|
Förbud eller ej mot rökning på krogen (pg. 9)
|
View this Thread in Original format
| JayBee |
| quote: | Originally posted by Goldiluxe
Jaja..
Man ska inte vara elaka mot folk som ar allergiska, och man ska heller inte vara elak mot den som mobbas, darfor ska mobbaren flytta, inte offret.
Jag har angrat, mig, jag haller MED ER.
SLANG UT MIG PA GATAN DAR JAG HOR HEMMAAAA!
:eyespop: |
äsh nu ska vi inte vara sånna! :) jag förstår hur du känner oxo. altså du har poäng i det du säger men det har vi oxo. man får helt enkelt kompromissa. ;) |
|
|
| Goldiluxe |
| quote: | Originally posted by staz
ne men du kan få ha rymd dräkt på dig på krogen då kan du röka så mkt du vill :) |
Na men jag tycker faktiskt likadant.
Kanns sakrast sa, och eftersom andra vet mitt basta sa har ni nog ratt.
Jag skulle antaligen roka mindre.
folk skulle do i mindre skalor och ingen behover fa brannhal pa sin H&m T shirt som faktiskt kostade 59.90.
Arligt.
Jag haller med, andra ska inte behova ta del av min skit. |
|
|
| dbl |
Na men jag tycker faktiskt likadant.
Kanns sakrast sa, och eftersom andra vet mitt basta sa har ni nog ratt.
Jag skulle antaligen roka mindre.
folk skulle do i mindre skalor och ingen behover fa brannhal pa sin H&m T shirt som faktiskt kostade 59.90.
Arligt.
Jag haller med, andra ska inte behova ta del av min skit. |
hehe.. självklart vet inte andra ditt bästa... ingen som har sagt något om det heller... självklart e det ju inte heller bra att röka.. inte bra att supa heller för den delen.
och som du sa... e ju inte bara alkohol som e jobbigt eftersom det kan spillas på en.. man kan få ett trevligt brännhål på sin skjorta/tröja.... och en annan sak... H&M t-shirt... har inte ens en sån liggandes längst ner i min garderob.... hade ett linne, men det köpte jag bara för att ha på ayia napa.. + att jag va ute med min inte så shopping glade kompis som vill in till stan och sen ut så fort som möjligt.. så blev typ bara H&M och nån annan affär.
men känner ju inte för att få ett brännmärke i en skjorta som kostar 800 spänn heller för den delen... e det ju bättre om nån spiller en drink på den. |
|
|
| Glorie |
| quote: | Originally posted by JayBee
ja då, jag har bara ömma sidor |
;)
| quote: | | du får helt enkelt ta mitt ord för det |
ok, jag får göra det
:) kram på dig jockesmocke
Jag har angrat, mig, jag haller MED ER. |
på nåt sätt tror jag inte den här diskussionen nånsin kommer dö ut. men bra om vi lyckats få EN person till insikt iaf. (att rökrum är att FÖREDRA för alla som vill röka)
som nån sa i tidigare.. "det är väl 35:e gången tråden e uppe"
| quote: | | ingen behover fa brannhal pa sin H&m T shirt som faktiskt kostade 59.90. |
haha, du var bara tvungen att vara sådär sarkastisk va?
:disbelief |
|
|
| Goldiluxe |
dbl.
Halla dar kop blabar!!! :D
I was just taking the piss out of you!
skojar ju bara lite.
softa kofta.
HM ar kanon for basic grejer. |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by mindshooter
hmm, tänker o tänker..kan faktiskt inte komma fram till varför :) |
Jag menade att det är betydligt fler som blir stötta av att bordsgrannen sitter och "drar en lina" än det är som blir stötta av att någon sitter och röker.
Ifall du snabbt tar bort en bild som verkar anstöt på folk måste du väl lätt inse att "folk som drar linor" inte bör vistas bland folk, då de kommer verka oändligt mycket mer anstöt än bilder på internet.
Således förstår jag att rökare kan tycka att de själva ska få vara på krogen, men att knarkare inte ska få vara det.
Jag vet att det är en annan diskussion, men jag var tvungen ;) |
|
|
| mindshooter |
| quote: | Originally posted by reveal
Jag menade att det är betydligt fler som blir stötta av att bordsgrannen sitter och "drar en lina" än det är som blir stötta av att någon sitter och röker.
Ifall du snabbt tar bort en bild som verkar anstöt på folk måste du väl lätt inse att "folk som drar linor" inte bör vistas bland folk, då de kommer verka oändligt mycket mer anstöt än bilder på internet.
Således förstår jag att rökare kan tycka att de själva ska få vara på krogen, men att knarkare inte ska få vara det.
Jag vet att det är en annan diskussion, men jag var tvungen ;) |
haha ok...ganska långsökt men jag förstår vad du menar... och härmed följer mitt försvar:
Först vill jag säga att det inte var jag som tog bort bilden, det gjorde jaybee, UTAN uppmaning från mig...jag fick veta det här idag och då var den redan borta. Däremot påpekade jag att allt gått rätt till, eftersom upphovsmannen till sprattet själv tog bort bilden när han såg att nån tog anstöt.
Angående din jämförelse. här på forumet vill jag att alla ska kunna trivas så bra som möjligt, därför är det bra om saker som väcker anstöt kan tas itu med. Om det nu hade blivit sig så att Jaybee inte tagit bort bilden, och ett gräl hade uppstått. Då hade jag fått gå in och besluta hurudvia Glorie var överkänslig, eller om Jaybee gått över gränsen. nåt jag inte tänker göra nu.
Samma sak gäller på krogen i så fall...om någon väcker anstöt genom att dra en lina (förutsatt att det är lagligt som cigg) så kan man sedan dömma om personen som tar anstöt är känslig...eller om personen som drar en lina är okänslig. Det är en sakfråga. Men min poäng var, att även om linan väcker anstöt (kanske på samma sätt som någons utmanande klädsel eller som några av er andra kanske ser på andra sexuella läggning) så skadar den inte dig, och därför har du inte rätt att ta den rätten ifrån personen (nu är det olagligt, men du förstår).... Alltså, du har lika lite rätt att tvinga nån att sluta dra en lina som att sluta vara gay egentligen. För du har inte med det att göra, om det inte vore för lagen så skulle det vara så.
Jag ifrågasätter följaktligen inte heller folks rökande, utan säger snarare att dom gärna får göra det nånstans, där jag inte dör på kuppen. Hade röken inte skadat mig, då hade jag skitit i vilket.
självklart kan inte allt som väcker anstöt tas bort, varesej det gäller krogliv eller forum..man får diskutera fall för fall....och om regler var glasklara, så skulle inte en moderator behövas, jag är här för att ta besluten när tvister dyker upp...
hoppas du hänger med :) |
|
|
| staz |
| d kan ju alltid vara en lina krossade koffeinpiller som nån drar :) |
|
|
| Glorie |
Då hade jag fått gå in och besluta hurudvia Glorie var överkänslig, eller om Jaybee gått över gränsen. nåt jag inte tänker göra nu. |
varför inte? tycker inte att det är nåt konstigt precis, att jag reagerar på en närbild där en kille runkar!? och jag har inte nåt emot snoppar. jag vet att ALLA tror det. har fått höra kommentarer både från höger och vänster. |
|
|
| Virus |
Samma sak gäller på krogen i så fall...om någon väcker anstöt genom att dra en lina (förutsatt att det är lagligt som cigg) så kan man sedan dömma om personen som tar anstöt är känslig...eller om personen som drar en lina är okänslig. Det är en sakfråga. Men min poäng var, att även om linan väcker anstöt (kanske på samma sätt som någons utmanande klädsel eller som några av er andra kanske ser på andra sexuella läggning) så skadar den inte dig, och därför har du inte rätt att ta den rätten ifrån personen (nu är det olagligt, men du förstår).... Alltså, du har lika lite rätt att tvinga nån att sluta dra en lina som att sluta vara gay egentligen. För du har inte med det att göra, om det inte vore för lagen så skulle det vara så.
Jag ifrågasätter följaktligen inte heller folks rökande, utan säger snarare att dom gärna får göra det nånstans, där jag inte dör på kuppen. Hade röken inte skadat mig, då hade jag skitit i vilket.
|
Lagen var ordet.... Jantelagen!
Att man kan störas av rök förstår jag, men att ta mer illa upp om man ser någon dra en lina?
Att folk inte gillar rök och Brännhål på kläder förstår jag, men att man blir ännu mer upprörd av att se några sitta och dra en lina är enligt mig helt obegripligt. Det tolkar jag som en rädsla för det främmande och framför allt obehagligt blir det om sällskapet i fråga ser ut att ha trevligt. Fy bövulen! Hur kan dom göra så här mot oss? Vilka tror dom att dom är? |
|
|
| Goldiluxe |
Alla verkar knarka ganska bra har :D!!!
vad sota ni ar som skriver sadar ang dra linor.
folk pa cola verkar inte sarskilt trevliga alltid kan jag val inte pasta... hmmm |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by Virus
Vilka tror dom att dom är? |
"Dom" är gissningsvis 99% av befolkningen, dvs en ganska blandad skara människor. Frågan är väl snarare vilka den sista procenten tror att de är? |
|
|
|
|