return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: 1 2 [3] 4 5 6 7 
Politie en de muziek scene :) (pg. 3)
View this Thread in Original format
Chicane
Hier in Dordt kijken zowel de Antillianen als Marrokanen als Surinamers als Turken als Negers bij voorbaad al waar ze het beste je keel kunnen openhalen of waar ze hun mes tussen je ribben kunnen steken. Het is gewoon zo ruk van die gasten dat ze altijd een grote smoel hebben zelfs wanneer je aardig of vriendelijk bent. Ik voel me echt niet op me gemak als er een groep hangturken bij de supermarkt staat. Dikke scooters & jassen en blanke hoeren eromheen en als je een winkelwagen wil halen hebben ze zonder dat jij aanleiding geeft of ook maar iets zegt al meteen een kutopmerking in de trent van: Wat kijk je godverdomme nou kankerleijer / kanker een eind op kankerblanke / iets in de trent, het heeft vaak altijd met kanker of met god te maken zelfs al geloven ze niet eens in de juiste god ;)

Dit soort verbaal geweld is aanstoot gevend en ik kan me best voorstellen dat wij blanken hier zat van worden. Ik laat echt geen traan vallen als er een Marrokaan verrot getrapt wordt of verkracht wordt. Een aantal jaren geleden was er bij ons in een stadswijk waar alle etnische rassen (die loodrecht tegen elkaar staan qua mening/geloof/haat) in ondergebracht zijn een opstant met (vuur)wapens. ME moest erbij komen maar die durfden niks uit te halen omdat het zooitje zo zwaar gëscaleerd was dat er gerust doden konden vallen. Nou vraag ik je, alsof wij blanken alleen maar discriminerend zijn! Rot toch op.. :rolleyes:
SnuggLe
Ten eerste New Wave, valt me van je tegen dat je dit er zo neerzet.
Als er 50 man matten, hoef je geen 50 man op te pakken. Wat nou cellentekort??? Je pakt alleen de vechtersbazen. Bull om iedereen op te pakken zeg. En maar zeuren dat er niet genoeg blauw is....

Verder is er idd sprake van stigmatisatie. Niet iedereen is zo.
TOCH is het inderdaad WEL waar dat allochtone bevolkingsgroepen vaker met de politie in aanraking komen. Wie het daar niet mee eens is steekt zijn kop in het zand. Ik werk bij de politie (afstuderen), en woon niet in de meest prettige wijk van Den Haag, dus ik kan uit ervaring zeggen dat ze onevenredig veel met de politie in aanraking komen. Totaal geen gezag voor wie of wat dan ook, en zeg je ergens wat avn, dan heb je het gedaan.........

Maar dit zijn niet alleen de Antillianen (een deel van die groep dus).

Greetz,
SnuggLe
New Wave
quote:
Originally posted by SnuggLe
Ten eerste New Wave, valt me van je tegen dat je dit er zo neerzet.
Als er 50 man matten, hoef je geen 50 man op te pakken. Wat nou cellentekort??? Je pakt alleen de vechtersbazen. Bull om iedereen op te pakken zeg. En maar zeuren dat er niet genoeg blauw is....

MWHAHAHA
Als er 50 man op elkaar staat in te hakken met knuppels en messen dan zijn het 50 vechtersbazen! :rolleyes:
Niet 2! en maar meer belasting betalen en de politie doet steeds minder werk.
Je kan tegenwoordig gewoon lekker op elkaar inrammen want je bent volgens de politie toch geen vechtersbaas :p
Als er 300 dieven in je huis lopen en je belt die blauwe sackers, dan zeggen ze doodlief: "ja morgen om 15:00 kan je aangifte doen, dag meneer want me frietjes worden koud"
magrec
Hehe ik weet nog wel een verhaal over een r&b feestje in the Q in zwolle. Molukkers vs antillianen.....van de 3 feesten eigenlijk 3 maal problemen maar de 1e keer kon de security het nog wel oplossen de 2 andere keren niet. Politie en gedoe. Toen werd dat stop gezet en nu worden er weer "Urban" feesten in The Q gegeven. De 1e liep zonder problemen (maar geloof mij, het zijn "risicowedstrijden")
magrec
Maar goed dit zorgt erwel voor dat je nog meer van die lonsdalekneusjes gaat krijgen met hun kistjes en witte veters.Ik moet altijd wel weer lachen als ik ze zie (kom ga eens met me mee naar buchenwald...)

Net zoals gisteren zat ik in de bus naar school. Aardig druk in de bus maar er waren nog zat plaatsen vrij alleen dan moest je wel naast een allochtoon zitten. jahoor ipv dat ze vragen of ze er naast mogen zitten gaan ze allemaal staan. Kneusjes. Mooi dat ik die 30 minuten niet hoef te staan ;)
SnuggLe
Mooi man, altijd die slechte verhalen over de politie. Die kunnen toch niets meer goed doen :S
Alleen de slechte dingen komen in de krant. Goede dingen hoor je nooit iemand over, nooit een schouderklopje voor dit of dat. Nee, alleen maar gekanker. Heel NL kan alleen maar kankeren. Terwijl het 9 van de 10 keer aan de mensen zelf ligt. "D'r is bij mijn auto ingebroken"... ja GOH, dan moet je je laptop niet in je auto laten liggen, kneus!
Wat kan de politie daar nou mee? Het zijn allemal 'slachtofferloze delicten' als in: d'r is geen persoon gewond geraakt en men heeft geen dader gezien. Die zaken worden afgedaan met alleen een aangifte. Want WAAROM doet iedereen aangifte? Alleen voor de verzekering! Hoe hypocriet kan je zijn! De politie KAN die mensen bijna niet pakken nee, dan zouden er 3 miljoen agenten bij moeten zijn. Een heterdaadje oke, maar verder is het dwijlen met de kraan open (noodhulp, effectbestrijding) en daar kan mensen zelf geen aan doen. Daarom gaat de politie daar ook niet onnodig tijd aan besteden, en concentreert ze zich op zaken waar men wel een 'lead' heeft (DNA, en dader die gezien is etc). Daar kan je tenminste wat mee. Corebusiness heet dat.

Iedereen schuift alles maar af op de politie, terwijl 90 % hun eigen verantwoordelijkheid is. Kat in de boom? Politie bellen. Kinderen kwijt? Politie bellen. Kleine aanrijding? Politie bellen. Tief op.
En als er in de trein wat aan de hand is, of ergens anders, dan steekt NIEMAND, maar dan ook NIEMAND een poot uit. Iedereen zit lekker apatisch voor zich uit te staren. Laatst nog geizen!
Zat in de trein, de conducteur werd dik uitgebekt door een oudere turkse man, en niemand die ook maar OP of OM kijkt! Ik was de enige die er even heenliep en ging kijken wat er aan de hand was. Stelletje mongolen, allemaal.

Doe eerst zelf eens wat, en begin DAN te zeiken over de politie, die het TOCH nooit goed kan doen. Krijg allemaal wat!

En 50 man aan het vechten, dan slaan ze maar elkaars hersens in. Heb jij er last van? Nee. Laat het ongedierte elkaar maar opruimen zo.
50 man oppakken is bull Tim, dat weet je ook.
Fkwebeman
Mwoa.. Het is idd wel zo dat vooral de zaken waar de politie niks aan kan doen in het nieuws komen, en dat het daardoor lijkt het alsof ze idd de hele dag aan de koffie zitten.
Het is wel zo dat volgens mij er wel meer blauw op straat kan, ze doen nu veel kantoor werk dat ook door administratief personeel gedaan kan worden. De agent weer de straat op noemen ze dat.
Maar ik heb zelf niet echt negatieve ervaringen met de politie..
Lauter positief..
Ik bedoel: geen voorlicht op de fiets, ’s nachts zo zat als een aap aangehouden worden.
Agent: je hebt geen licht, dat kan niet
Ik: ja maar mijn achterlicht doet het wel, kunt u de boete dan halveren?
Agent: dat geloof ik niet en dat laatste kan echt niet.
Ik: nou, ik wil wel ff een stukje tot die paal fietsen en dan weer terug om het te laten zien.
Agent: argwanend, nou vooruit dan maar..
Ik fietsen en weer terug
Agent: ja, vaag, je hebt gelijk, nou ja, fiets maar door, voorzichtig he.
Ik: ok bedankt, en tot ziens! (500 meter verder pleurde ik op mijn bek en ben ik maar een uurtje blijven liggen :D)

Zo kan ik ook wel een verhaal vertellen over het jatten van een verkeersbord voor een verjaardag en dat ze het bij de verklaring zo grappig vonden dat ze er verder niks mee hebben gedaan..

Ook bij feesten e.d. vind ik de Cops vaak wel erg relaxed. Het is maar hoe je er zelf tegenover gaat staan denk ik dan..
SnuggLe
quote:
Originally posted by Fkwebeman
Mwoa.. Het is idd wel zo dat vooral de zaken waar de politie niks aan kan doen in het nieuws komen, en dat het daardoor lijkt het alsof ze idd de hele dag aan de koffie zitten.
Het is wel zo dat volgens mij er wel meer blauw op straat kan, ze doen nu veel kantoor werk dat ook door administratief personeel gedaan kan worden. De agent weer de straat op noemen ze dat.
. Het is maar hoe je er zelf tegenover gaat staan denk ik dan..

Precies.
Maar daar kunnen ze zelf geen aan doen. Dat ligt:
1) aan de media (een goed communicatiebeleid zou helpen)
2) aan de regelgeving (de overheid zou die administratieve rompslomp kunnen indammen door ze meer bevoegdheden te geven en regels weg te nemen)
Fkwebeman
1) Ja het is toch zo dat er geen administratief personeel mee aan de slag mag omdat ze dan in aanraking komen met vertrouwelijke informatie?

nou, laat die mensen dan ook een soort eed afleggen..

en 2)
volgens mij moeten er een hoop onzinnige dingen in de adminstratie opgenomen worden en dat vreet tijd.

en die regels..
Nederland he.. alles strak, volgens mij staat er tegenover elke regel weer een tegensprekende regel.. :S
New Wave
quote:
Mooi man, altijd die slechte verhalen over de politie. Die kunnen toch niets meer goed doen :S
Alleen de slechte dingen komen in de krant. Goede dingen hoor je nooit iemand over, nooit een schouderklopje voor dit of dat. Nee, alleen maar gekanker. Heel NL kan alleen maar kankeren. Terwijl het 9 van de 10 keer aan de mensen zelf ligt. "D'r is bij mijn auto ingebroken"... ja GOH, dan moet je je laptop niet in je auto laten liggen, kneus!
Wat kan de politie daar nou mee? Het zijn allemal 'slachtofferloze delicten' als in: d'r is geen persoon gewond geraakt en men heeft geen dader gezien. Die zaken worden afgedaan met alleen een aangifte. Want WAAROM doet iedereen aangifte? Alleen voor de verzekering! Hoe hypocriet kan je zijn! De politie KAN die mensen bijna niet pakken nee, dan zouden er 3 miljoen agenten bij moeten zijn. Een heterdaadje oke, maar verder is het dwijlen met de kraan open (noodhulp, effectbestrijding) en daar kan mensen zelf geen aan doen. Daarom gaat de politie daar ook niet onnodig tijd aan besteden, en concentreert ze zich op zaken waar men wel een 'lead' heeft (DNA, en dader die gezien is etc). Daar kan je tenminste wat mee. Corebusiness heet dat.

Iedereen schuift alles maar af op de politie, terwijl 90 % hun eigen verantwoordelijkheid is. Kat in de boom? Politie bellen. Kinderen kwijt? Politie bellen. Kleine aanrijding? Politie bellen. Tief op.
En als er in de trein wat aan de hand is, of ergens anders, dan steekt NIEMAND, maar dan ook NIEMAND een poot uit. Iedereen zit lekker apatisch voor zich uit te staren. Laatst nog geizen!
Zat in de trein, de conducteur werd dik uitgebekt door een oudere turkse man, en niemand die ook maar OP of OM kijkt! Ik was de enige die er even heenliep en ging kijken wat er aan de hand was. Stelletje mongolen, allemaal.

Doe eerst zelf eens wat, en begin DAN te zeiken over de politie, die het TOCH nooit goed kan doen. Krijg allemaal wat!

En 50 man aan het vechten, dan slaan ze maar elkaars hersens in. Heb jij er last van? Nee. Laat het ongedierte elkaar maar opruimen zo.
50 man oppakken is bull Tim, dat weet je ook.

:D wat ben je lief als je toehapt:D

50 man oppakken bull? Bij voetbal hebben ze anders weinig moeite om 100den mensen tegelijk te pakken.
Die lijers van een wouten hadden bij de HMH toch ook knuppels bij zich!
Laat ze die wiggers maar eens flink neerknuppelen.
Alleen bij voetbal worden knuppels gebruikt door de ondergesnoven speed en kilo's slikkende tyfus ME die er van kicken om mensen te raggen!
Softe zooi hier in nederland.
Ik was vorig jaar bij een discotheek in Belgie waar de security met gummyknuppels, pepperspray en al te graag bijtende honden liep.....De security heeft daar nog meer gezag dan alle politiemannetjes bij elkaar in die land.
Bonnetejs schrijven....dat is het enige wat ze kunnen!

Djeebie
quote:
Heel NL kan alleen maar kankeren. Terwijl het 9 van de 10 keer aan de mensen zelf ligt. "D'r is bij mijn auto ingebroken"... ja GOH, dan moet je je laptop niet in je auto laten liggen, kneus!

Dat is natuurlijk de omgekeerde wereld hè, dat je je spullen niet in je auto moet laten liggen omdat je dan vraagt om een inbraak :rolleyes: Mensen hebben gewoon met hun poten van andermans spullen af te blijven.

Het schijnt zelfs zo te zijn dat er al mensen zijn (in beruchte criminele wijken) die inderdaad al hun spullen uit de auto halen, maar de auto niet op slot doen zodat dieven gewoon kunnen kijken i.p.v. iedere keer de ruit in te slaan. Dit zal uiteraard niet op grote schaal gebeuren, maar het zegt natuurlijk wel wat.
basd
quote:
Originally posted by Djeebie
Dat is natuurlijk de omgekeerde wereld hè, dat je je spullen niet in je auto moet laten liggen omdat je dan vraagt om een inbraak :rolleyes: Mensen hebben gewoon met hun poten van andermans spullen af te blijven.

Zo werkt het in Sesamstraat misschien nog, maar hier in Nederland al een tijdje niet meer hoor..

Je kunt maar beter je voorzorgsmaatregelen nemen..
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 [3] 4 5 6 7 
Privacy Statement