return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: [1] 2 3 4 5 6 7 8 
Paintball
View this Thread in Original format
JayBee
Jag är själv lite av en paintball fantast :) och tänkte bara kolla, om jag skulle arrangera en förmiddag ute i skogen skulle det vara någon intreserad överhuvudtaget?

[i stockholm]

hehe vilken rolig groda som lipar
SteveTranz4ever
Ha ha... de skulle ju va as ballt, kan väl inte bli mycke grabbigare än att få panga på varandra som cowboys & indianer :gsmile:

Jag tror dom flesta frågar sig och hänger med beroende på vad det kan kosta... :)

Jag tar med mig kameran ( Kamerakillen får man inte skjuta på men han får skjuta på alla ) :tongue2
JayBee
quote:

( Kamerakillen får man inte skjuta på men han får skjuta på alla ) :tongue2


haha... det brukar bli tvärtom :D

Jo ok kostnaden är tyvär hög om man inte redan har en paintball bössa som mig :)

man kan dra ner kostnaderna med några smarta tips från mig.

1) hyr alldrig på lördag/söndag. de flesta har stängt på söndag vilket innebär att man måste hyra till måndag och det kostar mer.

2) hyr bara bössan och inga kläder. kostar mindre. (fast om man inte har egen camo hemma så syns man jävligt tydligt och sabbar stämningen lite :) )

3) Ett litet paket bollar kostar 90 öre/bollen. medans ett stort paket kostar kanske bara 40-30 öre/bollen. så gå ihop ett gäng på 4 eller så och köp ett jätte paket.

men självklart så om det blir något fixar jag allt detta.

kostnader kan variera men oftast några hundra. typ 200-500 kr:- och då spelar man en hel dag. (4-6 timmar)
Treo
Ahh, paintball är grymt skoj! Jag är eventuellt på, beroende på när detta händer..
JayBee
quote:
Originally posted by Treo
Ahh, paintball är grymt skoj! Jag är eventuellt på, beroende på när detta händer..


det beror helt på "ER". om 3 veckor så slutar jag jobba och är ledig ända tills oktober någon gång. när som helst där går bra.

men det här är det största problemet med paintball: hitta en tid då alla kan :P
Vizay
jag bangar inte på att hänga med...har aldrig kört men det verkar så jävla grymt kul :D

kan iofs bero lite på vvad kostnaden går på men jag får väl offra lite i värsta fall :)
Connector
paintball är ju kul. Jag är med om det blir ett passande datum och om lönen inte är bortsupen =)
reveal
paintball är riktigt skoj :D fast jag åker inte till sthlm för att lira :p

btw, det brukar vara 18-årsgräns för att spela, så ni vet
NooN
Paintball är kul som fan...om man inte får en boll i käften som jag fick :rolleyes:
JayBee
quote:
Originally posted by reveal

btw, det brukar vara 18-årsgräns för att spela, så ni vet


Jag kan köpa ut åt er 16 åringar :D

nä men man kan hyra under 18 med målsmans tillåtelse eller nått i den stilen. (jag vet för jag har gjort det en gång i tiden :) )

Kongo_kim
quote:
Originally posted by NooN
Paintball är kul som fan...om man inte får en boll i käften som jag fick :rolleyes:



hahahahahgahahahahahhahahahahahahahahhhahahahaha :D

Borde ha video filmat det. jag hade fan garvart ihjäl mig.
reveal
quote:
Originally posted by Kongo_kim jag hade fan garvart ihjäl mig.


hade nog inte jag gjort, det är ju fan skitfarligt att få en boll i munnen... men jag antar att du hade skydd? dvs bara "färgstänk" som kom in? en hel boll in i munnen lär ju inte vara trevligt
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 3 4 5 6 7 8 
Privacy Statement