|
Leraar in Den Haag neergeschoten (pg. 11)
|
View this Thread in Original format
| SnuggLe |
Wat ik ook wel mooi vond, was dat die ene vent die op tv was eerst dacht dat het zijn broertje/zoon ofzo was. Voor de duidelijkheid, was oko een man van Turkse afkomst.
Wat hij ook zei vond ik heel sterk: "Vroeger zaten we niet de hele dagen achter de tv of een computerspel, maar waren we lekker buiten aan het spelen en verstoppertje aan het spelen. Nu doen ze dat niet meer en dat heeft wel veel invloed."
Ben ik het helemaal mee eens. Nu allemaal sms-en, msn-en, stoer dit stoer dat. Vroegah..vroegah was het allemaal beter en had je nog respect voor elkaar. Toen was het vechten een onschuldig robbertje ravotten. Nu gaan ze schieten... |
|
|
| DjRV |
indeed Donna,oplossingen bestaan niet meer.
dat gelul van j.verhulst (ben het met sommige dingen eens) is echt met een bord voor ze'n kop gelul.
al haal je alle tv's weg,de mensen die nu op straat lopen kijken nauwelijks tv.
Denk je nou echt dat Achmed Mohammed de 3de naar idols kijkt?
"Hey saghebi! heb je die moeilijke poko gehoord op die idols,swa?"
"Ja swa,die was gruwelijk noh,als die chicka zo tegen mij zou lullen zou ik para worden man. Sikter lan ana me godum! Is goed man,ik ga osso cee,Ricky Lake begint zo,je weet toch."
"Ay"
maar anyway,like donna said, der is geen oplossing meer,hadden we 10/20 jaar geleden moeten ingrijpen. |
|
|
| DjRV |
| quote: | Originally posted by SnuggLe
Wat ik ook wel mooi vond, was dat die ene vent die op tv was eerst dacht dat het zijn broertje/zoon ofzo was. Voor de duidelijkheid, was oko een man van Turkse afkomst.
Wat hij ook zei vond ik heel sterk: "Vroeger zaten we niet de hele dagen achter de tv of een computerspel, maar waren we lekker buiten aan het spelen en verstoppertje aan het spelen. Nu doen ze dat niet meer en dat heeft wel veel invloed."
Ben ik het helemaal mee eens. Nu allemaal sms-en, msn-en, stoer dit stoer dat. Vroegah..vroegah was het allemaal beter en had je nog respect voor elkaar. Toen was het vechten een onschuldig robbertje ravotten. Nu gaan ze schieten... |
lol,in me oude buurt zit geen 1 buurt-gansta die msn'ed hoor;)
en verstoppertje spelen doen ze nog wel,maar dan voor de skootoe (politie)
Veel van die typetjes Murat waren gasten waar ik vroegah mee omging,berichten die ik hoor van wat er nu met ze aan de hand is zijn niet veel beter dan die van die Murat lullo |
|
|
| SnuggLe |
| quote: | Originally posted by DjRV
indeed Donna,oplossingen bestaan niet meer.
dat gelul van j.verhulst (ben het met sommige dingen eens) is echt met een bord voor ze'n kop gelul.
al haal je alle tv's weg,de mensen die nu op straat lopen kijken nauwelijks tv.
Denk je nou echt dat Achmed Mohammed de 3de naar idols kijkt?
"Hey saghebi! heb je die moeilijke poko gehoord op die idols,swa?"
"Ja swa,die was gruwelijk noh,als die chicka zo tegen mij zou lullen zou ik para worden man. Sikter lan ana me godum! Is goed man,ik ga osso cee,Ricky Lake begint zo,je weet toch."
"Ay"
maar anyway,like donna said, der is geen oplossing meer,hadden we 10/20 jaar geleden moeten ingrijpen. |
He Jongens, Ruben is ook een allochtoon! :p
Nee, maar je hebt wel gelijk met je laatste zin. is only getting worse at the moment. Maatregelen ehbben geen zin meer. |
|
|
| Donna |
Wat nog slim is om te doen is getting united met ze,zodat ze je protecten in plaats van molesteren,maarruh gebeurde dat in 40/45 ook nie? (NSB)
En sja tuuuurlijk zullen er weer velen zijn die geschokt zijn over deze stelling maar as u all so very well know,i dont give a .
Toevallig was er van de week een maat van RV hier die woont in bos en lommer (geloof ik) amsterdam.
Mooi nieuw winkelcentrum hadden ze daar gekregen 2 jaar geleden ofzo,zo goed als alle winkels zijn overgenomen door allochtonen want als je als nederlander er een winkel hebt slopen ze je spullen en vertellen erbij dat ze er niet voor terugdeinzen erger te slopen dan dat.
En zo word wat nog niet is overgenomen langzaam maar zeker veroverd want de sigarenboer verkoopt zijn winkel graag aan aghmed die er dan zn slagerij kan installeren.
Lekker hoor allemaal,en een rassist ben ik niet,ik kan t doorgaans prima vinden met elke kleur die hier rondloopt,interesseerd mij wat,welke kleur iemand heeft.
De godsdienst en zn fanatieke achterbakse aanhang zoals de islam maar OOK de katholieke beweging draag ik weerzin toe.
Gij zult niet zondigen maar een kind van 10 bruut verkrachten en daarna afmaken staat daar los van,allrighty then.
Dus boeie welke kleur,maar die tering islam kan van mij lekker aan t gas. |
|
|
| robin |
| quote: | Originally posted by SnuggLe
Je kan niet eens typen/spellen. Bah.
|
erg zielig om mensen op typfouten te pakken.
Er is wat mij betreft ook helemaal geen discussie nodig tussen ons. Ik heb mijn mening en jij blijkbaar een andere. Vind ik prima, jij jou mening, ik de mijne.
Goed een keer duidelijk mijn mening en dan ben ik klaar hiermee. Ik vind het verschrikkelijk dat 'mensen'zoals die Murat de hele sfeer op straat en op school naar de klote helpen, en het word steeds erger en erger! Dit kan zo niet doorgaan en er moet echt iets serieus veranderen in dit land. Ik wens de familie van de overledenen heel veel sterke en hoop ook dat die Murat zeer zwaar gestraft wordt, ookal heb ie spijt. Laat maar wegrotten die gast.
En oke, ik had niet moeten beginnen over allochtonen, overal zitten foute gasten tussen, ook bij de marokanen, ook bij de nederlanders.
Helaas help de media flink mee het beeld, ook het mijne dus, lekker te beinvloeden. Das ook fout van mijn kant natuurlijk, maar moet ook zeggen dat 'zij' ook niet erg hard bezig zijn dat beeld teveranderen. sommige wel, maar de meeste helaas niet :(
Prettige dag verder en mijn excusses voor mijn wat onhandige reactie. |
|
|
| Donna |
Robin dude,als jij een mening hebt en je staat daar achter,dan snap ik niet waarom je die nu zou gaan lopen bijstellen,alleen omdat je anders "niet correct" overkomt?
Meer dan schijt moet je hebben als je achter je mening staat,dus loop dan niet terug te krabbelen,be a man.
Want de moslim beweging mag hun moskee in ons land opeisen maar ik eis godverdomme dat t land waarin ik leef en waarin ik geboren ben gewoon nederland blijft en geen aanhangsel van marroko of turkije,lopen de suri's te vragen om ? nee!
Net zoals elke groep buitenlanders dienen ook de moslims zich gewoon aan te passen en mee te lopen in t gareel wat N E D E R L A N D heet mmmkay?
die hele zooi ff lekker |
|
|
| robin |
| quote: | Originally posted by Donna
Robin dude,als jij een mening hebt en je staat daar achter,dan snap ik niet waarom je die nu zou gaan lopen bijstellen,alleen omdat je anders "niet correct" overkomt?
Meer dan schijt moet je hebben als je achter je mening staat,dus loop dan niet terug te krabbelen,be a man.
|
ik was behoorlijk pissed toen ik dat schreef, mijn mening is ook absoluut niet veranderd. ik denk alleen dat het zo wat duidelijker is. |
|
|
| Donna |
Je moet je moods je objectiviteit niet laten beinvloeden dan hoef je daarna ook de zooi niet aan te passen etc.
Ookal ben je pissed like hell,na blijven denken is een vereiste als je aan een discussie wilt deelnemen en daar dan ook serieus bij genomen wild worden. |
|
|
| Miss Z |
| quote: | Originally posted by MaGiK54
"Leerlingen nemen het op voor Murat"
DEN HAAG - Enkele tientallen leerlingen staan donderdagochtend voor het Terra College aan de Beresteinlaan en nemen het massaal op voor Murat. Ze hebben op een autoraam een groot papier geplakt waarop staat 'Murat we love you'. Ook roepen ze: 'Wij willen Murat' en 'We love you Murat'. Om hun leuzen bij te staan, slaan ze op auto's.
Ze zijn erg boos dat Murat zo slecht wordt afgeschilderd. Volgens hen heeft Van Wieren het zelf uitgelokt. "Elke pauze sprak Van Wieren hem aan. Murat heeft op alle manieren geprobeerd om zijn problemen op te lossen, maar iedereen heeft een grens", zegt een van hen.
De scholieren zijn van plan om vrijdag tijdens de herdenkingsdienst op de school grote foto's van Murat mee te nemen. "Hij was onze man en deed geen vlieg kwaad." Volgens de leerlingen was dit de enige optie voor Murat. "Als hij van school af zou gaan, zou hij al zijn vrienden achterlaten. We hopen dat hij snel weer vrij komt."
(bron www.telegraaf.nl)
Ik weet dat het de telegraaf is en sensatie belust is, maar dat dit soort moncholen in de maatschappij rondlopen :whip: |
dit is gewoon te ziek voor woorden... was ff sprakeloos hoor toen ik dit las! wa erg ey... snap niet dat die mensen het nog durven op te nemen voor die murat die het in zijn kop haalt iemand neer te schieten :( wat hij heeft gedaan is niet goed te spreken! pfff stelletje losers! :whip:
kdenk dat het hier ook een beetje heeft de maken met de omgeving (vriendenkring) van die jongen! meeste van die probleemgevallen gaan met elkaar om, nemen elkaars ideëen over... die ze dan ofcourse meekrijgen van de media! want kijk eens naar de muziek die de meeste wannabe-gansta's beluisteren: 50 cent hier, snoop dogg daar. meeste liedjes gaan over: bad bitches, money, cars en shoot the other side :) kzeg niet dat het hierdoor is gebeurd, mah dit zorgt er wel voor dat ze 'iemand neerschieten' als iets normaal beschouwen.
het is dan ook de taak van de ouders om hier iets tegen te doen! gewoon een beetje opletten met wie je kind omgaat. zeker op het middelbaar! want hoe jonger je bent, hoe meer je beïnvloed kan worden door je vrienden. meeste ouders interesseren zich nie meer in wat hun kinderen doen of met wie ze omgaan. opvoeding is niet alleen eten/drinken/onderdak geven! en dit is dan ook volgens mij het grootste probleem bij de meeste gezinnen! belgische, nederlandse of turkse... maakt niks uit! dit is ook echt wel een groot probleem bij de meeste turkse gezinnen in mijn omgeving! ouders die zich er niks van aantrekken van wat hun kinderen studeren, met wie ze omgaan, wat ze in hun vrije tijd doen... enzovoort! kzeg ook niet dat ze hun kinderen elke dag 24 uur op 24 moeten controleren mah oogje int zeil houden kan nooit kwaad eh ;) |
|
|
| Flipper01 |
Ik heb de thread niet helemaal doorgelezen en ben dat ook niet van plan om te gaan doen, maar ik wil toch graag even mijn mening geven, met name op het stuk van de klinisch psycholoog..
| quote: | Dr. J. Verhulst is klinisch psycholoog
(..)De simpelste verklaring voor het geweld op de Haagse school is als volgt: het incident zou het zoveelste 'bewijs' zijn dat de integratie totaal is mislukt. Voor mij is het tevens de meest onjuiste verklaring. Ik kan namelijk zonder enige moeite voor iedere gewelddadige Turk twee gewelddadige Nederlanders neerzetten. Laten we ook niet vergeten dat ons aller Volkert een ras-Nederlander is. |
Dit gaat echt helemaal nergens over... Het is toch echt een feit dat allochtonen gewelddadiger zijn dan Nederlanders. Een vergelijking met Volkert is al helemaal niet op zijn plaats aangezien Volkert geen agressief persoon is. Hij heeft in een vlaag van verstandsverbijstering Pim Fortuyn vermoord.
Wat betreft het falen van de integratie, van alle allochtonen zijn de Turken volgens mij het meest ingeburgerd in ons land. Het zijn tegenwoordig vooral Marokkanen en Antilliaanse jongeren die crimineel zijn.
| quote: | Dr. J. Verhulst is klinisch psycholoog
(..)In psychologisch opzicht lijkt er ook wat aan de hand te zijn: We zijn de menselijke maat kwijtgeraakt. In onze egocentrische cultuur zijn onze typisch westerse ego's veel te groot geworden en we hebben daarmee misschien zelfs mensen uit andere culturen het verkeerde voorbeeld gegeven. In onze overdreven behoefte om voor onze eigenbelangen op te komen hebben we een niets-ontziende assertiviteit gepredikt als hoogste goed.
Dus wee degene die op onze tenen durft te gaan staan of ons anderszins iets in de weg legt. Die zal het bezuren. Hoe? Op elke manier die voorhanden is. Vroeger hield dat meestal een enorme scheldpartij in, of het stiekem leksteken van een band. Tegenwoordig ramt men iemand 'gewoon' in elkaar, of grijpt men 'gewoon' naar een pistool. Want wie niet horen wil, moet voelen.(..) |
Hier kan ik het toch niet echt mee eens zijn. Natuurlijk is de maatschappij ruwer geworden, maar het verband met drugsgebruik zie ik niet helemaal. Wat betreft softdrugs zijn er in Frankrijk procentueel gezien meer jongeren die gebruiken dan in Nederland. Volgens mij heeft dit weinig gevolgen.
Wat betreft een voorbeeld geven, dat is echt uit de lucht gegrepen. Dat zou betekenen dat allochtonen ons gedrag kopiëren? En dan zeker alleen het slechte gedrag...
Nee, het probleem ligt bij de cultuurverschillen. In Marokko is er veel meer sociale controle. Als daar een jochie iets steelt en hij wordt gepakt, dan krijgt hij een flink pak slaag. Hier in Nederland is er geen gezag, ja de politie, maar wat mogen die nou doen?
Er is gewoon geen respect voor de mensen die dat verdienen.
| quote: | Dr. J. Verhulst is klinisch psycholoog
Waarmee we bij vraag twee zijn aangekomen: hoe voorkom je verschrikkelijke gebeurtenissen als in Den Haag? Natuurlijk: door een herstel van normen en waarden. Maar hoe ziet dat er dan uit? Want je kunt in Nederland niet zomaar iets opleggen of verbieden, in verband met onze persoonlijke vrijheden. Ons ego, weet u wel?
Als het aan mij ligt, komt er een maatregel die alle mensonterende tv-programma's uit de lucht haalt. Gewoon wegcensureren wegens verregaande smakeloosheid en als een bedreiging voor de samenleving. Want weet één ding heel zeker: het zien van geweld leidt nu eenmaal tot geweld. De oplossing is dus even voor de hand liggend als eenvoudig: 'gewoon' terug naar het goede voorbeeld. En weg met alle vormen van openlijke egotripperij. |
Tja of dit nou een serieuze oplossing is, ik geloof er niet in.
Het is heel erg dat dit gebeurd is en dat er voor de zoveelste keer een allochtoon bij betrokken is, is natuurlijk erg vervelend. Mensen zien alle allochtonen als criminelen en ook niet geheel onterecht.
Het probleem is alleen dat je zo alleen maar verder afdwaalt van het eigenlijke probleem.
Nederland is ruwer geworden, maar er wordt weinig aan gedaan. Het is toch absurd dat conducteurs in elkaar geslagen worden door iemand die weigert om een kaartje te kopen. Als eerlijke burger heb je rechten en plichten, maar criminelen hebben in dit land alleen maar rechten.
Als je op kleinere vergrijpen hogere straffen zet en conducteurs een wapenstok mee geeft, zal je zien dat het een stuk veiliger zal worden.
Voor dit geval bestaat er volgens mij maar een oplossing en dat is nog beter integreren. Het is jaren terug helemaal mis gelopen en daar hebben we nu problemen mee. Je kunt niet verwachten dat zoiets in een paar jaar tijd geregeld kan worden. |
|
|
| TranceFool |
Pffffft die vrienden van die kerel mogen ze echt meteen neerknuppelen zeg, hier gaat echt mn bloed van koken, wat een respect :whip: :whip: . Ben benieuwd hoe zij zich zouden voelen als hun vader doodgeschoten werd...
werkelijk niet te bevatten gewoon, hoe kan je zo diep zinken :eek: :whip: |
|
|
|
|