return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: [1] 2 3 4 5 6 7 
Fotocamera kopen
View this Thread in Original format
JunKX
Hey Partygangers,

Elke keer verbaas ik mij weer over de mooie foto's die oa. Snuggle (:eyes:) schiet op feesten. Dit heeft mij doen beslissen een fotocamera te kopen. Maar wat is een goed merk? Waar moet je op letten? Wat zijn de aanraders?

Goede vergelijke (en/of koop) sites zijn ook welkom natuurlijk!
Hopelijk hebben huidige camerabezitters of toekomstige kopers ook iets aan deze thread.

*EDIT* Heb zelf deze nog gevonden:

http://www.pixmania.nl/nl/nl/-foto-/-digitale-fotocamera-s-/1/1/categorie.html
SnuggLe
Wat ik net ook al zij op MSN:

1) Koop GEEN Trust, NOOIT doen.
2) Laat je niet verleiden door de megapixels
3) Wil je point en shoot of zelf in kunnen stellen? Er zijn per merk verschillende series hiervoor...

Ik zou gaan voor:
- Of een Canon Ixus (als je kwaliteit wil)
- Een Olympus van 3.2 of 4.1 megapixel, dat is echt zat. Olympus is vaak in de aanbieding!

Greetz,
SnuggLe


Maar koop dus echt GEEN trust!
Wilkman
Canon Ixus i is een perfecte camera. Lekker klein en toch 4 megapixels. Perfect voor feestjes!

http://www.canon.nl/For_Home/Produc...ePageID=26181#1

greetz,
Wilco
Djeebie
www.kieskeurig.nl en http://www.tweakers.net/pricewatch zijn goede vergelijk sites. Check ook het fotografie forum van tweakers.net. Staan vaak nuttige reviews in van mensen die een camera hebben.

Ik heb zelf sinds een week of twee een Pentax Optio S4i. Superklein ding die hele vette foto's maakt.

Ga eerst nadenken trouwens wat je er precies mee wilt doen, wat voor formaat de camera moet hebben. Dat soort dingen. Dan is het vaak al heel makkelijk om een selectie te maken.
Djeebie
quote:
Originally posted by Wilkman
Canon Ixus i is een perfecte camera. Lekker klein en toch 4 megapixels. Perfect voor feestjes!

http://www.canon.nl/For_Home/Produc...ePageID=26181#1

greetz,
Wilco


Hier zit volgens mij geen optische zoom op. Leg er wat geld bij en je hebt een Ixus met zoom. Wel zo makkelijk :)
MaGiK54
quote:
Originally posted by Djeebie
Hier zit volgens mij geen optische zoom op. Leg er wat geld bij en je hebt een Ixus met zoom. Wel zo makkelijk :)


Helemaal mee eens, op zich is die Ixus i een leuk klein camera'tje, maar als je iets meer met je camera wil, qua instellingen zou ik voor de Ixus 430 of 500 gaan. Ik heb zelf de Ixus 430 en ben helemaal tevreden, iets groter en duurder maar veel meer mogelijkheden, waaronder optische zoom.

Ixus serie is trouwens ook erg gebruikers vriendelijk, dus zelf camera-noobs kunnen mooie foto's maken met die camera.
robin
wat is je budget? dat is wel handig om vooraf een beetje in te schatten.

nou heb ik hier dus zo'n trust ding. 4 mp

nou is het grootste probleem niet eens echt de kwaliteit (aan gezien de foto's zo groot zijn dat het er meestal aardig uitziet mits verkleint.) maar het grootste probleem is dat het zo gods gruwelijk lang duurt om een foto te nemen (en je dus niet kan bewegen, en het beeld waar je de foto van neemt ook niet) hij eet ook batterijen.

nou hadden volgens mij veel camera's daar behoorlijk last van (traag zijn) dus daar zou ik zeker opletten, de demo foto kan wel een prachtige boom zijn ofzo maar die beweegt ook niet...

en wat snuggle al zegt, 2 a 3 megapixel is zat (das zo'n beetje je computerscherm vol, lijkt me zat)
Ding Chavez
quote:
Originally posted by robin
en wat snuggle al zegt, 2 a 3 megapixel is zat (das zo'n beetje je computerscherm vol, lijkt me zat)


Ik heb nog een oude, 2.1 megapixel, en dat is 1600x1200. Wi lje ze ook echt gaan afdrukken zou ik toch iets hoger nemen, dat verschil zie je dan wel. Maar meer dan 4 heb je echt niet nodig of je moet professioneel willen gaan fotograferen...
robin
hoevaak druk jij je foto's ook echt af?

ik nog nooit, wel een paar keer ge-emailt naar zo'n afdruk service. waren vakantie foto's, vandaar. en ik vind trouwens 13x18 goed genoeg, maar je hebt wel gelijk, als je op a4 wil afdrukken moet je misschien toch meer richting 3mp
Joost
Ik heb zelf een Sony Cybershot DSC-P72, en hij bevalt me prima. Het is geen proffesionele camera, dus de prijs en de prestaties zijn er ook niet naar. Gekocht voor 199 euro trouwens.

Hij heeft 3.1 megapixel, wat voor mij persoonlijk meer dan genoeg is omdat ik hem vooral gebruik voor partypictures, die ik vervolgens weer op het internet zet. 3.1 Megapixel kost dan alleen maar tijd om te verkleinen ;)

Maar goed, je kan er ook kwalitatief goede foto's mee maken heb ik gemerkt, en hij komt als beste uit een test van ComputerTotaal (magazine).

Ik ben er zeer tevreden mee moet ik zeggen.

Plaatje:

New Wave
quote:
Originally posted by robin
en wat snuggle al zegt, 2 a 3 megapixel is zat (das zo'n beetje je computerscherm vol, lijkt me zat)


Mwjha, 3 MP is opzich wel genoeg. Mara over dat computerschermpje vol.....dat (sorry) toch even tegenspreken. Je kan dat namelijk nooit zeggen. Ligt namelijk allemaal aan je resolutie van je scherm, schaal die je gebruikt en de grootte van je beeldscherm zelf. Daarnaast, wat is goed kwaliteit bij een foto wat beeldvullend is?
Ding Chavez
quote:
Originally posted by robin
hoevaak druk jij je foto's ook echt af?

ik nog nooit, wel een paar keer ge-emailt naar zo'n afdruk service. waren vakantie foto's, vandaar. en ik vind trouwens 13x18 goed genoeg, maar je hebt wel gelijk, als je op a4 wil afdrukken moet je misschien toch meer richting 3mp


Ik zie duidelijk verschil met een afdruk van hogere megapixel, ook op 13x18 bij een fotozaak, maar het is idd de vraag of je ze vaak laat afdrukken. Daarom zeg ik alleen, ALS je dat wil gaan doen kun je beter 3 of 4 nemen omdat je dan gewoon mooiere afdrukken krijgt.
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 3 4 5 6 7 
Privacy Statement