som kan skada dej själv + andra. Ganska mycket saker som skulle behövas förbjudas då!!
|
Jag tror faktiskt inte det finns så mycket som inte redan är förbjudet, som skadar dig och andra och dessutom är en stor börda för samhället. Fast du kanske vet något som jag glömt? |
|
|
|
|