return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 2 3 4 5 [6] 7 8 
finns det egentligen några svenska tranceartister? (pg. 6)
View this Thread in Original format
Ravesquad
aiii
mindshooter
Ok jag förstår vad ni menar. Men jag tycker fortfarande inte att trance ska vara en marknad och en "produkt"......musik i sig borde vara gratis enligt mig men det är förstår inte möjligt.

Vad jag itne förstår hur ni först kan klaga på kostym-nissar och fjortis-typer på rave som bara är där och "diggar" lite halvt och sen vill ni att det ska börja spelas i radio....det kommer juh bara följas upp av att ännu fler Kostymnissar och fjortisar sätter igång och lyssnar på det för att det är "inne" och "coolt".....själv tycker jag att trance ska finnas där för dom som älskar det. Och det gör det nu....behövs ingen radio för det.
Jag skulle bli skitirriterad om dom satte ogång och körde Gouyrella - Gouryella (som e min favvo) på radio för då skulle så många lyssna på den och då skulle det inte alls vara samma grej....kanske är jag ego...vet inte....
Gaby
quote:
Originally posted by mindshooter
Ok jag förstår vad ni menar. Men jag tycker fortfarande inte att trance ska vara en marknad och en "produkt"......musik i sig borde vara gratis enligt mig men det är förstår inte möjligt.


När jag började träffa folk som gör musik och sånt och faktiskt lever på det så ändrade jag inställning till gratis musik. Hur ska bra musiker kunna leva på det ifall dom inte får betalt för det dom gör? Det som stör mig är att bara dom med mycket pengar från början är dom som lyckats får in sina skivor på toplistor och annat och det ger mer pengar. Skivbolagen tar för mycket pengar ifrån artisten och det är fel! För att en trance artist ska kunna göra det han är bäst på så måste han/hon få in pengar...

Det jag inte vill ska hända med trance är att allt ska spelas sönder på radio...spelas så mycket att man spyr på det!

quote:
Vad jag itne förstår hur ni först kan klaga på kostym-nissar och fjortis-typer på rave som bara är där och "diggar" lite halvt och sen vill ni att det ska börja spelas i radio....det kommer juh bara följas upp av att ännu fler Kostymnissar och fjortisar sätter igång och lyssnar på det för att det är "inne" och "coolt".....själv tycker jag att trance ska finnas där för dom som älskar det. Och det gör det nu....behövs ingen radio för det.
Jag skulle bli skitirriterad om dom satte ogång och körde Gouyrella - Gouryella (som e min favvo) på radio för då skulle så många lyssna på den och då skulle det inte alls vara samma grej....kanske är jag ego...vet inte.....[/B]


Det är lite ego av dig att du inte vill att andra ska lyssna på bra musik :)

Men det ligger något i det du säger... jobbigt... varför kan inte folk bara lyssna på det dom tycker om och inte bara det som är inne?
mindshooter
quote:
Originally posted by Gaby

Det är lite ego av dig att du inte vill att andra ska lyssna på bra musik :)


Men man kan ändå inte påstå det....i så fall vore jag väl på helt fel ställe nu? Det bästa som finns är att diskutera och dela med mig av trance...men till folk som är intresserade av det...eller till folk som är beredda att lyssna....det ska inte pumpas ut ur radion dag ut och dag in.......Iaf inte på NRJ....ok om det kom en "Trance only" kanal utan maintstream bull......då kan folk välja mer att dom värkligen vill lyssna på trance,,.,
dj_hysterix
Argh:whip: ni har glömt alla svenska psyartiser som :

Hux Flux
Ticon
Son Kite
Miranda
Battle Of Future Buddhas
Atmos
Krumelur
Logic Bomb
Masada
Necton
Noma
S-Range
Tegma
Vibrasphere
Weirdo Beardo

Nåväl...ni kanske inte är så himla inne i psy :crazy:
Treo
hmma.. Airbase ?
och Ebop är välan oxå svensk ? Cruzing va ju en rätt trevlig låt -98

-Treo-
reveal
quote:
Originally posted by Treo
hmma.. Airbase ?
och Ebop är välan oxå svensk ? Cruzing va ju en rätt trevlig låt -98

-Treo-


jepp, airbase är svensk, men denna tråden är så gammal att airbase inte var känd då ;)
RebeL9
Håller med Mindshooter. Trance ska inte spelas på komersiella radiostationer som NRJ osv. Istället borde det finns en radiostation som enbart spelar trance. Det hade varit mycket trevligare. Och några fasta dagar i veckan borde man bjuda in kända djs som Armin, Digweed, Paul van Dyk och killarna. Det hade lockat många till att lyssna på riktig trance och inte bara skit som Ian van Dahl osv som NRJ lirar.
Här i Sverige är det ju så tragiskt så att fjortisarna går och tror att 666 är trance bara för att alla svenska trancesamlingar innehåller oftast låtar som inte är trance.
TRAGISKT :whip: :whip: :whip:
Vizay
jupp som ni nämt ganska nyligen, Airbase....han e het enligt min mening iaf :D


sen har jag en egen liten favorit som jag tror kommer bli stor å de e ingen mindre än endre (jaja, nu tycker du säkert jag tjatar igen ;) )

men jag tror endre har potential att bli bra faktiskt (å nej jag säger det inte bara för å va snäll) ;)
mindshooter
quote:
Originally posted by Vizay

men jag tror endre har potential att bli bra faktiskt (å nej jag säger det inte bara för å va snäll) ;)


Agreed...jag är väldigt kritist när det gäller omdömen på "amatör" musik... och Endres låtar har potentialer! Behövs bara lite mer på dom!

dj_hysterix
quote:
Originally posted by mindshooter
Agreed...jag är väldigt kritist när det gäller omdömen på "amatör" musik... och Endres låtar har potentialer! Behövs bara lite mer på dom!


YePP! Tycker samma här ! ;)
dbl
ingen har nämt parker va.
då gör jag det
Parker :)
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 [6] 7 8 
Privacy Statement