|
Vilka har ni sett live? (pg. 7)
|
View this Thread in Original format
| Glorie |
| quote: | Originally posted by Nicke
22 Pistepirkko.. hmm.. har hört namnet, men inget av dom
Arja Saijonmaa.. vem fan e det?
Bomfunk MC's.. alla känner väl till dom :) (Bofink CP's som några klasskompisar som inte tycker om dom kallar dom :p)
David Charvet.. Baywatch, ingen aning. Men smööööör (tror jag) :p
Du känner inte till Darude? Eller kanske JS16, Cosmicman, Orkidea, Jori Hulkkonen..? |
ey nicke
kolla denna sida:
http://www.22-pistepirkko.net/
de har gjort EN bra låt.. e typ poprock av nå slag :D
men SHAJT ;) vet du inte vem Arja e ;) ??? Hem å läs på :D
men joooo....Darude känner ja ju till såklart.. dumt av mig att glömma honom.. E Cosmicman finsk me? soft. grymt bra ju.. å Orkidea känner ja till, men inte den där JS16 å inte Jori :D
hehe
WEEEE, ja hade rätt :D kolla detta
http://www.celebpecs.com/images/Dav...dcharvet002.jpg
eller sök på Baywatch å David bara ;)
:crazy: |
|
|
| Nicke |
| quote: | Originally posted by Glorie
men joooo....Darude känner ja ju till såklart.. dumt av mig att glömma honom.. E Cosmicman finsk me? soft. grymt bra ju.. å Orkidea känner ja till, men inte den där JS16 å inte Jori :D
|
Jepp, Cosmicman e finsk han me :) Jaakko "JS16" Salovaara är producenten bakom många artister, bla Darude, Bomfunk MC's, Spectro och Hi-Tech. Han har också gjort en massa remixar, bla åt A-Teens, Britney Spears och Vangelis, och också en del tillsammans med darude (Darude vs JS16 remixar); Blank & Jones, Safri Duo, The Thrillseekers mfl. Jori är kanske inte lika känd. Vet inte så mycket om honom, men han är i alla fall 1/2 av Tiga & Zyntherius.
Hurdan musik gör 22 Pistepirkko då? Eller den där Arja? |
|
|
| Glorie |
| quote: | Originally posted by Nicke
Jepp, Cosmicman e finsk han me :) |
mm, kommer ihåg d när du säger d. snacka en gång me en kille vars brorsa gjort videon till I love you :)
| quote: | | Hurdan musik gör 22 Pistepirkko då? Eller den där Arja? |
22 P gör poprock har ja sagt :D kommer inte ihåg vilken låt som e bra nu bara :( Arja "gör" eller gjorde iaf.. melankolisk tragisk schlagerpop:D hehe eller nåt, ja vet inte... e du för ung för att minnas kanske? :) |
|
|
| morakickers |
konserter... KUL!
Jag tänker hålla min lista till bara elektronisk dansmusik, jag har varit på Roskilde varje år 1994-2000, Lollipop 2 ggr (1995 och 1996 tror jag, Carl Cox fyllde 30 ena året samt Underworld gjorde en grym spelning). Prodigy har varit värdelösa varje gång jag sett dem (Roskilde, Lollipop), partytechno för massorna, men var och en har sin smak. Var på Hultsfred en gång, 1993, samt Arvikafestivalen 1996 och 2002.
Många konserter med Cure, Depeche Mode stora favoriter också.
Så det blir för mycket att rota reda på. Här kommer de övriga:
Underworld tillsammans m Björk (Roskilde 1994), Underworld (Lollipop 1996, Roskilde 1996)
Orbital (1995?, 2002)
Chemical Brothers (1996)
Daft Punk (årskiftet 1996/97)
CJ Bolland (samma)
Carl Cox (samma, 1997, 1998)
Kemistry & Storm (Metalheadz egen klubb på Bluenote, London, 1998)
Jeff Mills (1998 el 1999)
Grooverider & Fabio (1999 el 2000)
Slam (2000)
Marco Carola (2001 - GRYMT)
Infected Mushroom (2002)
DJ Nukem (2002)
Peace Division (2002)
Pete Heller (2002)
Steve Lawler (2002)
Roger Sanchez (2002)
Deep Dish (2002)
Deep Nature (Lucia 2002:))
Antiloop (Lucia 2002:))
Guy ornadel (Lucia 2002:))
Cari Lekebusch (Lucia 2002:))
Adam Beyer (Lucia 2002:))
Lucien Foort (nyår 2002)
Calle Dernulf :haha: :haha: :haha:
KRAM från pensionärs-TA
PS Jag har sett 22 Pistepirkko på en liten klubb typ 1995, asbra trio men INTE TRANCE. De gör egensinnig vemodig rock med konstiga ljud. Asbra då, har inte hört ngt sedan 1997. DS
PS 2 Jag har nog glömt någon... kul tråd! DS 2 |
|
|
| Glorie |
hehe, ja har bara hört pistepirkkos verk från 2002.. visste inte att d hade hållt på så länge. :D
Underworld, Cj Bolland & Infected skulle ja gärna velat se :) |
|
|
| Dj P.A! |
Carl Cox - BCM Magaluf '92
Dj Tiesto - Roxy Amsterdam '98
Van Bellen - Melkweg Amsterdam '98
Judge Jules - Eden Ibiza '01
Ferry Corsten - Eden Ibiza '01
Dj Tiesto - Amnesia Ibiza '01
Fergie - Amnesia Ibiza '01
Mauro Picotto - Amnesia Ibiza '01
Seb Fontaine - Pacha Ibiza '01
John Kelly - Privilege Ibiza '02
Armin Van Buuren - Eden Ibiza '02
John 00 Fleming - Eden Ibiza '02
Fergie - Eden Ibiza '02
Dj Tiesto - Amnesia Ibiza '02
Paul Van Dyk - Amnesia Ibiza '02
Lange - Docklands '02
Future Breeze - Docklands '02
Antiloop - Fokused Stockholm '03
och snart kommer listan att utökas med ytterligare Tiesto, John 00 Fleming, Johan Gielen,
Ferry Corsten, Sven Väth och Marco V
VILKEN VÅR i STHLM!!! |
|
|
| Glorie |
Total Eclipse
Hux Flux
Fluffy Puppy
R. Ahlberg
X-dream
Logic Bomb
Necton
Marcus
Faceless
Tsekas
Hakunah
Ac9
Miss Dilemma (Techtra Rec.)
Core (Mandarin, STP)
Micro (Techtra Rec.)
Dr. Frau (Brain Damage)
Tellus 2 (BooM Records)
Nad (Mandarin)
Aladdin
Jon (TFU) |
|
|
| dbl |
DJ Tiesto
Johan Gielen
Orkidea
och hmm.. kommer inte ihåg vilka mer som va på fokused som jag såg
sen dem som va på voyageII bla Dj irish :)
kort stund, men ändå :)
Etienne de Cresy och några andra på hultsfred för något årsen |
|
|
| Dj_Irish |
hmmm, då ska vi se. Borde väl egentligen kolla på gamla flyers för att reda ut det här. Sitter på jobbet och har alltså inget annat för mig än att gå genom minnet efter de DJs jag sett genom åren...
Westbam
Marusha
DJ Dick
Carl Cox
Sven Väth
Tiesto
Paul Van Dyk
Cosmic Gate
Jeff Mills
Laurent Garnier
Dave Angel
Mauro Picotto
Josh Wink
Source (Robert Leiner)
Oliver Bondzio (Hardfloor)
Miss Djax
Sasha
John Digweed
BT
Nick Warren
Talla 2XLC
Stefano Libelle
Kid Paul
Ellen Alien
Tanith
Airbase
Blank & Jones
Alien Factory
Ultra Sonic
Adam X
Anti
Gizmo
Dark Raver
Dj Tom
Dj Norman
Renegade Legion
Dano
Vinylgroover
Dj Sammy (joo...faktiskt..)
Annelie
Gen. 6
Lucian Foort
Pascal F.E.O.S
DJ Misjah
Dave Clarke
Claude Young
Ritchi Hawtin
Woody
Bonzai Allstars
Yves Deruyter
Moby
Yello
Sun Kite
Ticon
Miss Kittin and the Hacker
Energy 52 (Var i allafall på samma ställe där de spelade men vetefan om jag verkligen såg dom. E-werk, Berlin '94)
Daniel Bell
Members of Mayday
Umek
Timo Maas
Marc Spoon
Oliver Klein
DJ Void (Startade sedan Planet Rythm)
DJ Hell
Vapour Space
Dr. Motte
Hardy Hard
Super DJ Dimitriy
Hooligan
Awex
Steve Mason
Mike Dearborn
Sunbeam
Meteor 7
llsa Gold
Hocus Pocus
CJ Bolland
RMB
Raver's Nature
Acid Scout
Colin Favor
Phrenetic System
....
Allt jag kan komma på just nu...
MayDay raven är ju en guld gruva när det gäller större namn :) |
|
|
| Glorie |
vilken lista! :) å du kom på alla de där från minnet :eek:
vilket radarminne du måste ha :) |
|
|
| Dj_Irish |
| quote: | Originally posted by Glorie
vilken lista! :) å du kom på alla de där från minnet :eek:
vilket radarminne du måste ha :) |
Hehe, det är ju så att först och främst minns jag vilka fester man gått på och sedan vilka som spelade på de festerna. Jag sprang på fester jävligt ofta förr och har antagligen sett mer än det jag angivit (Det har ju trots allt gått 10 år sedan jag började..), men de har antagligen inte varit värda att lägga på minnet.
hursomhelst, eftersom man kan koppla varje artist till en fest så kan man gräva fram dom ur minnet. Simpel kognitiv psykologi ;) |
|
|
| Glorie |
| quote: | Originally posted by Dj_Irish
Simpel kognitiv psykologi ;) |
hoho, det läser ju ja ;):rolleyes: |
|
|
|
|