|
MxStream is kut, klote, bagger, etc....
|
View this Thread in Original format
| trancenation |
wat is mxstream een hoop gezeik. ik zal het effe uitleggen.
begin januari 2001:
ik zag op mxstream.nl dat mxstream bij mij in april beschikbaar zou zijn. ik kon me toen al aanmelden om 50% korting op alle aansluitkosten en randapparatuur te krijgen en VOORKEURSBEHANDELING!. mooi dacht ik, dus ik meldt me aan.
eind april 2001:
ik vraag me inmiddels af waar het nou blijft. ik bel casema:
ik: "waar blijft het nou?"
casema: "dan moet je kpn bellen."
ik: "ok...."
ik bel kpn.
ok: "waar blijft het nou"?
kpn: "er is een probleem met de centrale. die is namelijk vol"
ik: "oh das niet zo mooi. maar ik zou toch voorkeursbehandeling
krijgen?"
kpn: ja...uh....hoe heet dat uh......" [standaard kpn gelul"]
na vele telefoontjes met casema en kpn bel ik gisteren kpn.
ik: "waar blijft het nou?"
kpn: "de centrale is sinds vorig week weer open. de monteurs hebben gisteren uw telefoon lijn gecontroleerd en die is geschikt."
ok: " ok... mooi.... eindelijk... Uh, hoe lang gaat het nu nog duren?"
kpn: "ik schat nog 2-3 weken."
ik: "ok, bedankt"
en vandaag kreeg ik een brief binnen van kpn. het schijnt dat ik een usb modem heb aangevraagd. maar die kan niet in combinatie met isdn. daarom "verzoeken wij u vriendelijk een nieuwe aanvraag in te dienen."
daar klopt dus ook geen ruk van. ik heb duidelijk een ethernet kaart aangevraagd.
OH GEWELDIG! mag ik nog een keer alles in vullen! kom ik weer onderaan de lijst en is de centrale weer binnen de kortste keren vol. mag ik WEER 3 maanden wachten. na 2.5 uur bellen met kpn en wanadoo. wanadoo wil wel helpen, maar kpn blijft lomp bezig. ze kunnen niet effe hun database aanpassen om van "usb" "ethernet" te maken. nee dat kan niet. en ik moet ook 10 werkdagen wachten tot ik het opnieuw aanvraag. want anders gaat het fout in de administratie. nu gaat het dus nog 1.5 maand duren voor ik weer iets hoor over een aansluiting...
kpn.
pff..... nu zit ik dus nog 1.5 maand met mijn klote casema kabel abonnement van 3k/s.
dus mijn vraag luidt:
hoe heet die soort organisatie van de overheid ook al weer die alle telefoon bedrijven in nederland in de gaten houdt?
Robert |
|
|
| Boss |
Geen idee wat het antwoord op je vraag is....
Maar ik heb zelf ongeveer 1 weekje zitten twijfelen tussen MxStream en @Home.... ben ik ff blij dat ik toch @Home heb gekozen :D Helaas voor jou, en gelukkig voor mijn download snelheid is @home niet overal beschikbaar... |
|
|
| Carte Blanche |
De OPTA moet alles is in de gaten houden...
Alsje...
later |
|
|
| raoel |
Maar er zijn toch meerdere aanbieders van een ADSL verbinding.
En toch niet alleen KPN/mxstream.
Want dan neem je gewoon een andere.
Of is dat net als bij de kabel zo geregeld dat die per regio verdeeld zitten zodat er eigenlijk nog geen concurrentie is en dus de prijzen (ik heb chello) belachelijk hoog liggen. (paps en mams betalen toch :D:D:D dus maakt het eigenlijk niet veel uit) |
|
|
| Blik |
| quote: | Originally posted by Boss
Geen idee wat het antwoord op je vraag is....
Maar ik heb zelf ongeveer 1 weekje zitten twijfelen tussen MxStream en @Home.... ben ik ff blij dat ik toch @Home heb gekozen :D Helaas voor jou, en gelukkig voor mijn download snelheid is @home niet overal beschikbaar... |
ik ben ook blij dat ik @home gekozen heb, de service is wel kut, maar dat is volgens mij overal zo, en de downloadsnelheid is zeer OK bij @home, upload is natuurlijk minder, is maar 15 kb, maar daar kan ik wel mee leven
mijn tip is:
neem gewoon kabel, is veel beter (als de kabelleveraar een beetje kwaliteit is dan) |
|
|
| trancenation |
| haha... ik heb nu kabel en dat is nog veel erger! 3 k/s haal ik ofzo. errug triest. OPTA... dat was hem ja.. bedankt. www.opta.nl ? |
|
|
| moogwai |
| quote: | Originally posted by trancenation
haha... ik heb nu kabel en dat is nog veel erger! 3 k/s haal ik ofzo. errug triest. OPTA... dat was hem ja.. bedankt. www.opta.nl ? |
Op sommige plaatsen is kabel gewoon kloten.. in andere plaatsen weer super... Ik kan niet eens kiezen voor Kabel of ADSL.. zijn beide NIET beschikbaar hier :mad: 3 kb/s haal ik ook met m'n 56k modem :) triest ja :( |
|
|
| raoel |
| quote: | Originally posted by trancenation
haha... ik heb nu kabel en dat is nog veel erger! 3 k/s haal ik ofzo. errug triest. OPTA... dat was hem ja.. bedankt. www.opta.nl ? |
3 Kb/s met kabel ???????????
Welke provider heb je dan ?????
Dies toch echt wel slecht.
Ik haal met chello toch relaxte snelheden en regelmatig zit ik zelfs tegen de 160 Kb/s tot 200 Kb/s. |
|
|
| raoel |
| quote: | Originally posted by moogwai
Op sommige plaatsen is kabel gewoon kloten.. in andere plaatsen weer super... Ik kan niet eens kiezen voor Kabel of ADSL.. zijn beide NIET beschikbaar hier :mad: 3 kb/s haal ik ook met m'n 56k modem :) triest ja :( |
Dan hebben die 830 post (op dit moment) je al veel tikken gekost :D |
|
|
| Dago "B" Duck |
Hij heeft Casema, net als ik. Utrecht en omgeving. Is echt zo verrot, dat ik me niet kan voorstellen dat het nog slechter kan. Alles al mee meegemaakt. Voorbeeld: een brief en10 keer bellen en dan nog lukt het ze niet een adres te wijzigen. Toen ze bij m'n vriendin de kabel in orde kwamen maken en het modem aansluiten was het helemaal niet te geloven. Komt een vent op haar kamer om een splitter op het kabelkassie in de muur te zetten. Ze woonde in een studentenhuis op de eerste verdieping dus daar worden de kabels altijd heel mooi door het hele huis getrokken. Die vent treft 2 kabels aan die naar het wandkastje lopen. 1 van de verdieping erboven en 1 van beneden. Heeft ie de kabel van boven gepakt als de signaalkabel en die van beneden helemaal niet aangesloten en is weggegaan. Geen internet dus. Ik wist niet dat het kabelsignaal tegenwoordig van het dak komt, dacht dat de kabel bij woonhuizen altijd uit de grond komt zetten. DE SUKKEL. Heb ik de boel goed aangelegd, nog geen internet. Dat was al 2,5 maand later. Ik de Casema bellen, die komen langs. Blijkt dat ze de signaalonderbreker, die ervoor zorgt dat er geen internetsignaal wordt doorgegeven ( deze zit ergens buiten het huis ) niet hadden verwijderd. Das een standaardprocedure. Verder heb ik ruim een jaar last gehad van het feit dat zeeeeeer regelmatig de verbinding steeds vanzelf werd verbroken.
De Casema is overgegaan in Wanadoo, maar ik neem aan dat dit gebeid nog steeds wordt verzorgt door de oude Casemafaciliteiten, dus daar heb ik niet echt vertrouwen in. Dus mijn advies is, probeer ergens anders ADSL te krijgen!
Succes ermee! |
|
|
| M5 |
| M5 wil 100KB/s UPSTREAM!!!!:mad: :mad: |
|
|
| arno |
| ik heb dus ook chello, opzich wel relaxed, maar ongeveer heel rotterdam heeft het ook en om een uur of 10 sávonds is dat zeker wel te merken. Ook kun je opeens zomaar een hele dag niet online ofzo. |
|
|
|
|