return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 2 3 4 5 [6] 7 
Politiska tråden (pg. 6)
View this Thread in Original format
ScuL
quote:
Originally posted by St_Andrew
urk asså! :clown:

dem som bor där är sjukt religiösa och konservativa alltså

quote:
Originally posted by Pjox
Ahh tack St_Andrew nu tror jag att jag fattar lite mer av det hela :)
Men jag kan fortfarande inte ta någon ställning till det hela, inte någon som jag kan stå helt och hållet för i alla fall :p
Jag får ta och läsa på lite mer :)

Sverige får inte rösta så ni behöver inte ens veta mer hehe
men det är alltid bra att läsa mer om det :)
Pjox
quote:
Originally posted by ScuL
Sverige får inte rösta så ni behöver inte ens veta mer hehe
men det är alltid bra att läsa mer om det :)

Har väl varit tal/tjafs om att låta oss rösta.
Sen så måste det ju inte vara ett val för att man ska villja ta ställning till en sån sak :)
ScuL
Om det kommer en folkomröstning i Sverige blir den säkerligen negativ. Många som är konservativ som satan, liksom med euro-omröstningen.
St_Andrew
quote:
Originally posted by ScuL
Om det kommer en folkomröstning i Sverige blir den säkerligen negativ. Många som är konservativ som satan, liksom med euro-omröstningen.

japp, tacka gudarna för att politikerna insett att folkomröstningar suger här i sverige...
AC.
Ni pratar om demokrati men just nu låter det mest som att ni är glada över att Sverige inte röstar om detta just för de skulle rösta "fel" enligt era värderingar, hur demokratisk är det egentligen? ;)
St_Andrew
quote:
Originally posted by AC.
Ni pratar om demokrati men just nu låter det mest som att ni är glada över att Sverige inte röstar om detta just för de skulle rösta "fel" enligt era värderingar, hur demokratisk är det egentligen? ;)

stor skillnad på direkt demokrati och indirekt demokrati ;)
ScuL
quote:
Originally posted by AC.

Det är så att sådana ämne som detta är för komplicerade för en vanlig medborgare att bestämma sig över, det har man sett här och det har man sett i Frankrike.

Folk som röstade nej mest för att de var ARG på regeringen. Det har alltså inte ett skit att göra med frågan. Därför tycker jag att omröstningen var en dålig idé.
Pjox
Måste bara få fråga, hur vet ni vad som ligger bakom hur folk röstade?
Jeremy H
quote:
stor skillnad på direkt demokrati och indirekt demokrati ;)

Håller med till hundra!
Tycker det är helt idiotiskt att svenska folket ofta får rösta om saker dom är helt opålästa om.. Argumenten folk i allmänhet använder under såna här omröstningar är skrämmande idiotiska och ofta ganska orelevanta.. Ett par artiklar i aftonbladet och expressen räcker tydligen för att folk ska bilda sig en bra uppfattning och åsikt..
Läskigt sånt här.. :(
St_Andrew
quote:
Måste bara få fråga, hur vet ni vad som ligger bakom hur folk röstade?

vallokalsundersokningar!

plus att man marker ju vad folks argument ar, samma nar det var folkomrostning i sverige ju!

och haller helt med dig jeremy...

Pjox
quote:
vallokalsundersokningar!

plus att man marker ju vad folks argument ar, samma nar det var folkomrostning i sverige ju!

och haller helt med dig jeremy...

Ahaaa då vet jag det också.
Som ni kanske märker så är jag sååå insatt av politit.
Jag har alldeles nyligen (någon vecka sedan) upptäkt att politik inte måste vara bajs och blä. Lite intressant är det. Så nu försöker jag lära mig lite, kanske påtiden me tanke på att jag facktiskt får rösta nu :p
St_Andrew
quote:
Ahaaa då vet jag det också.
Som ni kanske märker så är jag sååå insatt av politit.
Jag har alldeles nyligen (någon vecka sedan) upptäkt att politik inte måste vara bajs och blä. Lite intressant är det. Så nu försöker jag lära mig lite, kanske påtiden me tanke på att jag facktiskt får rösta nu :p

hehe bra bra, sjalv tycker jag politik e riktigt skoj, tyvarr tycker 90% motsatsen, lite trakigt men kul att du forsoker... kolla pa dn.se, dom har en bra politik sektion dar med nyheter, dar lar man sig ganska mkt, tar typ bara 5 min per dag att lasa igenom oxa! sen om du vill lagga ner mer tid sa rekomenderar jag bbc's hemsida (news.bbc.co.uk), och om du har annu mer tid och kanner dig mer saker, ga in i politiska sektionen har pa TA, lar sig grymmt mkt dar! men tar mkt tid oxa...
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 [6] 7 
Privacy Statement