return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 2 3 [4] 5 
för de som gillar det hård (pg. 4)
View this Thread in Original format
ScuL
haha :D Nu måste jag säga sanningen.. ;)
Bara med datoren. :rolleyes:

Första mix har jag gjort med extrem mycket detalj.
Jag lyssnar varje nummer två gånger så jag vet när jag ska mixa in och ut. Resultaten är klockrent. Liten eftermixa med CoolEdit och man får den perfekta albummix.
Du måste tar tid att göra en mix på den här sätt..
Jag gör det varje månad så att jag har en albummix av de senaste låtarna :)

Den andra har jag gjort komplett live, utan förberedelse..
Trots att jag använder datoren har jag faktiskt fast den samma setup som när man använder CD lr vinyl.
Jag har två ljudskortor. Den första går till högtalarna; och den andra går till hörlurar, jag bruker aldrig BPM-mätare lr auto-beat-match och sånt. Alltså en relativ realistiskt set-up..

Jag har nånstans mixat med vinyl och CD:or hos kompissar men då jag festa för mycket finns det ingen råd kvar att köpa mitt egna TT:s
Kanske snart, för att jag ska ta det lungt med festorna de nästa månader..

quote:
Originally posted by Glorie
den exklusiva mixen var me bra :) sista låten mixad av scul? ehh....shajt :) coolt.

just a tone hade ja inte ens hört ex :( eren ny elle? hmmm


japp.. den sista är en hardstyle låt som jag har remixad (nytt ort? :D)
tyvärr kommer det inte på vinyl för att producenten tycker inte det finns nödvändigheten att göra en 'zappaman - remixes vinyl'.. :(

just a tone står på sista albumet av Cosmic Gate :)
Glorie
scul, har du funderat på att slå igenom professionellt elle? :)
mäkta bra ;)
cool2002
wow Scul din hardtrance är så ass cool när jag hör igenom den första

hardtrance hardtranc15.mp3 så får jag gammal minne tillbacka

till tiden då jag lyssnade på thunderdome
ScuL
quote:
Originally posted by Glorie
scul, har du funderat på att slå igenom professionellt elle? :)
mäkta bra ;)


med va? dj:a lr producera?
i'm constantly trying to go professional with my own produced tracks but it's pretty hard. i've had contact with an italian label (the label where the original zappaman tune was released) and also with a dutch label (straight on records). they think (i quote) that i made the best demos they've heard in at least one and a half years and they would like me to continue doing my stuff; but it just lacks the little bit extra that I need to get my own vinyl produced.

because i only use software (can't afford hardware) it is quite hard to produce professional-alike records..

i'm going to buy a midi keyboard to use it with Reason (software) so that will actually be my first piece of hardware .. i hope to create some new basslines and leadsynths with that. :D

anyway i'm constantly working on improving my songs though it isn't that easy when you're trying to reach a higher level each and every time. (get stuck with the same stupid melodies over & over again :( )

about DJ:ing... i like it in my sparetime.. might do it semi-professional but it costs too much money (the records). money I could better use for some new hardware equipment in my 'studio' hehe :D

cool2002> okej. bra att du gillar det :)

btw för alla.. jag ska försöka att göra min sextonde mix innan jag åka skidor.. dvs > innan fredag. hoppas jag har tillräckligt tid kvar. :nervous:
reveal
laddar hem mixen nu

du har inga låtar du själv gjort uppe för nedladdning?
Vizay
scul: säger bara hang in there....försök få tag på lite begagnad utrustning osv. så du kan producera lite najs grejer....låter ju skitbra :D
ScuL
quote:
Originally posted by reveal
laddar hem mixen nu

du har inga låtar du själv gjort uppe för nedladdning?



Zappaman - Never Stop (ScuL remix)
ScuL - Feel the Drumz (béta)
(This one might be released, need to improve some parts)
ScuL - High Volume(inte färdig)
dj_hysterix
nice tracklist, tankar hem den nu :)
dj_hysterix
SKITGRYM MIX ! :crazy:
Glorie
weeeeeeee, ja e glad för ja e den enda som fått sculs senaste mix nummer 16 :) hihihihihi :)

han kanske vill skriva om den själv...så ja aaaa....ni kan ju klura lite själva om ni vill ha den kanske ;)

ScuL
okej...

jag e tillbax från sverige igen :)


har inte så mycket tid just nu att skriva en hel del om min sensaste mix men här är adressen och tracklistan:

01 Avex - Techno Radio FM (extended version)
02 Daniele Mondello - Kamikaze (Activator remix)
03 Mavor vs Mark Nails - Move
04 Schwarzende - Bow Wow (Brain Ovulation vs Schwarzende remix)
05 Pavo and Zany - Here we Go (original edit)
06 Technoboy - Tales from a Vinyl (chapter two)
07 Analogic Disturbance - Hunting 1
08 Technic Driver - Time Out (original mix)
09 Pavo and Zany - Porn (original mix)
10 Supermarco May - Hardstyle (H-Traxx)
11 The KGB's - The Disco Fan (Hardisco mix)
12 Nilldrive Project - Nillstyle
13 Bass Terrorist - The End of the Earth
14 Luna meets Trilok and Chiren - Hear me Now
15 DHHD - The Anthem

Ska skriva liten mer imorgon (jag hoppas :))

Klicka HÄR att lada ned.
Glorie
GRYMT! Tack! :) :) :)
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 [4] 5 
Privacy Statement