return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: [1] 2 3 4 5 6 7 
SWE-TA skiva?
View this Thread in Original format
ScuL
Jag har tänkt på det tidigare... men nu ska jag äntligen göra ett tråd.

Jag vet att det finns flera producenter här.. jag till exempel, men oxo Smekbar, Dioxys, osv. Kanske är det en kul idé att mixa ihop en skiva som består endast av låter gjort av TA-medlemmar.

Först måste jag veta vem producerer och vill jobba med den här 'projekten'.. :)
Vad tycker ni?
SteveTranz4ever
Jag tänkte faktiskt på det här om dagen...
Vi harju en del producenter som sagt och några DJs.
Den som inte producerar kan ju DJa ihop en officiell mix... jag föreslår då Jre... du har ju pinoeer grejjer å allt hemma :)

Vilka har vi som sagt då

Vizay
Endre
Dioxys
Robstar (kanske har nån han inte släpper på nån label(hoppas))
Smekbar
+ fler
Jre
Låter som en bra ide!

Om det ska mixas ställer jag gärna upp men...

Det är säkert fler som vill mixa så alla som
vill kan ju lämna sitt bidrag så röstar vi fram
bästa Mixen eller nått :)

/ Jre
ScuL
Kul att ni är interesserad :D

Jag vet inte om du vet Steve men jag producerar också.
Har aldrig laddat upp låter för provning eftersom jag skicker till skivbolaget först innan jag kan publicera de på näten.
Glorie
Vilken schyst idé! det hade jag faktiskt inte tänkt på innan.. (som många verkar ha gjort) ;) ja måste säga att jag nog tycker det skulle va roligare om de som producerar låtar får vara med på skivan elle??? LÄTT att Dioxys & Starfall ska vara med! :D

På det sättet får ju fler personer vara med? Å andra sidan är det ju inget som hindrar oss att göra ytterligare en skiva me en mix :) En sån här skiva behöver ju inte bli dyr heller... runt en 30 kr? eller va tror ni? :) skivkostnad och porto.. plus en tia för oväntade utgifter eller fodral :)

mycket bra idé! tål att upprepas :):rolleyes: :rolleyes:
ScuL
quote:
Originally posted by Glorie
Vilken schyst idé! det hade jag faktiskt inte tänkt på innan.. (som många verkar ha gjort) ;) ja måste säga att jag nog tycker det skulle va roligare om de som producerar låtar får vara med på skivan elle??? LÄTT att Dioxys & Starfall ska vara med! :D


klart att dem ska.. annars har vi inte tillräckligt material för att lägga till skivan. :)

kanske kan jag försöka att göra liten hardtrance för skivan.. (vet inte om jag klarar men ska försöka iaf) :D
SteveTranz4ever
quote:
Originally posted by Glorie jag nog tycker det skulle va roligare om de som producerar låtar får vara med på skivan elle??? LÄTT att Dioxys & Starfall ska vara med! :D

Det var ju de som var tanken ;)


quote:
Originally posted by ScuL
Kul att ni är interesserad :D
Jag vet inte om du vet Steve men jag producerar också.
Har aldrig laddat upp låter för provning eftersom jag skicker till skivbolaget först innan jag kan publicera de på näten.

Skulle va kul att få höra dina alster nån dag :)


Sen får ni DJs ha lite catfight om vem som ska mixa men jag tycker vi börjar med en skiva som vi föröker bygga på kvallitet framför kvantitet ;)


quote:
Originally posted by ScuL kanske kan jag försöka att göra liten hardtrance för skivan.. (vet inte om jag klarar men ska försöka iaf) :D

Är det inte bättre att vi får höra lite av dina äldre alster då ? Trance om du har... går ihop bättre med övrig musik i en trancemix liksom :)
ScuL
quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Skulle va kul att få höra dina alster nån dag :)
-----
Är det inte bättre att vi får höra lite av dina äldre alster då ? Trance om du har... går ihop bättre med övrig musik i en trancemix liksom :)


nja :P jag har aldrig produceret trance :eek: jag gör bara hardstyle alltså därför sa jag att jag ska försöka liten hardtrance. men det e inte fel att avsluta mixen med en liten hårdare tune, lr? :)
SteveTranz4ever
quote:
Originally posted by ScuL
nja :P jag har aldrig produceret trance :eek: jag gör bara hardstyle alltså därför sa jag att jag ska försöka liten hardtrance. men det e inte fel att avsluta mixen med en liten hårdare tune, lr? :)

Ahh tyckte du skrev du skulle göra en hardcore ;) he he men en hardtrance e ju najjs !!!
mindshooter
Är väl bättre om man får ladda hem skivan med omslag och så själv tycker jag :) annars blir det fett jävla projekt hehe :p kommer gå segare än t-shirts...

Vi kan ha en mix tävling och en Cd omslags tävling...jag leker gärna med omslagen nämligen..men jag kan tänka mig att det finns fler som gärna gör det här...*host*shytrance*host*

SteveTranz4ever
Lite svårt ändå att tävla om vilken mix som e bäst om det finns tex. 3 som mixar.
Då ska dom som vill rösta ladda hema alla å lyssna igenom alla för att sen bestämam vilken som ör den officiella...

Dock har jag inget konkret förslag på hur man löser det smidigare...
mjz
hmm... jag skulle kunna vispa ihop nåt totalt oharmoniskt, utan taktkänsla och som låter som man kört det genom nintendo 8-bitars ljudjort... men annars är det nog bäst jag håller mig utanför... ;)
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 3 4 5 6 7 
Privacy Statement