|
finns det egentligen några svenska tranceartister? (pg. 5)
|
View this Thread in Original format
| mindshooter |
| quote: | Originally posted by reveal
ja, vad är det dåliga med om de skulle börja lira trance i radio? |
Finns många anledningar...P3 är ok men det finns ett antal anledningar till att det inte bör spelas på NRJ......
Den största anledningen enligt mig är att det som spelas på radio är "inne" och "coolt" vilket gör att om trance (vår trance) skulle spelas på radio så skulle var och varannan fjortis lyssna på det...det skulle va ascool och asnytt.......aspoppis på alla fjortispartaj......Skulle ni sen kunna vara stolta för att ni också lyssnar på samma sak som alla mainsteran h---or...? |
|
|
| Aendy |
| quote: | Originally posted by mindshooter
Skulle ni sen kunna vara stolta för att ni också lyssnar på samma sak som alla mainsteran h---or...? |
Jag fattar precis vad du menar, men kan inte låta bli att bråka lite ändå. Lyssnar du på det du gör därför att du älskar det eller för att det är lite "underground" och unikt? För om du lyssnar på det för att du älskar det då spelar det ju ingen roll vem som mer råkar lyssna på det. |
|
|
| robstar |
Ja struntar om de blir mainstream...bara inte själva trance musiken ändras pga av de.
För om den gör de så kommer de inte bli roligt...... |
|
|
| Ravesquad |
| quote: | Originally posted by mindshooter
Skulle ni sen kunna vara stolta för att ni också lyssnar på samma sak som alla mainsteran h---or...? |
Känns som det kvittar vad andra tycker.. Jag älskar trance och vill höra det så mycket som möjligt...sen spelar det mindre roll om det e HIT FM eller P1 som lirar:) |
|
|
| mindshooter |
Ok coolt att vi kan ha en diskussion om det här :)
Trodde att alla tyckte som mig hära.
Vad jag menar är att Trance kommer bli töntförklarat av likamånga som det kommer bli kultförklarat av. När Trance spelas på NRJ så beror det på en sak, man vill tjäna pengar. Man vill pumpa folk fulla med det och sälja pengar. Och det är just det som trance INTE handlar om för mig. Jag blir irriterad när dom gör reklam för Trance 2000 serien på TV:n för det är ett steg för trance att bli mainstream. Om man t.ex kollar på en av Trance 2000 skivorna så ser man att dom lagt med Aquagen låten "Phatt bass".... Varför?`Jo för att alla fjortisar ska köpa det så att dom kan tjäna pengar på deras nya produkt "Trance"....Och trance ska inte vara någon produkt. Dessutom är inte Aquagen trance :p |
|
|
| reveal |
jag lyssnar på trance för att jag tycker att det är bra
mig spelar det ingen roll var jag hör det, jag måste säga att jag blir glad de få gångerna tex mtv spelar en riktig trancelåt (har sett tex rank1 nån enstaka gång)
om det blir så att alla gillar trance och att det spelas överallt - bra då kan jag höra det överallt. men om det faktum att det spelas överallt gör att trancen "förändras" då är det inte bra. jag vill inte att det ska bli så vanligt att folk blir trötta på det och letar efter nåt nytt...
jag tycker fler grejor och hade gärna skrivit det nu, men jag blir ihjälstörd av grannens rockmusik eller va fan det är... (nåt mjukt mesigt med saxofon i) så jag får återkomma :) |
|
|
| Ravesquad |
Vad e det för fel me o tjäna pengar? ... I Holland e trance mainstream och där görs fortfarande den bästa trancen.
Doghouseboys har ministryofsound fest för o tjäna pengar.. Köper tillräckligt många Trance2000 cdn kanske vi får ett Gatecrasher på Älvsjömässan också:D |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by Ravesquad
Vad e det för fel me o tjäna pengar? ... I Holland e trance mainstream och där görs fortfarande den bästa trancen.
Doghouseboys har ministryofsound fest för o tjäna pengar.. Köper tillräckligt många Trance2000 cdn kanske vi får ett Gatecrasher på Älvsjömässan också:D |
håller med... (fast vad är älvsjömässan?)
(töntrocken har slutat så jag kan skriva lite mer nu :))
saken är att musik (eller vad som helst för den delen) har en tendes att kännas tråkigt om det blir för vanligt. och SÅ vanligt vill jag inte att trance ska bli, men jag ser hemskt gärna att det blir så vanligt att det är trance man kör på uteställen.. som det är nu är det lite väl klent på den fronten
(kommer nog på nåt mer att skriva snart) |
|
|
| Ravesquad |
| quote: | Originally posted by reveal
håller med... (fast vad är älvsjömässan?)
|
Typ NEC |
|
|
| reveal |
| NEC? är jag bara dum eller varför fattar jag inte ? |
|
|
| reveal |
| och du menar att Älvsjömässan är motsvarande? :stongue: |
|
|
|
|