return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 [2] 3 4 5 6 
Sweta radio (pg. 2)
View this Thread in Original format
dj_hysterix
quote:
Originally posted by Nyx
hehe..jag lyssnade på lite thunderdome och dyl. förr..men det är framförallt acid och hardtrance som jag lyssnar på nuförtiden och även en del melodic trance, psytrance och dancemusik! :D

låttips: Revolution Team vs The Snake - Let's Drum The Boomstick (skön gammal hardcorelåt!)


jag hittade inte den där låten...kan du skicka den om du har msn ? eller stäväs ftp ? :clown:
St_Andrew
quote:
Originally posted by Glorie
:crazy: :crazy: :crazy: man behöver inte mixa va? :p räcker väl om man spelar olika låtar... mellanrum emellan gör ju ingenting :p hehee


hehe hoppas det för jag kan / har inte alla grejer för att mixa..

Tycker man får spela vad man vill e ju liksom halva det roliga att få höra alla andra vad dom lyssnar på och så!
SWE_TRANCE
jag har ju lirat en hel del radio faktiskt, dock ingen mixning...
Så när det finns tid så kan jag spela mé :)
RebeL9
jag lirar gärna :-)
mycket bra idé
Vizay
låter som en ypperligt bra ide :)

kan ju helt enkelt göra så att dom som kan och vill mixa får göra det, dom som inte har mäjlighet eller helt enkelt inte vill mixa droppar lösa låtar....vi håller det kravlöst så byggs inga förväntningar upp lixom :)
TrancE_GyLLe
ok..
men hur går d till i praktiken.. jag vet hur man lyssnar (inte så svårt:))

men hur gör man om man ska sända...
eller om man ska mixa med ett mix prog??
St_Andrew
quote:
Originally posted by Vizay
låter som en ypperligt bra ide :)

kan ju helt enkelt göra så att dom som kan och vill mixa får göra det, dom som inte har mäjlighet eller helt enkelt inte vill mixa droppar lösa låtar....vi håller det kravlöst så byggs inga förväntningar upp lixom :)


Precis min tanke!

nu har jag skrivit upp vilka som är intresserade av att spela nu i första posten. Vizay du e me oxå va? =)
TrancE_GyLLe
du kan ta bort (?) bakom mej!!!
jag är defenetivt med...
zamson
jag är också intresserad av att broadcasta mina livesets

skulle vara kul o fixa en hemsida om radio projektet går bra - hjälper gärna till med mina webdesign skills haha ;)
Vizay
jag bangar aldrig på att mixa lite radio :D

SteveTranz4ever
Nu har inte jag läst alla poster (bakis) men iaf jag kör min webradio för jämnan, i princip är den online lika ofta som min FTP... händer att jag kör Connector aka. Mr Lehtos set...
Jag har funderat många gånger på att köra teman för att uppmärksamma våra egna DJs...
Jag sitter för övrigt på BBB = 10Mbit och "sänder" på 112kbps
Bara haka på å lyssna... ingen jobbig reklam, jag lovar ;)



http://tranz.mine.nu:8000
SWE_TRANCE
För att kuna sända radio så behöver man ett ljudkort och winamp installerat. Till winamp behöver du ett SHOUTcast DSP Plugin. På SHOUTcasts hemsida kan du läsa om allt som behövs...

Får ni problem med att fixa detta så kolla på Winamp Forum
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 [2] 3 4 5 6 
Privacy Statement