|
Leraar in Den Haag neergeschoten (pg. 4)
|
View this Thread in Original format
| SnuggLe |
| quote: | Originally posted by Blik
Dan heb ik als conclusie: het zou wel eens een allochtoon geweest |
Nee, je zei:
| quote: | | het schijnt dat de dader een allochtoon was... |
DUS je spreekt jezelf tegen. NIETS jij kwam tot de conclusie dat het een allochtoon was, je zei 'het schijnt dat'.
Dus je moet je mond houden Blik! Zeg dan dat je bronnen hebt gelezen/gezien/gehoord dat het waarschijnlijk een allochtoon is, ipv te gaan blaten.
Door dit soort berichten in de media en gedoe krijg je dus alleen maar gezeur en gezeik en een nog grotere kloof tussen allochtonen/mensen van buitenlandse afkomst/'anders gekleurden' en autochtone Nederlanders.
Dusssssssssssss |
|
|
| Optimus |
| hulde, nu hoef ik niks meer te tikken.:disbelief |
|
|
| basvh |
| quote: | Originally posted by SnuggLe
Door dit soort berichten in de media en gedoe krijg je dus alleen maar gezeur en gezeik en een nog grotere kloof tussen allochtonen/mensen van buitenlandse afkomst/'anders gekleurden' en autochtone Nederlanders.
|
poe he. als ze zelf nou een keer respect, normen en waarden zouden tonen dan is die kloof sneller dicht dan je denkt hoor!!! |
|
|
| moogwai |
Zag het net ook op het journaal... echt triest dit, hoe kun je het in je hoofd halen om dit te doen.... :whip: :whip:
| quote: | Originally posted by Phat B
opvallend is dat altijd iedereen overal (op elk forum, in elk blad/krant, in elk tv-program) maar van zulke dingen zegt dat dit gewoon aso is en niet mag gebeuren. Als iedereen dit vindt, waarom gebeurt dit soort stuff dan nog steeds??? :rolleyes:
|
Dom lullen als "dit mag nooit gebeuren" kan iedereen.. maar ik denk niet dat zoiets uberhaupt te voorkomen is. Er is altijd nog 1 individu van de 15 miljoen die in staat is om zoiets te doen (hetzelfde geldt voor de moord op de matrixx portier, pim fortuyn, en zo kan je nog een tijdje doorgaan)....
| quote: | Originally posted by SnuggLe
Btw, tis weer een andere discussie, maar mensen die allochtone ouders hebben maar hier zijn geboren, hoelang noemen we die mensen nog allochtonen? Het zijn net als jullie Nederlanders..... met een ander kleurtje.
|
Een allochtoon is iemand met een niet-westerse achtergrond/afkomst, tenminste dat is de huidige gebruikte betekenis van dit woord. Neger is ook een doodnormaal woord, jammer dat deze woorden altijd direct worden geassocieerd met discriminitatie. |
|
|
| sndh |
| quote: | Originally posted by moogwai
pim fortuyn |
die miste we nog... net wat we nodig hebben...zucht |
|
|
| Blik |
| quote: | Originally posted by SnuggLe
Nee, je zei:
DUS je spreekt jezelf tegen. NIETS jij kwam tot de conclusie dat het een allochtoon was, je zei 'het schijnt dat'.
Dus je moet je mond houden Blik! Zeg dan dat je bronnen hebt gelezen/gezien/gehoord dat het waarschijnlijk een allochtoon is, ipv te gaan blaten.
|
jij leest niet, ik ga er bij mezelf vanuit dat de bronnen niet 100% betrouwbaar zijn, maar deze bronnen zeggen het wel. Dus ik zeg dat het een allochtoon schijnt te zijn.
en later zeg ik dat ik de conclusie had: het zou wel eens een allochtoon kunnen zijn.
En dat is dus precies hetzelfde, en dan spreek ik mezelf niet tegen |
|
|
| New Wave |
Altijd wel leuk inderdaad als dat woord Pim Voortuin weer eens langskomt.
En ze dneken allemaal dat als hij president van nederland was dat het dan NIET zou gebeuren.
Simepele broekies......waar zijn jullie hersenen? |
|
|
| Ding Chavez |
| quote: | Originally posted by SnuggLe
Door dit soort berichten in de media en gedoe krijg je dus alleen maar gezeur en gezeik en een nog grotere kloof tussen allochtonen/mensen van buitenlandse afkomst/'anders gekleurden' en autochtone Nederlanders.
Dusssssssssssss |
Het is wat je er zelf voor conclusie aan verbind. Blik zegt niet het schijnt alweer een allochtoon te zijn of iets in die richting. Maar zo gauw ergens het woord allochtoon valt wordt blijkbaar gelijk gedacht dat ze achtergesteld worden of in hetspreekwoordelijke verdomhoekje worden gestopt.
Wat je em zou kunnen verwijten is dat ie geruchten loopt te verspreiden, das waar, maar daarmee vergroot je niet ineens de kloof tussen allochtonen en autochtonen, dat is de conclusie die je er zelf aan verbindt. |
|
|
| Ding Chavez |
| quote: | Originally posted by moogwai
Een allochtoon is iemand met een niet-westerse achtergrond/afkomst, tenminste dat is de huidige gebruikte betekenis van dit woord. Neger is ook een doodnormaal woord, jammer dat deze woorden altijd direct worden geassocieerd met discriminitatie. |
Je bedoelt het waarschijnlijk goed maar je zegt het een beetje op de Bush manier.
Allochtoon betekent toch echt iets anders, als jij naar Iran verhuist om daar te gaan werken ben je net zo goed een allochtoon voor de Iraniërs om maar een voorbeeld te noemen.
uit de Van Dale dan nog maar even ;)
allochtoon
al•loch•toon
/llcxt’on/
bijv. naamw.; allochtone
1901-1925 gevormd van Gr. allos (een andere) + chthˆn (aarde, land)
1 van elders aangevoerd of afkomstig, niet-inheems, vreemd
antoniem: autochtoon
allochtone bevolking |
|
|
| BaRTeZ |
niet te geloven zeg... denk je weer ff lekker een dagje les te geven, krijg je dit. :( Ik hoop dat die man het overleeft, en de dader?
Die hoeft het daglicht niet meer te zien imo, hok van 1 bij 1 propvol met schoolboeken, omdat ie vond dat ie wel op school had moeten zijn! |
|
|
| Flippe |
| quote: | Originally posted by BaRTeZ
niet te geloven zeg... denk je weer ff lekker een dagje les te geven, krijg je dit. :( Ik hoop dat die man het overleeft, en de dader?
Die hoeft het daglicht niet meer te zien imo, hok van 1 bij 1 propvol met schoolboeken, omdat ie vond dat ie wel op school had moeten zijn! |
Neej geen schoolboeken erbij... helemaal niks erbij.. met shcoolboeken kan hij zichzelf nog enigzins vermaken... met helemaal nix niet! |
|
|
| Djeebie |
| quote: | DEN HAAG - De verdachte van de schietpartij op het Terra College in Den Haag heeft zich dinsdagavond rond 21.05 uur gemeld op het politiebureau aan de Beresteinlaan. Dat meldde de persofficier van justitie.
De jongen kwam met de auto naar het politiebureau, in het gezelschap van een tweede persoon. Het OM wilde over de identiteit van de verdachte slechts kwijt dat het een minderjarige leerling is van het Terra College. Hij wordt op het moment verhoord.
De politie gaat ook de tweede inzittende van de auto uitgebreid horen. Over de identiteit van deze persoon zijn helemaal geen mededelingen gedaan. |
Bron: www.nu.nl
Dat scheelt in ieder geval weer dat ze hem nu hebben. Nu een goeie berechting geven. |
|
|
|
|