|
Politie en de muziek scene :) (pg. 4)
|
View this Thread in Original format
| Partyhardy! |
| quote: | Originally posted by basd
Zo werkt het in Sesamstraat misschien nog, maar hier in Nederland al een tijdje niet meer hoor..
Je kunt maar beter je voorzorgsmaatregelen nemen.. |
ja dat is nu net het erge! :mad: ik ben het met Djeebie eens! Mensen hebben gewoon met hun poten van andermans spullen af te blijven! en zo denk ik trouwens ook over het jatten van een fiets, iedereen jat maar fietsen, word ik ook stront ziek van, hoevaak mijn fiets al niet gejat is! :mad: |
|
|
| basd |
Effe voor de duidelijkheid: natuurlijk vind ik ook dat mensen met hun poten van andermans spullen af moeten blijven..
Helaas kun je tegenwoordig maar beter van het slechtste uitgaan en je voorzorgsmaatregelen nemen.. |
|
|
| SnuggLe |
| quote: | Originally posted by Djeebie
Dat is natuurlijk de omgekeerde wereld hè, dat je je spullen niet in je auto moet laten liggen omdat je dan vraagt om een inbraak :rolleyes: Mensen hebben gewoon met hun poten van andermans spullen af te blijven.
Het schijnt zelfs zo te zijn dat er al mensen zijn (in beruchte criminele wijken) die inderdaad al hun spullen uit de auto halen, maar de auto niet op slot doen zodat diefen gewoon kunnen kijken i.p.v. iedere keer de ruit in te slaan. Dit zal uiteraard niet op grote schaal gebeuren, maar het zegt natuurlijk wel wat. |
Tuurlijk heb je daar gelijk in, zoals BasD ook zegt, mensen moeten met hun poten van andermans spullen afblijven.
En idd, het gebeurt dat mensen hun auto open laten. Op zich erg begrijpelijk!
Maar mensen meoten hun eigen verantwoordelijkheid nemen, duh! Het is ook gewoon stom dat je zoiets in je auto laat liggen, iets dat waardevol is.
| quote: | Originally posted by New Wave
:D wat ben je lief als je toehapt:D
50 man oppakken bull? Bij voetbal hebben ze anders weinig moeite om 100den mensen tegelijk te pakken.
Die lijers van een wouten hadden bij de HMH toch ook knuppels bij zich!
Laat ze die wiggers maar eens flink neerknuppelen.
Alleen bij voetbal worden knuppels gebruikt door de ondergesnoven speed en kilo's slikkende tyfus ME die er van kicken om mensen te raggen!
Softe zooi hier in nederland.
Ik was vorig jaar bij een discotheek in Belgie waar de security met gummyknuppels, pepperspray en al te graag bijtende honden liep.....De security heeft daar nog meer gezag dan alle politiemannetjes bij elkaar in die land.
Bonnetejs schrijven....dat is het enige wat ze kunnen! |
Bla bla bla.
Het is waar je je op instelt. Bij het voetbal dan WEET men dat zoiets gebeurt. Maar het is ook zo: als je al zo aankomt met veel manschappen etc dan zegt ineens iedereen: je lokt het uit. Wederom, de politie kan eht nooit goed doen.
Gebruiken ze teveel geweld? Hopla, de politie wordt aangeklaagd, ME-ers moeten ineens rugnummers gaan dragen zodat men iemand verantwoordelijk kan houden. Ga toch weg zeg....
Ja ja, bonnen schrijven ja. En waarom? Die bonnen schrijven ze omdat mensen zich niet aan de regels houden. Moet je je er maar aan houden!!
Maar idd, soms wordt er te snel bekeurd. Probleem daarbij is alleen dat er UNIFORMITEIT moet komen. Niet dat de ene agent je ergens niet voro bekeurd, maar een andere ineens WEL.
| quote: | Originally posted by Fkwebeman
1) Ja het is toch zo dat er geen administratief personeel mee aan de slag mag omdat ze dan in aanraking komen met vertrouwelijke informatie?
nou, laat die mensen dan ook een soort eed afleggen..
en 2)
volgens mij moeten er een hoop onzinnige dingen in de adminstratie opgenomen worden en dat vreet tijd.
en die regels..
Nederland he.. alles strak, volgens mij staat er tegenover elke regel weer een tegensprekende regel.. :S |
1) Nee, dat niet alleen. Ik ben ook 'administratief', maar heb ook een eed af moeten leggen. Er zijn andere dingen die daarbij komen kijken. Je moet je BOA hebben (Buitengewoon Opsporings Ambtenaar) om veel dingen te mogen, dat is het probleem. Dat is een cursus die tijd en geld kost. Maar idd, dat administratieve zou beter geregeld moeten zijn.
2) Incorrect, veel dingen zijn juist handig. Je kan het beste teveel dingen opnemen dan te weinig (ik bedoel dan bij aangiftes kenmerken etc). Al dit soort dingen kunnen gekoppeld worden en voor criminaliteitsanalyses heel erg handig zijn.
[on topic]
Eerst even iets over die problematiek:
http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=33628
En lees hierna ook eens het artikel van Henk van den Bunt op pagina 2 van de volkskrant van vandaag. Goed stuk over 'angst' voor bepaalde groepen en stigmatisatie
[/on topic] |
|
|
| New Wave |
| quote: | Originally posted by SnuggLe
Bla bla bla.
Het is waar je je op instelt. Bij het voetbal dan WEET men dat zoiets gebeurt. Maar het is ook zo: als je al zo aankomt met veel manschappen etc dan zegt ineens iedereen: je lokt het uit. Wederom, de politie kan eht nooit goed doen.
Gebruiken ze teveel geweld? Hopla, de politie wordt aangeklaagd, ME-ers moeten ineens rugnummers gaan dragen zodat men iemand verantwoordelijk kan houden. Ga toch weg zeg....
Ja ja, bonnen schrijven ja. En waarom? Die bonnen schrijven ze omdat mensen zich niet aan de regels houden. Moet je je er maar aan houden!!
Maar idd, soms wordt er te snel bekeurd. Probleem daarbij is alleen dat er UNIFORMITEIT moet komen. Niet dat de ene agent je ergens niet voro bekeurd, maar een andere ineens WEL.
|
Ja vind je het logisch dat die gasten nu nummers moeten dragen....90% van aanhoudingen van de ME bij de Arena zijn door proveceren van de ME zelf.
Ik heb zat foto's gezien waarbij MEers met middelvingers komen aankakken en hun hondenriem extreem lang houden.
Bij de Arena is het polocy dat na de wedstrijd NIEMAND meer op het terrein mag komen terwijl het openbaar terrein is.
Dan wordt er vriendleijk verzocht om van Noord weg te gaan anders wordt je gewoonweg...weg geslagen.
Ook al zit je als dove supporter op het terrein.....die gasten rammen op alles...... |
|
|
| Djeebie |
| quote: | Originally posted by basd
Zo werkt het in Sesamstraat misschien nog, maar hier in Nederland al een tijdje niet meer hoor..
Je kunt maar beter je voorzorgsmaatregelen nemen.. |
Klopt, dat ben ik ook helemaal met je eens. Het ging er alleen om dat Snuggle het woordje 'kneus' erbij gebruikt en dat de politie dat ook aan mensen weet te vertellen.
Ook al loop je een groter (en voorspelbaar) risico als je die spullen in je auto laat liggen, dan nog kan ik er niet bij dat een agent je gaat vertellen dat het dan "min of meer je eigen schuld is". |
|
|
| SnuggLe |
| quote: | Originally posted by Djeebie
Klopt, dat ben ik ook helemaal met je eens. Het ging er alleen om dat Snuggle het woordje 'kneus' erbij gebruikt en dat de politie dat ook aan mensen weet te vertellen.
Ook al loop je een groter (en voorspelbaar) risico als je die spullen in je auto laat liggen, dan nog kan ik er niet bij dat een agent je gaat vertellen dat het dan "min of meer je eigen schuld is". |
Oke, kneus is slecht gekozen. Was alleen om het voorbeeld kracht bij te zetten :D
Dat het min of meer je eigen schuld is, is deels WEL te begrijpen (waarom laat je het liggen dan?) en deels NIET omdat die lui er vanaf meoten blijven.
Maarja, denk aan die drugsverslaafde die geen verstand heeft en moet moet moet scoren, die denkt niet na en breekt in. Het is nog steeds voor 90% drugsverslaafden die in auto's inbreken.
| quote: | Originally posted by FunkySimon
wat een spanning in deze thread:D
tis net alsof je bij de politie zit :rolleyes: :p |
Nah zoiets :D
Kan het gewoon niet hebben als mensen de politie zo makkelijk 'afzeiken' zoals Tim nu doet. Het is niet zo zwart wit! |
|
|
| Chicane |
Waarom zetten ze in godsnaam 2 mensen in een mobiele radarcontrole auto van de KLPD, die gasten zitten 3 uur lang op dezelfde stek met hun pik te spelen! Ga boeven vangen ofzo!! En dan niet 1 auto in de regio, nee gelijk op 5 plaatsen tegelijk minstens 20 dagen per maand!!
Oke oke oke kom maar op en flame me maar dat de KLPD geen politie is, maar die kutkneuzen kunnen net zo goed op straat lopen en een oogje in het zeil houden, dan doen ze veel beter werk en krijgen ze veel meer respect.
Als ze zonodig snelheid willen controleren waarom doen ze dat dan niet in godsnaam op een doorlopende weg bij een basisschool of dergelijke belangrijke plaatsen, maar nee hoor ze moeten uitgerekend op een landweg gaan staan, de enige plek nog in nederland waar je lekker door kan tuffen met je auto en waar verder nog nooit iets ernstigs is gebeurd.
Als me motor weer uit de stalling komt ga ik echt flikken dat ik me kentekenplaat eraf schroef, naast zo'n auto stop, die camara optil en keihard wegsjees. Staat leuk op me kamer! Of lekker asociaal je auto dicht voor hun parkeren zodat hun flitser niet werk. Hun mij treiteren, ik hun treiteren :whip:
TUF-TUF CLUB OLÉ!! :D |
|
|
| SnuggLe |
| quote: | Originally posted by Chicane
Waarom zetten ze in godsnaam 2 mensen in een mobiele radarcontrole auto van de KLPD, die gasten zitten 3 uur lang op dezelfde stek met hun pik te spelen! Ga boeven vangen ofzo!! En dan niet 1 auto in de regio, nee gelijk op 5 plaatsen tegelijk minstens 20 dagen per maand!!
Oke oke oke kom maar op en flame me maar dat de KLPD geen politie is, maar die kutkneuzen kunnen net zo goed op straat lopen en een oogje in het zeil houden, dan doen ze veel beter werk en krijgen ze veel meer respect.
Als ze zonodig snelheid willen controleren waarom doen ze dat dan niet in godsnaam op een doorlopende weg bij een basisschool of dergelijke belangrijke plaatsen, maar nee hoor ze moeten uitgerekend op een landweg gaan staan, de enige plek nog in nederland waar je lekker door kan tuffen met je auto en waar verder nog nooit iets ernstigs is gebeurd.
Als me motor weer uit de stalling komt ga ik echt flikken dat ik me kentekenplaat eraf schroef, naast zo'n auto stop, die camara optil en keihard wegsjees. Staat leuk op me kamer! Of lekker asociaal je auto dicht voor hun parkeren zodat hun flitser niet werk. Hun mij treiteren, ik hun treiteren :whip:
TUF-TUF CLUB OLÉ!! :D |
Aan de ene kant geef ik je gelijk, maarrrrrrrrrr..... Als je voor dat soort dingen neit bekeurt, gaat het alleen maar verder: en dit dan? en dat dan? Je moet grenzen trekken.
En ik snap de keuzes voor snelheidscontrole ook niet hoor. Dat soort dingen mogen van mij deels afgeschaft worden... of alleen op gevaarlijke punten. |
|
|
| basd |
| quote: | Originally posted by Chicane
Waarom zetten ze in godsnaam 2 mensen in een mobiele radarcontrole auto van de KLPD, die gasten zitten 3 uur lang op dezelfde stek met hun pik te spelen! Ga boeven vangen ofzo!! En dan niet 1 auto in de regio, nee gelijk op 5 plaatsen tegelijk minstens 20 dagen per maand!!
Oke oke oke kom maar op en flame me maar dat de KLPD geen politie is, maar die kutkneuzen kunnen net zo goed op straat lopen en een oogje in het zeil houden, dan doen ze veel beter werk en krijgen ze veel meer respect.
Als ze zonodig snelheid willen controleren waarom doen ze dat dan niet in godsnaam op een doorlopende weg bij een basisschool of dergelijke belangrijke plaatsen, maar nee hoor ze moeten uitgerekend op een landweg gaan staan, de enige plek nog in nederland waar je lekker door kan tuffen met je auto en waar verder nog nooit iets ernstigs is gebeurd.
Als me motor weer uit de stalling komt ga ik echt flikken dat ik me kentekenplaat eraf schroef, naast zo'n auto stop, die camara optil en keihard wegsjees. Staat leuk op me kamer! Of lekker asociaal je auto dicht voor hun parkeren zodat hun flitser niet werk. Hun mij treiteren, ik hun treiteren :whip:
TUF-TUF CLUB OLÉ!! :D |
Net geflitst ofzo? :D
Oh ja Bram, ik snap wel dat jij wilt dat ze snelheidscontroles afschaffen.. Als ze dat een paar jaar eerder hadden gedaan, had jij allang draaitafels kunnen kopen :p |
|
|
| New Wave |
| quote: | Originally posted by Chicane
Oke oke oke kom maar op en flame me maar dat de KLPD geen politie is, maar die kutkneuzen kunnen net zo goed op straat lopen en een oogje in het zeil houden, dan doen ze veel beter werk en krijgen ze veel meer respect.
|
KLPD zijn ook wouten heur, ze zijn op de vrijdag ook om half 4 klaar net als elke andere ambtenaar :p
Ik zit de politi ehelemaal niet af te zeiken :p ik geef gewoon mijn mening over het functioneren van de politie:D |
|
|
| Raymond |
Nee net weer iets lekkers op Rotterdam Zuid.......
In de spits gaan ze automobilisten bekeuren voor het niet omhebben van de gordel of andere gebreken aan de wagen!!
En niet met zijn 2en, nee een heel commando team.
Prioriteiten stellen, ooit wel eens van gehoord stelletje APEN :D |
|
|
| Djeebie |
| quote: | Originally posted by Raymond
Nee net weer iets lekkers op Rotterdam Zuid.......
In de spits gaan ze automobilisten bekeuren voor het niet omhebben van de gordel of andere gebreken aan de wagen!!
En niet met zijn 2en, nee een heel commando team.
Prioriteiten stellen, ooit wel eens van gehoord stelletje APEN :D |
En wat als zo'n automobilist niet gecontroleerd wordt en dan zonder rijbewijs en onverzekerd jou met een gare bak voor je flikker zou rijden... Of zonder gordel een ongeluk veroorzaakt en dwars door z'n voorruit vliegt waarna jij zonder dat je erom vraagt zijn verongelukte kop kan bekijken... Misschien een beetje wrang dit, maar je snapt m'n punt ;)
Net wat Snuggle zegt, je moet ergens beginnen en ook grenzen trekken. Je kan niet alles maar laten gaan. Ik vind dit soort controles juist wel goed. Misschien dat ze nog een systeem kunnen bedenken waarbij wat gerichter op gebreken gezocht kan worden en ze zo agressieve reacties van automobilisten kunnen vermijden. |
|
|
|
|