|
Översätt till svenska tack (pg. 5)
|
View this Thread in Original format
| Dj_ExOn |
| quote: | Originally posted by Aendy
Toujours - Alltid
La Pequenita (omöjligt) - Kan det vara ett egennamn? i vilket sammanhang används det?
fluglotse (flyglots) - bör vara flyglots (ett ord du har mycket användning för?)
adelante - framåt, "kom igen"
legato - kan det vara italienska? vet inte riktigt men kan betyda lämnat eller typ beständigt
zeitansage - vad faen är en tidsupplysare?
fresse - ? vilket språk?
shamu - Är inte det ett egennamn på en späckhuggare? Vet inte om det betyder något.
viva - är väl typ heja i spansktalande länder? |
La Pequenita är "liten flicka" har jag för mig?
Pequeño betyder liten.
Adelante - framåt (Om man talar om tid)
Legato - Arv efter nån eller något.
Zeitansage - Ja du.. säg det?
Shamu - Indeed är det späckhuggare.
Viva - Leve som i "Leve Spanien" - "Viva España"
:) |
|
|
| NordLight |
| quote: | Originally posted by Glorie
Denna fråga.....
Peace bro... |
Heh...
Nej - jag är inget språkgeni!
Jag har bara bott i Schweiz i 14 år - då blir det en hel del språk...
Greetz
NL |
|
|
| Dj_ExOn |
| quote: | Originally posted by NordLight
Tout le monde = hela världen eller allihoppa
;) ;) ;)
Greetz
NL |
Avec du monde = Med hela världen..
;):D |
|
|
| NordLight |
| quote: | Originally posted by Dj_ExOn
Avec du monde = Med hela världen..
;):D |
Vill inte vara nån besserwisser, men det finns tyvärr ingen fras på franska som heter avec du monde. Ordet du betyder "från". Avec är "med". Monde är världen/folket/mänskligheten..... Med från världen ?!
Greetz
NL |
|
|
| Dj_ExOn |
Hmmz.. jag ska kolla upp det?
Jag har för mig att "avec" också betyder "med"? |
|
|
| NordLight |
| quote: | Originally posted by Dj_ExOn
Jag har för mig att "avec" också betyder "med"? |
Då är vi ju överens!:D
Greetz
NL |
|
|
| dj_hysterix |
| :eek: ni e ju himla grymma på latinska språk (spanska,franska osv.:o) ! :eek: |
|
|
| Ravesquad |
| quote: | Originally posted by dj_hysterix
:eek: ni e ju himla grymma på latinska språk (spanska,franska osv.:o) ! :eek: |
ja, ja e rätt bra på språk faktiskt.. talar engelska o tyska flytande o italienska o ryska o holländska rätt bra också:wtf: |
|
|
| Aendy |
| quote: | Originally posted by dj_hysterix
:eek: ni e ju himla grymma på latinska språk (spanska,franska osv.:o) ! :eek: |
Kan väl inte påstå att jag är grym. Hade kunnat vara det om det inte varit så att jag inte fick läsa latin i gymnasiet fast jag gjorde allt för att få det. Istället försöker jag lära mig så mycket jag kan på egen hand men funderar på att gå nån kurs till hösten om jag har tid.
(EDIT: Sött att man skriver om språk och sedan i meningen använder sig av dubbla negationer... hmm...) |
|
|
| Aendy |
| Jag retar mig fortfarande på legato. Om man härleder det till legacy så betyder det ju arv. Legato är väl dessutom mjukt inom musikvärlden. Sen vill jag ha en härledning till legering oxå (som betyder blanding i kemisk betydelse.) Vilket jäla ord ska det vara? |
|
|
| NordLight |
| quote: | Originally posted by Aendy
Jag retar mig fortfarande på legato. Om man härleder det till legacy så betyder det ju arv. Legato är väl dessutom mjukt inom musikvärlden. Sen vill jag ha en härledning till legering oxå (som betyder blanding i kemisk betydelse.) Vilket jäla ord ska det vara? |
Jag tror bestämt på det italienska ordet legato, vilket mycket riktigt betyder mjukt och är bl.a. en musikterm.
Greetz
NL |
|
|
|
|