return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: [1] 2 3 4 5 6 7 
wat voor tafels en mixer gebruiken jullie?
View this Thread in Original format
robin
viel een beetje teverwachten na mijn eerdere topic over de platen, nougoed wat voor tafels en mixer gebruiken jullie? nieuw of 2e hands?
en waar zijn jullie mee begonnen? gelijk met top equipment of met goedkope (rot)zooi? en was dit achteraf gezien wel zo verstandig (gaat enkel op in het laatste geval denk ik)

dank u

robin
Pjotr G
mixer> Numark DM2002X (gelijk goed gedaan, niks mis mee)
draaitafels> Numark TT1700's (niet echt je van het; maar goed genoeg voor mij)
Jesse
ook maar ff replyen :)

ben begonnen (en heb ze nog steeds) met 2 Monacor DJP-120, heb ze goedkoop gekocht omdat ik toen nog niet wist of ik t wel wat vond. Inmiddels kan ik zeggen dat ik t erg leuk vind nog en nu ook voor technics aan t sparen ben (al schiet t niet op).
T zijn beltdrives, dat merk je wel goed.

Verder heb ik een Behringer DX 500 mixer, voldoet aan alle eisen.

Ik heb dus geen superdure set staan maar om lekker mee te beginnen en aan te kloten is het zeker wel goed.
Leander
Ik ben iets minder dan 1,5 jaar geleden begonnen met twee goedkope tweedehands belt-drive tafels en een nieuwe Behringer DX500 mixer.

Achteraf heb ik er geen spijt van. Wel merk ik nu dat ik toe ben aan het echte werk en heb bijna genoeg geld voor twee technics tafels. Om te beginnen waren mijn tafels prima, maar om technisch echt verder te komen moet ik betere tafels hebben. De mijne draaien gewoon fundamenteel instabiel en dat merk je bij het mixen. Vooral de afgelopen week bij het opnemen van m'n laatste set begon het me ernstig te irriteren dat ik (te) veel tijd kwijt ben met het corrigeren van m'n tafels :whip:
Apoptosis
Ik heb een Gemini PT-2400 draaitafel met een Tonar Banana element, en daar ben ik zeeeeeer tevreden mee! Lekker sterke motor.

Verder heb k sinds kort een Gemini UMX-7 mixer. Ook een heel leuk dingetje, hoewel ik weinig verstand van mixers heb...

Moet nog een 2e draaitafel hebben en eventueel een koptelefoon, maar die komen als k mn belasting terug krijg :thepirate . kweet alleen nie wat voor TT kmoet nemen.. kzou op zich wel weer een PT-2400 willen, maar die worden die meer geproduceerd :(.
Six4Eight
Ik ben nu eh, jaartje of 4 5 met platen bezig, weet het niet eens mij. Heb 2 Technics 1200's met Ortofon Concorde Pro elementen. Daarnaast een Vestax PCV 275 als mixer, Pioneer CDJ 800 als extra CD speler en een Sony MDRV 700DJ hoofdtelefoon. Al is die laatste aardig aan vervanging toe, die gaat nu 3 jaar mee en barsten beginnen in het leer te ontstaan :(

Ben trouwens begonnen met een Numark DM 2002X en een dubbele Numark CD speler (CDN 22). Later een Stanton STR 8-60 platenspeler erbij, en toen de hele handel verkocht en langzaam maar zeker het bovenstaande aangeschaft.
eieregooie
2x Technics SL1210 M3D met
2x Ortofon Concorde Pro
1x Dateq XTC
1x Pioneer SE-450

Ben begonnen met 2 belt-drive soundlabjes... Volgens mij op zich wel goed voor je ontwikkeling... Had hiervoor een Numark DM1002EX mixer, welke overigens nog in de aanbieding is ;)
Chicane
2x Technics SL1210 nieuw
2x Ortofon Concorde Pro elementen
1x Dateq XTC 3 kanaals mixer
1x een geleende MDR-V500 koptelefoon

In de planing staat nog een Philips EFX-500 effecten doos dingetje en een eigen koptelefoon :D
eieregooie
Ik heb trouwens ook alles nieuw gekocht :) M.u.v. die soundlabjes toen...
Ding Chavez
Ik ben begonnen met:

2x Technics SL1210-M3D
2x Ortofon banaantjes :)
1x Numark 3001x
1x Sony MDR-V700

En ik doe het er nog steeds mee :) Ik heb er bewust voor gekozen om met technics te beginnen omdat ik anders toch later op technics zou gaan overstappen. En bovendien ga ik ervan uit dat deze tafels nog heeeel wat jaartjes meegaan.
Achteraf gezien zou ik misschien een andere mixer gekocht hebben. Het geluid vind ik niet helemaal geweldig en de crossfader is een echte scratch-dj crossfader. Maar op zich red ik het ook wel zonder crossfader :)

GreetZ, DC

AFTERNATIVE
2x Technics SL 1200 MKII
1x Vestax PMC 170a
1x Technics RPDJ 1200 Koptelefoon

Ben nu aan het sparen voor een Dateq XTC, maar dat kan nog wel even duren (alsk mn vakantiegeld gestort krijg)

Ben begonnen met 2 Pioneer CDJ 100s cd spelers + Pioneer DJM 300s mixer (december 2001), geen spijt van gehad, want daar heb ik goed op kunnen oefenen, na ruim een half jaar overgestapt op platen,dat doe ik nu vanaf september, en afgelopen vrijdag voor het eerst ergens voor publiek gedraait:cool:
DjRV
ben 2 jaar geleden begonnen met 2 zeer oude beltdrive tafeltjes die een draai knopje hadden om de pitch te regelen.
dat was verstandig om daarmee te beginnen,want van te voren weet je niet of het allemaal gaat lukken zoals je wilt.Plus het extratje dat als je het op die dingen kan kan je het in principe op elke tafel..
Heb een half jaar daarna nieuwe Technics sl1210's gekocht.

2 x technics sl1210
1 x dateq XTC
1 x pioneer cdj100s
1 x technics rpdj1210 (koptelefoon)
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 3 4 5 6 7 
Privacy Statement