return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 
finns det egentligen några svenska tranceartister? (pg. 4)
View this Thread in Original format
reveal
quote:
Originally posted by Zirpico
Verkade inte alls gå.. är det alltid så här segt? fick meddelandet "server too busy" flera gånger när jag försökte bifoga filen.. tydligen gick meddelandet igenom utan den..


filen måste vara i formatet .mp3 (eller .zip) och får högst vara 550000 byte stor, annars funkar det inte
mindshooter
quote:
Originally posted by Zirpico
Tror alla glömde bort Inkfish.. De är värda att minnas tycker jag!
För er som inte hört dem skall jag försöka bifoga nåt med dem:D


`Har inte dom gjort en låt som heter Orange eller nåt?
Ravesquad
quote:
Originally posted by reveal
Earthbound är nog den enda jag kan komma att tänka på.. fler?


Robert Leiner e nog den bästa svenska tranceartisten, tycker jag.
Ravesquad
quote:
Originally posted by mindshooter


Jag tycker fan inte att Yahel är så bra ändå...tänker starta en diskussion om detta i Music discussion :)


Se upp för Mossad!:)
Zirpico
quote:
Originally posted by mindshooter


`Har inte dom gjort en låt som heter Orange eller nåt?


Japp.. Orange Envelope heter den.. de har en rätt ny låt som är bra också, Origin Unknown heter den
robstar
Japp, Orange Envelope e rätt så bra sen har dom gjort Spank... gillar den oxo, men de e knappast trance, lutar mer å techno. :)

Men, ja tycker de finns för lite trance artister i sverige.

Dom/vi får liksom ingen uppmuntran.

DE känns lixom lite menings löst att skicka demos till dom svenska skivbolagen.

Ja tror dom svenska skivbolagen går miste om något om de ska fortsätta så.

Man för söka sej utomlands om nått ska hända...

Eller vi har ju backtoplastic och Reactive Music...... Men de e inte mycket att skryta om...LOL

Antiloop,pinoccio och Richi M :stongue: (LOL) de e inte mycket å hänga i julgranen.
Ja skulle inte kalla de trance för 5 öre.... Men de e va ja tycker!


Och sen har ju clubbarna i STHLM...... ja behöver inte äns säga nåt..



DE va allt. :toothless
Ravesquad
quote:
Originally posted by robstar


Antiloop,pinoccio och Richi M :stongue: (LOL) de e inte mycket å hänga i julgranen.
Ja skulle inte kalla de trance för 5 öre.... Men de e va ja tycker!


Och sen har ju clubbarna i STHLM...... ja behöver inte äns säga nåt..



DE va allt. :toothless


ja håller me.. tror att problemet e att det inte finns nå riktigt forum för bra ny trance (inte i sthlm iaf) varken på radio eller nån större club. det som spelas på radio e ju Antiloop,pinoccio och Richi M. För att få fram nya tunga trance artister isverige behövs nog en radiostation som 538 i holland...vad skulle tiesto va utan dom?
mindshooter
Jag tycker faktiskt att både Antiloop och Richi M har gjort vissa låtar som KAN klassifieras som trance........ Emaho t.ex har jag för mig var jävligt bra.... Bara dom inte sätter igång att spela trance på NRJ! Då blir jag tokig!
robstar
quote:
Originally posted by mindshooter
Bara dom inte sätter igång att spela trance på NRJ! Då blir jag tokig!



Men skulle de inte va skönt om dom spelade lite trance på natten/kvällen?

De skulle ja tycka, för de spelas ju fan bara 2 ggr i veckan på svensk radio.

Vi har p3z program och sen har vi Xtravadance...Men ja vill ha mer.



:toothless
reveal
ja, vad är det dåliga med om de skulle börja lira trance i radio? (den trance som vi gillar, inget alice deejay alltså)

x-dream
P3remix är helt okej tycker jag.....Spelar ganska nya låtar...

Men första timmen mellan 22-23 är det inte så bra spelas mest house då...Men sista timmen är det ju mycket trance å techno....
King of Clubs
Har nån lyssnat på den där svenska piratradiokanalen?? 87,nånting??

Dom skulle lira klubbmusik en dag i veckan om jag inte minns fel..
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 
Privacy Statement