return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium

Pages: [1] 2 3 4 5 
Why download.. if you can buy it ;)
View this Thread in Original format
FredNova
allee, effe die discussie weer boven halen...
zoals jullie misschien wel weten koop ik heel veel vinyl en download ik ook wel enkele songs om ze te leren kennen, en als ze goed zijn later op vinyl te zoeken!

Vinden jullie niet dat de artiest die zulk een zalige trance track maakt, betaald mag worden voor zen werk!? Door te downloaden zal dat zeker niet gebeuren :sadgreen:
[BE]FusioN`--
ik koop ook vinyl, maar heb lang ni genoeg geld om alles te kopen wat ik goed vind :)
[BE]FusioN`--
ah trouwens, schijnt da gij uw vinyl in hasselt koopt... hebben ze daar snel nieuwe releases? (ga binnekort es naar daar en vraag me af of het de moeite is om effe mijn geld te sparen ipv nu al te kopen)... en is de prijs daar wa goed... gemiddelde prijs van nieuwe plaat enzow?:x
CygnusX
Ik dj niet, dus aan vinyl heb ik niets. De compilaties die verschijnen vind ik meestal te slecht, singles van de echte goeie trance nummers zijn er vrijwel niet en albums zijn het zelden waard om te kopen imo.

Al mijn muziek wordt gedownload, dus het enige wat de tranceproducers/djs aan mij verdienen is de entree van trancefeestjes.
Lightworks
quote:

allee, effe die discussie weer boven halen...
zoals jullie misschien wel weten koop ik heel veel vinyl en download ik ook wel enkele songs om ze te leren kennen, en als ze goed zijn later op vinyl te zoeken!

Misschien dat de meeste van die opinie zijn ;)

Het is altijd beter dat je iets op voorhand hoort. Zeker als het uiteindelijk blijkt dat je per ongeluk het full album van DJ Boozy Woozy hebt gekocht :nervous:

quote:
Vinden jullie niet dat de artiest die zulk een zalige trance track maakt, betaald mag worden voor zen werk!? Door te downloaden zal dat zeker niet gebeuren :sadgreen:

Zeker zeker, als je iemands track goed vindt, vind ik ook dat de artiest er voor beloond moet worden. Ik haat het wanneer (Belgische) rock-fans (enkel verstand van rock wel te verstaan) beweren dat je zulke tracks in 1-2-3 kan ineen flansen. Nu ik zelf track maak, weet ik wel beter en vind ik het gerust de moeite om voor iemands goede inzet iets neer te tellen.
[BE]FusioN`--
het grappigste van al is da die 'rock fans' die beweren dat trance makkelijk te maken is, meestal nog eens fan zijn van punkrockbandjes die niet meer dan ��n of twee akkoorden kennen en dus maar wa op hun gitaar zitten te rammen enzo.

nuja ^^
pooley
Het was alleen downloaden en zelf cd's maken vroeger maar nu dat ik ook platen koop, gun ik het de producers te volle.

Maar ge zult me nooit een plaat (bij wijze van spreken, stel u voor :p ) van britney spears of fagin timberlake zien kopen omdat die toch al pakken en pakken geld verdienen.
De kleine visjes mogen ook iets hebben !

1 goeie trance compil heb ik gezien en das "Heaven"
Zoek het maar is op :)
FredNova
Sound-Station Hasselt (www.sound-station.be) is voor mij 'the place 2 be'! Er zijn heel vlug de laatste nieuwe dingen ja, en neem gemiddeld 8,5 euro per plaat.

Ps: Cygnus, een producer heeft niets aan entree geld op feestjes he.
tor8024
quote:
Originally posted by CygnusX
Ik dj niet, dus aan vinyl heb ik niets. De compilaties die verschijnen vind ik meestal te slecht, singles van de echte goeie trance nummers zijn er vrijwel niet en albums zijn het zelden waard om te kopen imo.

Al mijn muziek wordt gedownload, dus het enige wat de tranceproducers/djs aan mij verdienen is de entree van trancefeestjes.

akkoord.

albums koop ik wel, maar ik vind zelden wat ik wil.
belgie heeft blijkbaar nog nooit van hybrid of infected mushroom gehoord.. :rolleyes:

Armada biedt mp3 tegen betaling aan, maar in 128kbps.. :rolleyes:

binnenkort komt er die customized-cdoptie in de bonzai webshop, daar zal ik me zeker aan tegoed doen!

ik wil zeker de artiest steunen, maar dan moeten de labels toch een goed product uitbrengen. wie wil er tegenwoordig nog compilaties, wat ben je als niet-dj met vinyl, wat heb je aan een 128kbps mp3?

ik ben niet content met die vinyl rips die ik download (als je constant de naald hoort enz. :rolleyes: ), maar als ik geld neertel wil ik dat voor een goed product doen.

gelukkig komt er binnenkort die customized cd bij bonzai (ideetje van mijzelf trouwens :tongue2) en armada zal ook cd singles aanbieden, heb ik gehoord. in 2004 zal ik dus eindelijk weer kunnen beginnen te kopen.
CygnusX
quote:
Originally posted by FredNova
Ps: Cygnus, een producer heeft niets aan entree geld op feestjes he.

Klopt, ik zou graag sommige producers belonen voor de juweeltjes die ze maken, maar ik weet niet hoe :conf: Speciaal daarvoor een draaitafel en vinyls kopen is uitgesloten :D

Edit: wat tor zegt klinkt goed, we zullen zien wat het wordt...

FredNova
no offence he

maar volgens mij moet het een gevoel zijn voor een trance producer (dus in de niet commerciele genres) alsof je een maand werkt en maar 1 week betaald wordt...

maar er mogen idd eens wat meer kwalitatieve (trance) cd compilaties komen... en die ing btw omlaag :whip:
[BE]FusioN`--
ik ken mensen die geen draaitafels hebben maar wel vinyl kopen hoor :) Als steun voor de producers, de muziek spelen ze toch af via hun pc enzo, en daarmee hebben ze hun bijdrage gedaan...

nuja, ik weet ook wel dat vinyl duur is als je het koopt om niet te gebruiken (en eigenlijk ook als je het koopt om te gebruiken ;))
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 3 4 5 
Privacy Statement